Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad skal jeg huske?
Fra : PeterL.

Dato : 02-08-05 21:09

Nå men jeg skal meget snart en tur til Grønland i cirka 14 dage.
Sejle fra Nuuk til Ilulissat, derefter ophold i Ilulissat, hvor den
berømte isfjord befinder sig.

Hvad er det, jeg skal huske til sådan en tur?

Jeg har:

20D

50 1.4

17-85 4.0-5.6

70-300 4.5-5.6 DO

cirk. polfilter

Jeg har læst mangfoldige bøger om teknik og lys og . Har også øvet
mig en del sommeren i gennem, men er der noget, som jeg specielt
skal være opmærksom på deroppe? Jeg har også anskaffet mig en
Photoshop CS, men pyha den er ik' så'n lige og gå til, så jeg ved
ikke rigtig, om jeg skal ulejlige mig med RAW eller "bare" skyde
JPEG.

Har I et par tips eller tre, så vil jeg være meget taknemmelig.

--
PeterL.

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 02-08-05 21:45

"PeterL." <pln1@solFJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse

> Har I et par tips eller tre, så vil jeg være meget taknemmelig.

Måske en ekstern strømforsyning du kan have i lommen.
Mvh
Kenneth

Fra : Anders F

Dato : 02-08-05 23:03

"Kenneth Villefrance" <mainecoon@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> "PeterL." <pln1@solFJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse

> Måske en ekstern strømforsyning du kan have i lommen.

Nu er det altså ikke p*sse koldt i Ilulissat lige nu. Så jeg tipper de
almindelige batterier er OK =)
I øvrigt er jeg 100% enig med Kristian ifht. RAW. Man køber sg*' da ikke et
20D for at skyde JPEG??

/A