Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G6 eller hvad
Fra : JF

Dato : 29-07-05 23:52

Hej gruppe

Jeg har lidt problemer med at finde det rette kamera - derfor denne
henvendelse.

Jeg har i mange år været særdeles tilfreds med mit Canon 1000 FN, men synes
efterhånden det var for stort at slæbe rundt med - ikke mindst grundet
forskellige objektiver m.m.

Jeg købte derfor for et års tid siden et Olympus 300 mju. Et smart lille
solidt kompakt kamera. Med ak, lysfølsomheden er alt for dårlig.

Da jeg gerne vil fortsætte med digitalkamera, er det oplagte alternativ vel
et Canon EOS 350D, men så er jeg vel bare tilbage ved mit gamle problem -
alt for meget at slæbe rundt på.....

Et alternativ til et godt solidt kamera der tager fornuftige billeder kunne
være et Canon G6.

Er der mon nogen som har gode/dårlige erfaringer med dette?

Mvh. Jørgen

Fra : Rolf Egil Sølvik

Dato : 30-07-05 01:03

On Sat, 30 Jul 2005 00:52:12 +0200, "JF" wrote:

> [...]
>være et Canon G6.
>
>Er der mon nogen som har gode/dårlige erfaringer med dette?

DPReview : "HIghly Recommended"
http://www.dpreview.com/reviews/canong6/page19.asp

Men tar du bilder hvor det er lite lys så kikk på "night shots"
http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_g6-review/index.shtml
http://www.dcresource.com/reviews/canon/digital_rebel_xt-review/index.shtml

Og det har lite å si for kvaliteten på bildene, dersom du bruker ISO
800 eller 1600 om dagen ved en feil - mitt D70 lider ikke mye
ihvertfall!

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-07-05 03:46

"JF"
> [...]
> være et Canon G6.
>
> Er der mon nogen som har gode/dårlige erfaringer med dette?

Hvis du laver reportage agtige billeder så kig efter en med
mere vidvinkel, eks. Olympus 7070, hvis du er mere til
natur og sport er en af Panasonic FZ modellerne måske
sagen.. -max-

Fra : Nyhedskigger

Dato : 30-07-05 07:27

> Hvis du laver reportage agtige billeder så kig efter en med
> mere vidvinkel, eks. Olympus 7070, hvis du er mere til
> natur og sport er en af Panasonic FZ modellerne måske
> sagen.. -max-

Ja og måske det er en god ide at se tiden lidt an her til efteråret da der
ser ud til at ske spændende ting og sager i "high-end" "kompakt"-kameraer.

Som nævnt Panasonic, ny model på vej:
http://www.dpreview.com/articles/panasonicfz30/
Ny Fujifilm på vej (uden IS ;-(
http://www.dpreview.com/news/0507/05072803fuji_s9000zs9500z.asp
Ny monster Samsung (?)
http://www.dpreview.com/news/0506/05060202samsung_pro815.asp

Lidt rygter:
Nogen tror at Nikon måske er på vej med en afløser for deres CP8800
(leveringsproblemer - udfaset?)
Og nogen tror at Canon vil komme med enten en G7 el. Pro2 (tidsintervallet
for G7 ville passe og Pro1 mærker alderen trykke i forhold til de nyeste
ting.

.... men det er jo kun rygter

Hilsen Kjeld

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-07-05 07:58

"Nyhedskigger"
> [...]
> for G7 ville passe og Pro1 mærker alderen trykke i forhold til de nyeste

Det er da helt utroligt med de objektiver og de mange
pixel på de små sensorer - Jeg er skeptisk men håbefuld.
-max-

Fra : waal

Dato : 30-07-05 21:08

> "Nyhedskigger"

> Det er da helt utroligt med de objektiver og de mange
> pixel på de små sensorer - Jeg er skeptisk men håbefuld.
> -max-

Du har al mulig grund til at være skeptisk, den eneste vej til mindre støj
er større sensorer. De små sensorer har lav følsomhed hvilket kræver højere
(analog) forstærkning hvilket leder til mere støj. Det eneste fornuftige
ville være større sensorer og så begrænse antallet af pixels til 5-7MP
kombineret med en zoomomfang på 2 til 4 gange, men dét gør sig nok ikke i
reklamerne.

mvh
Michael

Fra : Askov

Dato : 30-07-05 13:52

> [...]
> kunne
> være et Canon G6.
>
> Er der mon nogen som har gode/dårlige erfaringer med dette?

hey
Har lige set at fotocare har et canon 300v til 999 kr plus batterier, men
med objektiv.
kan ikke lige huske mærke.
mvh
Kenneth

Fra : JF

Dato : 30-07-05 14:19

Tak for tilbagemeldingerne.

Jeg kigger videre på Canon G6, men efter lidt sonderinger på nettet synes
jeg bestemt også, at Sony DSC-V3 ser interessant ud.

Selvom de jo begge er lidt store og tunge

Mvh. Jørgen