Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidt gamle billeder fra Hornborga
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 31-07-05 22:03

Ja, hvad kan jeg sige. Min 500mm er jo til service i øjeblikket, så jeg
sidder jo og keder mig i det triste danske sommervejr med at kigge billeder
igennem. Og jeg faldt over Hornborga-billederne, som jeg vist aldrig fik
kigget ordentlig igennem. Fandt lige et par stykker, som jeg vil dele med
Jer.

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1575554
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1575875
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1575876

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1576066

Thomas Pedersen

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-08-05 08:11

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1575554
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1575875
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1575876
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1576066

Især det sidste er godt, synes jeg. Så kan det næsten ikke blive mere
nordisk.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/22/05)

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-08-05 21:48

> "Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Især det sidste er godt, synes jeg. Så kan det næsten ikke blive mere
> nordisk.

Det sidste er også fedt, det skal sgu printes i storformat. Helt hvordan jeg
har overset det, fatter jeg ikke. Men det har jeg altså

MVH
Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-08-05 13:56

> Især det sidste er godt, synes jeg. Så kan det næsten ikke blive mere
> nordisk.

Apropos nordisk: Deltager du i Nordisk Mesterskab? Hvis ja, med hvilket
billede?

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 01-08-05 20:29

Hej Thomas

On Sun, 31 Jul 2005 23:02:57 +0200, "Thomas Pedersen"
<sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>kigget ordentlig igennem. Fandt lige et par stykker, som jeg vil dele med

Fine billeder fra Hornborgasjön.

Specielt det förste og det tredje syntes jeg meget om.

Nå jeg har et blödt punkt for traner så det er nok derfor.

Så det er andre end indfödte og tyskere som kommer til Västergötland
for at se på traner.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-08-05 20:38

"Hans Peter Larsson" <h.p.larsson@telia.com> skrev i en meddelelse

> Så det er andre end indfödte og tyskere som kommer til Västergötland
> for at se på traner.

Hvad er forskellen på "Västergötland og "Västergötaland" (hvis nogen)?

Du kan jo dukke op i april '06 ved søen, så vi kan dyrke lidt nordisk
broderskab. Max medbringer Whisky og 500mm. Jeg giver en øl...

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-08-05 22:18

"Jens Bruun"
> [...]
>
> Du kan jo dukke op i april '06 ved søen, så vi kan dyrke lidt nordisk
> broderskab. Max medbringer Whisky og 500mm. Jeg giver en øl...

Jeg tager helt sikkert whisku med, Thomas sørger for kanonslag -max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-08-05 22:24

> "Jens Bruun"

> Jeg tager helt sikkert whisku med, Thomas sørger for kanonslag -max-

Klart, og en flaske whisky mere Du skal prøve den Glen Deveron, uha den
er god, jeg sidder helt med julelys i øjnene allerede, hehe.

MVH
Thomas

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 02-08-05 22:16

Hej Jens

On Mon, 1 Aug 2005 21:38:19 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Hvad er forskellen på "Västergötland og "Västergötaland" (hvis nogen)?

Egentlig ingen anden end stavemåden.

Västergötland er navnet på landskabet Hornborgasjön ligger i.

Västergötaland är det vel egentlug ikke noget som heder, men derimod
västre Götaland som er den västre del af Sydsverige om du träkker en
linie tvärs over Sverige fra lidt nord om Norrköping og deler den i en
västre og össtre del. Alt syd for denne linie er Götaland, det som
ligger nord om den er Svealand og derefter kommer Norrland längre
oppe.

>Du kan jo dukke op i april '06 ved søen, så vi kan dyrke lidt nordisk
>broderskab. Max medbringer Whisky og 500mm. Jeg giver en øl...

Det ville jeg skam gerne, men der ligger en masse vand mellem Gotland
og fastlandet, så en rejse til Hornborgasjön koster en masse penge,
den klares ikke på en dag eller to.

Jeg må nok nöje mig med de lokale traner, de er her til gengeld hele
sommeren på en to - tre forskellige lokaliteter.

Det konne ellers ha väret morsomt selv om det nu ikke var blevet så
meget mere nordisk eftersom jeg er indfödt köbenhavner trods navnet.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-08-05 21:50

> [...]
>
> Nå jeg har et blödt punkt for traner så det er nok derfor.
>
> Så det er andre end indfödte og tyskere som kommer til Västergötland

Yep, det er mere end tyskere og indførte. Vi var der i hvert fald sidste år,
og så vidt jeg ved, er planen at smutte derop igen næste år, der skal jo nye
billeder til, hehe Men glimrende forslag Jens kom med, at mødes deroppe,
kunne være skægt.

MVH
Thomas

Fra : John T.

Dato : 02-08-05 00:26

Flotte billeder, godt skudt !
(Lige til skrivebordet på en 21")
Hilsen John

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-08-05 10:20

Thomas Pedersen wrote:

> Fandt lige et par stykker, som jeg vil dele med Jer.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1576066

Dette billede af sangsvanerne hæver sig langt op over gennemsnittet,
og det er ikke kun et godt fuglebillede, det er også fotografi i
særklasse...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen