Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til at resize en bunke billeder og~
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 05-08-05 00:50

Hej

Jeg har en bunke billeder jeg gerne vil have online i mit galleri. Pga.
begrænset plads på webhotellet, kan jeg ikke smide dem op i 4 megapixel
opløsning, men tænkte at 1024x768 ville være fint. Jeg har prøvet at
ordne ved at lave et gallery i Photoshop, men så ryger alle EXIF data
også, hvilket er lidt øv.

Er der nogen der kender et program, som kan resize en hel mappe af JPG
og evt BMP billeder, og bevare alle EXIF data uændret?

Fra : hansen

Dato : 05-08-05 02:20

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der kender et program, som kan resize en hel mappe af JPG
> og evt BMP billeder, og bevare alle EXIF data uændret?

Irfanview

Fra : emj

Dato : 05-08-05 02:22

Esben von Buchwald skrev:

>Er der nogen der kender et program, som kan resize en hel mappe af JPG
>og evt BMP billeder, og bevare alle EXIF data uændret?

Irfanview

BMP er ikke egnet til www, men Irfanview kan også konvertere fra bmp
til Jpg.
Husk at gemme originalerne først.
Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-05 08:17

> Er der nogen der kender et program, som kan resize en hel mappe af JPG og
> evt BMP billeder, og bevare alle EXIF data uændret?

Det kan windows XP hvis du installerer powertoys fra:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Powertoys er en lille samling af helt små programmer, der giver dig mere
kontrol over din windows. Jeg kan bl.a. også anbefale TweakUI

Hilsen Palle

Fra : emj

Dato : 05-08-05 10:42

Palle Johansen skrev:

>Det kan windows XP hvis du installerer powertoys fra:

Passer ikke. Powertoys gemmer ikke EXIF.
Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-05 17:20

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Passer ikke. Powertoys gemmer ikke EXIF.

æææh NÅ.... Men det gør den altså her hos mig !!! Helt og aldeles fint

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 06-08-05 01:17

Palle Johansen wrote:

> æææh NÅ.... Men det gør den altså her hos mig !!!

Det samme her. Selv ved Handheld PC (maksimalt 240x320 pixels).

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-08-05 08:27

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
[KLIP]
> Jeg har prøvet at ordne ved at lave et gallery i Photoshop, men så ryger
> alle EXIF data også, hvilket er lidt øv.
+++++++++++++++++++++++

Hej.

Er der ikke et felt i Photoshop når du laver web gallery (nederst i dialog
boksen), hvor du kan sætte kryds i "preserve all metadata"? Så bevare du
exif data.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : s.v.nielsen

Dato : 05-08-05 10:44

Esben von Buchwald wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der kender et program, som kan resize en hel mappe af JPG
> og evt BMP billeder, og bevare alle EXIF data uændret?

xnview kan!

http://www.xnview.com/

og det er freeware og det kan dansk

søren

Fra : Knud I

Dato : 06-08-05 08:17

> [...]
>
> Er der nogen der kender et program, som kan resize en hel mappe af JPG og
> evt BMP billeder, og bevare alle EXIF data uændret?

http://www.faststone.org/ FastStone Photo Resizer den klarer opgaven og er
freeware

Mvh Knud