Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fotostafet uge 31. PÅ LANDET Resulttråd (n~
Fra : fam. Ager

Dato : 04-08-05 04:38

Så kører toget igen:0)......

Emnet for uge 31 er VENNER

http://www.fotostafetten.dk/index.php?cat=34

Billeder postet efter kl. 10 søndag deltager uden for konkurrence.
Søndag mellem kl.10-20 diskuteres billederne.
Jeg offentliggør resultatet af stafetten søndag den 8-8 efter kl. 20.Bliver
måske hen ad midnat da jeg er til fødselsdag om søndagen..

Reglerne for fotostafetten findes her
http://www.fotostafetten.dk/Regler.php

Husk at skrive dit eget navn i stedet for "navn" i (....)

Mvh. Torben ager

Fra : sias*2

Dato : 04-08-05 10:05

her er mit bidrag, som førstegangsdeltager var det en udfordring at
forstå de lange regler, håber ikke jeg har overtrådt dem,
kommentarer modtages gerne. Morten B.
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-130

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-05 17:25

"sias*2" <mb.eco@cbs.dk> skrev i en meddelelse
her er mit bidrag, som førstegangsdeltager var det en udfordring at
forstå de lange regler, håber ikke jeg har overtrådt dem,
kommentarer modtages gerne. Morten B.
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-130

Hej Morten og velkommen til.

Jeg synes at det er et sjovt og anderledes billede, du har taget. Og jeg er
sikker på at det er skægt at hive frem i familiesammenhænge. Men der er for
meget fokus på tæppet i forhold til hønsene i baggrunden. De burde have
været fremhævet mere, hvis det skulle være sjovt for alle. Der er for meget
af dit billede, der er ude af fokus. Og hvis det skulle være sjovt, så ville
jeg gerne have set et ansigtstræk fra barnet, da han(?) fik øje på hønsene.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-08-05 19:29

In article <42f18db0$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, fam. Ager wrote:
> Så kører toget igen:0)......
>
> Emnet for uge 31 er VENNER
>
> http://www.fotostafetten.dk/index.php?cat=34

Hvad er emnet ? Hvis det er PÅ LANDET som subject siger, så
fik jeg dette skud i dag:
http://povlhp.spymac.com/IMG_8624.jpg

Beklager at det ikke er en rød tråd der går gennem billedet :)

10-22mm @ 10mm, f/8, 1/80s, Circulært polfilter til himmeleffekten.

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-05 17:31

> [...]
> fik jeg dette skud i dag:
> http://povlhp.spymac.com/IMG_8624.jpg
>
> Beklager at det ikke er en rød tråd der går gennem billedet :)

Hej Povl og tak for sidst.

Jeg synes at du har ramt lidt ved siden af med dit polfilter. Det har givet
en mørk blå plet på himlen, som er noget ovre til højre. Og så synes jeg
ikke ret godt om din "røde tråd" - den elektriske tråd, der løber ind i dit
billede. Den burde du have fjeret, men jeg ved godt at vi ikke må klone.
Ellers fine farver, god skarphed og fine skyer. Måske kunne der have været
lidt mere tegning i det sorte på kvien? Kompositionen er nok til den
kedelige side, med en kvie lige midt i billedet, og et ret stort areal af
billedet nederst til venstre, der ikke rigtigt sker noget i. Hvad om du
havde drejet kameraet lidt til højre, så kvien kom ca. 1/3 ind fra venstre
side. Så kunne du bruge skyggen og græsrabatten lidt mere konstruktivt, og
måske have fået lidt bakker med ovre i højre side?

Mvh. Claus Petersen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-08-05 18:35

In article <42f6392b$0$18647$14726298@news.sunsite.dk>, Claus Petersen wrote:

> [...]
> billede. Den burde du have fjeret, men jeg ved godt at vi ikke må klone.

Jeg synes selv polfilteret giver noget specielt med himlen, det er en af
grundene til at jeg ikke beskar mere fra højre. Nogle hader det, andre
synes om det.

> [...]
> side. Så kunne du bruge skyggen og græsrabatten lidt mere konstruktivt, og
> måske have fået lidt bakker med ovre i højre side?

Enig i at kompositionen ikke er helt i top. Der er en del linier i billedet
der rammer lige over busken. det er med til at trække fokus mod højre.

Ved at dreje kameraet, så havde man ikke fået den samme perspektivforvrængning
(det store hovede). Så det skulle alene være sket med beskæring.

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-05 21:08

> Så kører toget igen:0)......
>
> Emnet for uge 31 er VENNER
>
> http://www.fotostafetten.dk/index.php?cat=34

Så har jeg uploadet et billede til stafetten. Kritik modtages gerne.

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-131

Mvh. Claus Petersen

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-05 22:18

> Så kører toget igen:0)......
>
> Emnet for uge 31 er VENNER
>
> http://www.fotostafetten.dk/index.php?cat=34

UPS. Så gjorde jeg det igen - glemte navnet i emne-linien.

Fra : /Peter

Dato : 07-08-05 08:25

> Så kører toget igen:0)......
>
> Emnet for uge 31 er VENNER
>
> http://www.fotostafetten.dk/index.php?cat=34

Jeg vil da gerne prøve at være med her, det lyder spændende,
og er da lidt af en udfordring.

Har oploadet til uge 31 "På landet", hvis det da er det rigtige emne:

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-133

Venlig hilsen
/Peter
(Der ikke kan finde ud af om en 20D, er lige det jeg mangler

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-05 17:59

"/Peter" <nomalil@no.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Venlig hilsen
> /Peter
> (Der ikke kan finde ud af om en 20D, er lige det jeg mangler

Hej Peter og velkommen til.

Jeg synes at det er et svært billede, du har taget. Det meste af landskabet
ligger i skygge, og resten ligger i meget høj sol. Så der er et meget stort
kontrastområde at spænde over. En meget stor del af dit billede er bygget op
omkring skiltet. Der er vist ikke mange steder i landet, hvor man kan finde
dét navn. Så vidt jeg kan se, så er der kun ét, nemlig oppe ved Sæby? Jeg
synes at der er lidt, der halter. Du har nogle hvide køer/får/elefanter i
baggrunden, som jeg ikke rigtigt kan blive klar over, om du ønsker med i dit
billede? Hvis du gerne vil have dem med som et element i dit billede, så
kunne du have gået lidt baglæns og brugt en længere brændvidde. Så kunne du
få skiltet med, samtidigt med at dyrene så syner større. Og hvis du vil have
dem væk, så kan du vente til der er en sky der skygger på dem. Skiltet synes
jeg er ret vigtigt, så du kunne måske også have ventet et lille øjeblik, så
skiltet ikke var i skyggen? Vejen nederst kunne du også have brugt til at
give lidt dybdevirkning? Og kontrasten i billedet kan du afhjælpe med lidt
Highlights/shadow i Photoshop. Men når det er sagt, så er det et sted med
masser af lys, flotte skyer, og et skilt, der gør stedet ret unikt. Og det
ser bestemt ud til at være - På Landet!

Mvh. Claus Petersen

Fra : /Peter

Dato : 07-08-05 18:21

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> når det er sagt, så er det et sted med masser af lys, flotte skyer, og
> et skilt, der gør stedet ret unikt. Og det ser bestemt ud til at

Mange tak for din kommentar Claus,
Jeg er klar over billedets fejl og mangler, og at skiltet skulle være et
vigtigt punkt i billedet, jeg havde tænkt mig at køre derud igen, med en
trappestige så det blev sådan lidt fra oven og med mere af vejen, men
vejret var ikke til det inden for tidsfristen.

Tak for tippet med at gå længere væk og bruge større brændvidde, for at
få baggrunden større/tydeligere, det var jeg ikke klar over fungerede
sådan, mange tak for det.
Korrekt, vejen findes mellen Tuen og Tversted på Tuenvejen, og der er
sgu langt hjem for de fleste, men jeg bor tæt ved

/Peter

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-08-05 09:56

Claus Petersen wrote:

> Der er vist ikke mange
> steder i landet, hvor man kan finde dét navn. Så vidt jeg kan se, så
> er der kun ét, nemlig oppe ved Sæby?

Hmm! Der er en lige nord for Frederikshavn og en ved Brønderslev men mig
bekendt ingen i Sæby.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-05 14:26

> Hmm! Der er en lige nord for Frederikshavn og en ved Brønderslev men mig
> bekendt ingen i Sæby.

Jamen så har jeg jo også ret - Nordenfjords...

Mvh. Claus Petersen

Fra : /Peter

Dato : 08-08-05 14:33

> "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse

> Jamen så har jeg jo også ret - Nordenfjords...
>
> Mvh. Claus Petersen

Der findes faktisk 2 udgaver af Langhjemvej, begge Nordenfjords:

http://tinyurl.com/dpcjd
Den jeg har billede af

Og så en ved jerslev:
http://tinyurl.com/abae5

/Peter

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-08-05 14:43

Claus Petersen wrote:

> Jamen så har jeg jo også ret - Nordenfjords...

Det minder lidt dengang, jeg kom til at kalde en gut fra Næstved
københavner. Hold da op, hvor han blev sur!

I øvrigt har jeg intet mod københavnere ... - i København

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Morten Wartou

Dato : 08-08-05 15:00

> Det minder lidt dengang, jeg kom til at kalde en gut fra Næstved
> københavner. Hold da op, hvor han blev sur!
>
> I øvrigt har jeg intet mod københavnere ... - i København

Jeg havde gerne været fri for dem - også i København. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou
bosiddende i København men født og opvokset i Hornsherred

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-08-05 16:04

Morten Wartou wrote:

> Jeg havde gerne været fri for dem - også i København. :)

Jeg har hørt flere af dem påstå, at København er fyldt med jyder. Og jeg
troede at hele pakket befandt sig i Skagen i øjeblikket. For der sidder alle
tumberne og klapper når solen går ned (SIC!).
De er godt nok specielle! Hvordan får man så åndssvag en adfærd udtrykt
fotografisk?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Morten Wartou

Dato : 08-08-05 16:40

> [...]
> alle tumberne og klapper når solen går ned (SIC!).
> De er godt nok specielle! Hvordan får man så åndssvag en adfærd udtrykt

Hehe. Jo, her er masser af jyder. Forstå det hvem der kan. Ømt med
solnedgangsklapperne - det ville jeg gerne opleve (men i begrænsede doser,
jeg får myrekryb når et biografpublikum klapper), lad os få nogle billeder.
Jeg har aldrig fotograferet solnedgangsklappere, så du må prøve dig frem.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-08-05 15:50

In article <42f761af$0$28422$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Jan Bøgh wrote:

> Det minder lidt dengang, jeg kom til at kalde en gut fra Næstved
> københavner. Hold da op, hvor han blev sur!

Hvis de ikke vil forveksles med københavnere, så kan de bare tale
med deres egen dialekt eller rigsdansk. Hvis man taler med københavner-
dialekt, så må man forvente at blive regnet som en sådan.

> I øvrigt har jeg intet mod københavnere ... - i København

De kan også være flinke nok når de er på besøg andre steder.