Problemer med Frontpage !!
Fra : klaus

Dato : 06-06-01 16:54

Jeg sidder og laver hjemmeside i frontpage, men jeg har et
problem !

Når jeg viser siderne i netcape så ser det rent ud sagt Pisse
dårligt ud.

Hvordan kan jeg gøre det bedre ??

Hvis jeg laver siden i dreamweaver, ser siden så bedre ud ???

Hilsen
Klaus

Fra : Andreas Paasch

Dato : 06-06-01 19:38

Klaus,

jeg får en ide om, at du bruger klassikeren, position.absolute som kun
virker i IE, NN smider alt med det tag in på siden som en sæk kartofler.
Brug tabeller til positionering og hold dig mere til strikt HTML, det er
bedst for cross browser platforme.
En yderligere ide er, at tjekke med Opera også da denne vistnok er langt
mere strikt I HTML end NN og IE.

Sidst men ikke mindst, ved den type fejl du antyder, hjælper en URL
gevaldigt så vi andre får en chance for at gå på jagt ....

Mvh.

Andreas Paasch

[snip]

Fra : Klaus

Dato : 06-06-01 20:38

Jamen laver dreamweaver også rod i den, ligesom frontpage ???

altså er det bedre at bruge dreamweaver ???

Fra : Ulrik Friis

Dato : 07-06-01 07:21

"Klaus" <ikke@givet.dk> skrev i en meddelelse
> Jamen laver dreamweaver også rod i den, ligesom frontpage ???
>

> altså er det bedre at bruge dreamweaver ???

Det er ikke programmerne der laver rod. Programmerne gør hvad de bliver bedt
om, og det er ikke nødvendigvis det rigtige! Du kan indstille FrontPage
2000, så den tager højde for Netscape: Klik Funktioner => Sideindstillinger
=> Kompatibilitet og indstil.

Dreamweaver er ikke bedre end FP2K men anderledes. Begge programmer har stor
styrke.
mvh
Ulrik

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-06-01 15:28

"Ulrik Friis" <ulrik@friis.as> skrev i en meddelelse

> Dreamweaver er ikke bedre end FP2K men anderledes. Begge programmer har
stor
> styrke.

jeg er udmærket tilfreds med FP2000, men det er nok ikke sikkert at de
"professionelle" vil give dig ret i ovenstående synspunkt omkring FP2000.
Mange mener at Dreamweaver er betydelig bedre end FP - også m.h.t.
kodegenerering, men programmet er officielt en del dyrere end FP - deraf
dets svaghed.
Til gengæld benytter Dreamweaver sig ikke af Extensions på serveren, hvilket
så er dets store styrke.

--
ahw

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 07-06-01 08:33

Har du prøvet at ændre instilling til både at understøtte IE og Netscape

Hilsen

Johnny