Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Navn i canon 20D
Fra : Jacob

Dato : 03-08-05 20:51

Jeg læste på et tidspunkt at man kan sætte brugerens navn ind i canon 20d
sådan at det bliver en del af exif. nu kan jeg ikke finde hverken posten
eller ud af hvordan man gør.

spørgsmål nr2 er så hvilket format gemmer i det færdige resultat i ?
Med mulighed for at blive skudt gemmer jeg mine billeder i jpeg uden
komprimering og i fuld størelse.

Jacob

Fra : [HCS] 4000

Dato : 03-08-05 21:21

Navnet sætter du i med programmet Canon EOSwiever under options - mener jeg!
Jeg bruger også bedste kvalitet i jpeg til mine billeder.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Kim Jensen

Dato : 03-08-05 22:58

Jacob wrote:
> spørgsmål nr2 er så hvilket format gemmer i det færdige resultat i ?
> Med mulighed for at blive skudt gemmer jeg mine billeder i jpeg uden
> komprimering og i fuld størelse.

Jeg konverterer med Rawshooter Essentials og gemmer derfra ud i 16bit
TIF. Disse filer fylder "en del", men dem smider jeg så på DVD'er i mit
"arkiv". TIF'erne bruges så som grundlag for fx nedskalerede JPEG
udgaver til web, tryk osv.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 04-08-05 08:05

Kim Jensen wrote:

> [...]
> TIF. Disse filer fylder "en del", men dem smider jeg så på DVD'er i mit
> "arkiv". TIF'erne bruges så som grundlag for fx nedskalerede JPEG

Jeg gemmer mine raw filer de fylder meget mindre end tiff og så har man
jo muligheden for at gå tilbage og lave ændringer i billedet.

Så mit råd er gem dine rawfiler på cdér

Tommy

Fra : Jacob

Dato : 05-08-05 23:10

"Tommy Hjorth" <tommy@linuxgeek.digicity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg gemmer mine raw filer de fylder meget mindre end tiff og så har man jo
> muligheden for at gå tilbage og lave ændringer i billedet.
>
> Så mit råd er gem dine rawfiler på cdér
>
> Tommy

Hu hej
så fik jeg eos viewer til at funge. den crachede lige min pc.
det virker super. Jeg tror jeg vil gemme mine raw filer og en færdig jpeg.
det virker som om det er det rigtigste.
jeg har rodet lidt med eos capture kan det virklig passe at man ikke kan få
noget så simpelt som en lysmåling fra kameraet ?

Jacob