Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Afløser for Ixus 700???
Fra : Niels

Dato : 07-08-05 13:56

Det sædvanlige spørgsmål: Hvad skal man skifte til?

Jeg bruger mit Ixus 700 til almindeligt knipseri, men er blevet lidt skuffet
over kvaliteten.
Autofocusen rammer jeg for tit forkert med.
Kromatisk abberation og kantuskarphed er der også for meget af.
Et mere vidvinklet objektiv ville være rart.
Og batterilevetiden kunne godt være længere.

Betjening, hastighed, skærm og faciliteter er ok.
Den fysiske størrelse er fin. Et halvstort spejlreflekskamera gider jeg ikke
at slæbe rundt på.

Hvad skal jeg kigge efter, når det stadig ubesværet skal kunne være i en
bukselomme.

Nogen ideer?

Mvh Niels

Fra : Jakob

Dato : 07-08-05 14:22

In article <42f604d1$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
niels.kj@FJERNemail.dk says...
> Det sædvanlige spørgsmål: Hvad skal man skifte til?
>
> Jeg bruger mit Ixus 700 til almindeligt knipseri, men er blevet lidt skuffet
> over kvaliteten.
> Autofocusen rammer jeg for tit forkert med.

Kan anbefale dig at slå væk fra multipunkts autofocus og bruge center
autofocus på manuel indstillingen.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Niels

Dato : 07-08-05 14:29

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> In article <42f604d1$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
>
> Kan anbefale dig at slå væk fra multipunkts autofocus og bruge center
> autofocus på manuel indstillingen.

Det er prøvet, og det hjælper ganske rigtigt noget, men jeg synes stadig
ikke det er godt nok.

Mvh Niels

Fra : Jakob

Dato : 07-08-05 14:34

In article <42f60cad$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
niels.kj@FJERNemail.dk says...

> Det er prøvet, og det hjælper ganske rigtigt noget, men jeg synes stadig
> ikke det er godt nok.

OK, ja jeg har desværre lidt de samme oplevelser med det kamera lever
ikke helt op til mine forventninger.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : waal

Dato : 07-08-05 20:45

> In article <42f60cad$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
> niels.kj@FJERNemail.dk says...

> OK, ja jeg har desværre lidt de samme oplevelser med det kamera lever
> ikke helt op til mine forventninger.

Det er det samme med A80 m.fl. Du får ikke "lyn og torden" automatik i den
størrelse/prisklasse. Det er ikke et optisk problem, men
afstandsindstillingen er en langsommelig affære

mvh
Michael

Fra : Simon Nielsen

Dato : 07-08-05 22:17

"Niels" <niels.kj@FJERNemail.dk> wrote in message
> [...]
> ikke at slæbe rundt på.
>
> Hvad skal jeg kigge efter, når det stadig ubesværet skal kunne være i en

IXUS xxx modellerne er jo den ældre model, kig evt. efter en IXUS 70 som har
ca. de samme specifikationer, men der sidder en bedre optik i den. Men må
det bare være lidt større kan jeg med god sind anbefale Canon Powershot S70,
det er virkeligt et top kamera i den størrelse, men prisen er også lidt
højere.

Mvh
Simon

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-08-05 22:26

In article <42f67a43$0$28436$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Simon Nielsen wrote:

> IXUS xxx modellerne er jo den ældre model, kig evt. efter en IXUS 70 som har
> ca. de samme specifikationer, men der sidder en bedre optik i den.

Det er forkert. Der er større og bedre optik i IXUS 700. Optik bliver
ikke bedre af at blive skrumpet, eller ledt rundt af spejle.

Fra : Niels

Dato : 07-08-05 22:39

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> IXUS xxx modellerne er jo den ældre model, kig evt. efter en IXUS 70 som
> har ca. de samme specifikationer, men der sidder en bedre optik i den.

Næh, Ixus 70 er et APS-kamera fra ca 1998, mens Ixus 700 er lanceret svjh i
april/maj i år.

> Men må det bare være lidt større kan jeg med god sind anbefale Canon
> Powershot S70, det er virkeligt et top kamera i den størrelse, men prisen
> er også lidt højere.

S70 har jeg overvejet, specielt pga det vidvinklede objektiv, men hvor meget
bedre det fungerer, ved jeg ikke. Prisen er ikke noget problem, størrelsen
er måske.

Er der nogen, der seriøst har sammenlignet de 2 kameraer?

Mvh Niels

Fra : Jakob

Dato : 08-08-05 00:57

In article <42f67a43$0$28436$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
newz@siho.dk says...

> IXUS xxx modellerne er jo den ældre model, kig evt. efter en IXUS 70 som har
> ca. de samme specifikationer,

Nej du tager fejl, det er den allersidste nye ixus 700.

--
Venlig hilsen

Jakob