Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mærkning af billeder..
Fra : PGaard

Dato : 05-08-05 20:10

Hej alle sammen..

Har brug for et program, der kan sætte "logo" / "mærke" på flere billeder
af
gangen.
Gerne alle billederne i en bestemt mappe, da jeg ikke orker at gøre det
manuelt hver gang..

Hvor finder jeg et sådan program henne?

Kører Win XP hvis det har nogen betydning.

Mvh Palle

Fra : HKJ

Dato : 05-08-05 20:18

PGaard wrote:
> [...]
> af
> gangen.
> Gerne alle billederne i en bestemt mappe, da jeg ikke orker at gøre det

http://www.irfanview.com/
Vælg batch functions og advanced options.

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 07-08-05 21:18

Hvor dælen finder jeg den funktion? har prøvet, men kan ikke finde den i
Irfanview (står nemlig også og skal batche et vandmærke/tekst ind på en del
billeder, og vil helst undgå photoshop til det.
Henrik L

Fra : Thomas Christensen

Dato : 05-08-05 20:31

PGaard wrote:
> [...]
>
> Kører Win XP hvis det har nogen betydning.
>
> Mvh Palle

> Den har indtil videre sparet mig for at få 96 spam-mails.

Hej Palle

Jeg vil absolut anbefale Breeze Browser Pro.
Dette værktøj kan (blandt meget andet!) forsyne et eller flere (f.eks
alle billeder i en mappe) billeder med logo/vandmærke i form af enten
tekst eller billede.
Vandmærker kan tilføjes i "Proof" funktionen.

Læs mere her: http://www.breezesys.com/BreezeBrowser/index.htm

/ Thomas

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-08-05 20:45

In article <42f3b99b$0$63699$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, PGaard wrote:
> [...]
> manuelt hver gang..
>
> Hvor finder jeg et sådan program henne?
>
> Kører Win XP hvis det har nogen betydning.

Hvis du har Photoshop så gør den det også.

Vandmærket ændrer ikke på dine rettigheder på billedet, men hvis
du gør det grimt og stort nok, så er der ikke andre der vil bruge
dem.

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 05-08-05 21:07

> Vandmærket ændrer ikke på dine rettigheder på billedet, men hvis
> du gør det grimt og stort nok, så er der ikke andre der vil bruge
> dem.

Nej du har som altid de fulde rettigheder til dit værk. Vandmærke eller ej.
Dog skal der vist nok stå copyright på billedet efter amerikansk lovgivning
(Kender ikke detaljerne).

/Marten

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 06-08-05 00:44

Marten Ølgaard wrote:

> Nej du har som altid de fulde rettigheder til dit værk. Vandmærke
> eller ej. Dog skal der vist nok stå copyright på billedet efter
> amerikansk lovgivning (Kender ikke detaljerne).

Det er 16 år siden det var nødvendigt i USA.
http://www.copyright.gov/help/faq/faq-general.html#register

Fra : Steen

Dato : 05-08-05 21:45

"PGaard" <p.gaard@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> manuelt hver gang..
>
> Hvor finder jeg et sådan program henne?
>
> Kører Win XP hvis det har nogen betydning.

Jeg bruger http://www.photowatermark.com/ med stor fornøjelse. Det er
forholdsvis nemt at betjene og kan også samtidig ændre størrelse på
billederne. Jeg bruger dog en ældre version, for der er kommet for mange
fancy (læs unyttige) muligheder med de nyere.

/Steen