Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Uploade billede-hvor ?
Fra : John T.

Dato : 08-08-05 07:24

Hej !
Er der nogen af jer der kan give et godt råd om hvor man kan uploade
et billede som man så kan vise her i gruppen via et link ?
Er helst fri for at bruge "Binaer" da TDC kun tillader 220 MB
for så skal filen opdeles.
Hilsen John

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-08-05 07:29

John T. wrote:

> Er helst fri for at bruge "Binaer" da TDC kun tillader 220 MB
> for så skal filen opdeles.

Jeg kunne forestille mig at du nok skulle overveje om filer på 220 Mb er
relevante. Det må være nogle meget store billeder du tager

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds unåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : John T.

Dato : 08-08-05 07:48

> Jeg kunne forestille mig at du nok skulle overveje om filer på 220 Mb er
> relevante. Det må være nogle meget store billeder du tager ;-> vh
> jan

Jeg bruger kameraets bedste kvallitet, så fylder billedet 150-175 MB,
dertil kommer så div. data når det mailes, og så bliver filen delt af TDC!
Så jeg kikker på Anders forslag.
Hilsen John

Fra : Anders Houmark

Dato : 08-08-05 08:13

John T. wrote:

> Jeg bruger kameraets bedste kvallitet, så fylder billedet 150-175 MB,
> dertil kommer så div. data når det mailes, og så bliver filen delt af
> TDC! Så jeg kikker på Anders forslag.
> Hilsen John

uh.. jeg troede du mente kilobyte.. 220mb, så skal der helt andre boller i
suppen:

www.yousendit.com fri størrelse på filerne, dog kan de kun downloades 25
gange / de bliver slettet efter 7 dage.

eller f.eks. http://www.transferbigfiles.com/ ...

over 100mb er bare voldsomt meget for et billede..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : John T.

Dato : 08-08-05 10:49

> www.yousendit.com fri størrelse på filerne, dog kan de kun downloades 25
> gange / de bliver slettet efter 7 dage.
> Anders Houmark

Her har jeg tilmeldt mig, uploadet et billede, og jeg kan også åbne
det, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg henviser til billedet.
Da jeg åbnede billedet tog jeg en kopi at stien, vedlagde stigen i
en mail til mig selv, men så fik jeg en side hvor man skulle lokke
sig ind, så jeg gør et eller andet forkert - men hvad ?
John

Fra : Michael

Dato : 08-08-05 08:18

John T. wrote:

> Jeg bruger kameraets bedste kvallitet, så fylder billedet 150-175 MB,
> dertil kommer så div. data når det mailes, og så bliver filen delt af TDC!
> Så jeg kikker på Anders forslag.
> Hilsen John

Jeg tror ikke der her i gruppen der gider at downloade et billed på 150 Mb.

400-500 Kb burde være nok til et billed i en god kvalitet!

Mvh.
Michael

Fra : John T.

Dato : 08-08-05 08:56

> [...]
> Mb.
>
> 400-500 Kb burde være nok til et billed i en god kvalitet!

Det kommer vel an på hvad billedet skal bruges til, hvis det
blot skal vises giver jeg da ret, men hvis det nu er så godt
at man vil bruge det til skrivebordsbillede, ja så skal det
jo være i fuld størrelse.
John

Fra : Bo Bjerre

Dato : 08-08-05 09:03

John T. wrote:

> Det kommer vel an på hvad billedet skal bruges til, hvis det
> blot skal vises giver jeg da ret, men hvis det nu er så godt
> at man vil bruge det til skrivebordsbillede, ja så skal det
> jo være i fuld størrelse.

Hvis det er et windos skrivebord på 1200x1600pixles, så fylder det ca
5.7Mbytes u-komprimeret. Du må forklare os, hvilket kamera/scanner, der
leverer den slags billeder.

Bo //

Fra : Jakob

Dato : 08-08-05 10:43

In article <42f7101f$0$28436$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
kispus@despammed.com says...
> [...]
> blot skal vises giver jeg da ret, men hvis det nu er så godt
> at man vil bruge det til skrivebordsbillede, ja så skal det

John som de andre skriver så er der noget du har helt misforstået her.
Højreklik på billedet og vælg egenskaber så kan du se filstørrelsen, og
den er ikke på 170 mb fra et kamera uanset hvilket.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-08-05 09:59

Michael wrote:

> 400-500 Kb burde være nok til et billed i en god kvalitet!

Nej det er ej. Det er nok til en middelmådig men acceptabel
skærmfremvisning - men så heller ikke mere.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ole Larsen

Dato : 08-08-05 10:19

Jan Bøgh skrev:

> Nej det er ej. Det er nok til en middelmådig men acceptabel
> skærmfremvisning - men så heller ikke mere.

Den er jeg ikke _helt_ med på, men har på den anden side aldrig
overvejet nærmere, men har holdt dem på ca. 150 kb idet jeg troede
(tror) det ikke forringer væsentligt i forhold til hvad skærmen kan.
Enlighten me, please.
(det kan godt vente-skal lige ud og knipse)
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (05.aug.2005) design og nye billeder(G6) på:

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-08-05 11:27

Ole Larsen wrote:

> [...]
> overvejet nærmere, men har holdt dem på ca. 150 kb idet jeg troede
> (tror) det ikke forringer væsentligt i forhold til hvad skærmen kan.

S'gerne. Nøgleordet er 'væsentligt'. Jeg kan på min skærm let se om et
billede er komprimeret ned til 150-500 Kb ifht. en fil på 1-3 Mb. Men det
afhænger også en del af detaljeringsgraden. Er der meget uskarphed i
forvejen (blur), så betyder det ikke alverden. F.eks. giver et høvl
inverse/normal difuse glow nogle billeder, der fylder langt mindre end hvis
alt stå skarpt. Hvorimod et vidvinklet landskabsbillede med alt skarpt og
detaljeret fra forgrund til baggrund fylder gevaldigt meget.

> (det kan godt vente-skal lige ud og knipse)

God fornøjelse!

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-08-05 10:02

John T. wrote:

> Jeg bruger kameraets bedste kvallitet, så fylder billedet 150-175 MB,
> dertil kommer så div. data når det mailes, og så bliver filen delt af
> TDC! Så jeg kikker på Anders forslag.

Så vil jeg dælme godt nok anbefale at du advarer os om billedstørrelsen
først. Du skrev jo at det var med det formå at vise dem for gruppen her. Jeg
tror de færreste er indstillet på at downloade et billede af den størrelse,
med mindre det er noget meget ekstraordinært, du har at vise.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds unåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : John T.

Dato : 08-08-05 10:44

> [...]
> Jeg tror de færreste er indstillet på at downloade et billede af den
> størrelse, med mindre det er noget meget ekstraordinært, du har at vise.

Ja, det er jo mig der ikke er vågen nok !
Jeg mente jo MB og ikke KB ! UNDSKYLD !!
John

Fra : Max

Dato : 08-08-05 10:59

Hej John

> Ja, det er jo mig der ikke er vågen nok !
> Jeg mente jo MB og ikke KB ! UNDSKYLD !!

Øhhh, du skrev MB, så hvad mener du ?

Mvh Max

Fra : John T.

Dato : 08-08-05 11:34

> Hej John

> Øhhh, du skrev MB, så hvad mener du ?
>
> Mvh Max

Det her er for tåbeligt, at jeg ikke kan udtrykke mig
ordentligt !
Jeg har holdt musen over et par billeder og teksten siger:
1.76 Mb
1.53 Mb
1.24 Mb
1.49 Mb
Kamera er et HP 735 og billeder taget i bedste kvalitet.
Det har bl.a. taget dette billede:
http://www.dmi.dk/dmi/vaad_weekend
Hilsen John

Fra : Max

Dato : 08-08-05 11:41

Hej John

> Det her er for tåbeligt, at jeg ikke kan udtrykke mig
> ordentligt !

Sådan kan det jo ske engang imellem :)

> Jeg har holdt musen over et par billeder og teksten siger:
> 1.76 Mb
> 1.53 Mb
> 1.24 Mb
> 1.49 Mb

Ja, det er mere forståelige tal, altså billedfiler omkring halvanden
megabyte.

Mvh Max

Fra : John T.

Dato : 08-08-05 11:54

> Ja, det er mere forståelige tal, altså billedfiler omkring halvanden
> megabyte.
>
> Mvh Max

Ja, undskyld hvis jeg laver RAW (JPG) i den !!
John

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-08-05 11:54

John T. skrev:

>Jeg bruger kameraets bedste kvallitet, så fylder billedet 150-175 MB,
>dertil kommer så div. data når det mailes, og så bliver filen delt af TDC!
>Så jeg kikker på Anders forslag.

Hvis du ikke vil bruge de andres forslag, så kan du jo bruge din
hjemmesideplads, der følger med dit internetabonnement.

Her er der 10 MB at lege med og det er i nyhedsgrupper at filer
bliver splittet (med det betyder da ikke noget).
--
Knud

Fra : Max

Dato : 08-08-05 07:31

Hej John

> Er der nogen af jer der kan give et godt råd om hvor man kan uploade
> et billede som man så kan vise her i gruppen via et link ?

Da det ser ud til at du er kunde hos TDC kan du jo oprette din
egen hjemmeside og ligge dem på.

Mvh Max

Fra : Anders Houmark

Dato : 08-08-05 07:34

www.imageshack.us
www.cashmoneyuploads.com

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 08-08-05 10:37

Er det en skrive fejl eller mener du faktisk at du tager billeder der fylder
mere end 220 Mb ?

Hvordan får du det til at fylde så meget. Et 12 mp billede burde ikke fylde
mere end 72 mb i raw format !

/Marten