Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidt tålmodighed og.....
Fra : J. Jørgensen

Dato : 29-07-05 17:09

Jeg har idag tilbragt en del tid foran en svalerede - det gav så samtidig en
guldsmed.
Billeder kan ses på dk. binaer med samme emne.
Hilsen
Jørgen

Fra : Michael

Dato : 29-07-05 19:33

J. Jørgensen wrote:
> [...]
> guldsmed.
> Billeder kan ses på dk. binaer med samme emne.

Jeg synes det er en flot serie Du har fotograferet!
Mvh. Michael

Fra : Jakob

Dato : 29-07-05 20:14

In article <5cac9$42ea5477$55da98a1$12824@nf4.news-service.com>,
jjdan@galnet.dk says...
> Jeg har idag tilbragt en del tid foran en svalerede - det gav så samtidig en
> guldsmed.
> Billeder kan ses på dk. binaer med samme emne.

Hvorfor smider du dem ikke på en webside, ikke alles udbydere
understøtter de binære grupper

Og så er det sgu lidt for besværligt, ville gerne se dine billeder men
gider sgu ikke over og rode i binær for at komme til det :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : J. Jørgensen

Dato : 29-07-05 22:03

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og så er det sgu lidt for besværligt, ville gerne se dine billeder men
> gider sgu ikke over og rode i binær for at komme til det :0)

Kære Jakob
Det er "sgu'" da helt op til dig hvad du gider.
Jeg har ingen webside, og jeg har ikke brug for en sådan.
Hilsen
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-05 22:24

"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kære Jakob
> Det er "sgu'" da helt op til dig hvad du gider.
> Jeg har ingen webside, og jeg har ikke brug for en sådan.

Det er godt nok en skam. Jeg har heller ikke nogen mulighed for at se dine
billeder. Noget med hvad udbyderne tillader.

Er der ikke noget med at der skal tages hensyn til "de handikappede"? ))

Mvh. Claus Petersen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-07-05 23:05

> Kære Jakob
> Det er "sgu'" da helt op til dig hvad du gider.
> Jeg har ingen webside, og jeg har ikke brug for en sådan.
> Hilsen
> Jørgen

Hej Jørgen du kunne tilmelde dig fotokritik.dk (et ganske godt site efter
min mening), der kan du uploade så alle folk kan se dem. Bare en ide.

Mvh
Simon

Fra : Ole Helms

Dato : 30-07-05 07:40

On Fri, 29 Jul 2005 23:02:46 +0200, "J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk>
skrev:

>Kære Jakob
>Det er "sgu'" da helt op til dig hvad du gider.
>Jeg har ingen webside, og jeg har ikke brug for en sådan.

Tak for kigget.
Det er lidt synd, at billederne i dk.binaer slettes så hurtigt.
Man kan gratis lægge sine billeder på http://www.imageshack.us/ og
linke til dem.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : J. Jørgensen

Dato : 30-07-05 10:26

"Ole Helms" <olehelms@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tak for kigget.
> Det er lidt synd, at billederne i dk.binaer slettes så hurtigt.
> [...]

Hej Ole
Tak for info - det lyder rigtigt godt.
Hvis ellers jeg finder ud af det, vil jeg allerede idag gøre brug af dit
forslag.
Linket vil jeg meddele i denne tråd.

Ved brug af dit link fremkommer en side med: "HOST IT"
Hvad betyder dette?

Hilsen
Jørgen

Fra : Jakob

Dato : 31-07-05 00:54

In article <a5926$42eb47a7$55da98a1$11998@nf4.news-service.com>,
jjdan@galnet.dk says...

> Tak for info - det lyder rigtigt godt.
> Hvis ellers jeg finder ud af det, vil jeg allerede idag gøre brug af dit
> forslag.

Det kan man da kalde en kovending :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : J. Jørgensen

Dato : 30-07-05 11:15

> [...]
>
> Tak for kigget.
> Det er lidt synd, at billederne i dk.binaer slettes så hurtigt.

Hej igen Ole
Jeg tror det lykkedes mig at følge dit råd:
http://img164.imageshack.us/my.php?image=svalelandsvaler050729a1hx.jpg
http://img218.imageshack.us/my.php?image=svalelandsvaler050729a65ek.jpg
http://img301.imageshack.us/my.php?image=svalelandsvaler050729a58vm.jpg
Lad mig lige høre om disse links virker.

Hilsen
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-05 11:49

> [...]
> http://img301.imageshack.us/my.php?image=svalelandsvaler050729a58vm.jpg
> Lad mig lige høre om disse links virker.

Hej Jørgen

Det var da nogle dejlige billeder af svaler. Lige på og hårdt. Og ret
heldigt med den guldsmed.
Jeg har lidt overvejelser, du kan gøre dig. Hvis reden er anbragt helt oppe
under loftet i f.eks. en stald, så er der normalt ret mørkt. Derfor synes
jeg at dine billeder måske virker lidt vel lyse og klare? Nu ved jeg ikke,
hvor meget du kan justere på dit Panasonic. Men hvis du kan styre blitzen,
kunne det måske være en idé at forsøge at skrue lyset lidt ned - f.eks.
FEC -2? Eller prøve at kompensere med en -EV på et eller andet, så du får
lidt mørkere billeder. Som de er nu, er de jo fine studier af landingen på
reden, fodring osv. Men hvis det er stemningen ved reden, du gerne ville
vise, så synes jeg de er lidt lyse.
Noget andet er så at lyset er meget direkte. Kan du bounce det ind mod
væggen eller loftet, så du får blødere lys? Ellers kunne du måske tage noget
plastic fra en mælkedunk el. lign. og sende lysglimtet igennem, så det
bliver blødgjort? Altså skære et stykke til, og montere foran din flash med
lidt gaffa?

Mvh. Claus Petersen

Fra : J. Jørgensen

Dato : 30-07-05 13:29

> Hej Jørgen
>
> Det var da nogle dejlige billeder af svaler. Lige på og hårdt. Og ret
> heldigt med den guldsmed.
Ja bortset fra, at svalen skulle have indstillet sin flyvehøjde, således at
guldsmedens krop ikke var faldet sammen med revnen i væggen.
> [...]
> landingen på reden, fodring osv. Men hvis det er stemningen ved reden, du
> gerne ville vise, så synes jeg de er lidt lyse.
Der var meget mørkt - jeg skulle bruge manuel focus.
Hvis du lægger mærke til den store kontrast der er imellem den hvide væg og
de sorte fugle, som iøvrigt også har lyse partier og aftegninger, så er det
som at vælge imellem pest og kolera.
Jeg har over 2 dage brugt ca. 3 timer og velnok omkring 100 skud.
Der kan ikke foretages ret meget farve/lys regulering førend de sorte fugles
fjeraftegning forsvinder.
Jeg gik derfor ret hurtigt over til at koncentrere mig om den faktiske
brugbare registrering af hændelsesforløbet, altså forsøg med
lukkertid/blænde. Man kan også sige, at jeg valgte detaljerne fremfor
stemningen. Stemningen er sikkert (har ikke lige prøvet) ret nemt at
frembringe ved Photoshop eller lign. Hvis det skal gøres godt skal billedet
jo nok deles op i mindst 3 lag som så kan korrigeres hver for sig. Dette har
jeg dog ikke den store erfaring med - hvis der her er nogle som har lyst til
at prøve at "lege" lidt med mine billeder, så er jeg da meget interesseret i
at se resultatet.
> Noget andet er så at lyset er meget direkte. Kan du bounce det ind mod
> væggen eller loftet, så du får blødere lys?
Jeg ville måske opnå noget effekt med seperat blits!! - denne havde jeg ikke
med og er heller ikke blevet helt fortrolig med brugen af den gamle OSRAM VS
300 og mit Panasonic Lumix FZ20.
Ellers kunne du måske tage noget
> plastic fra en mælkedunk el. lign. og sende lysglimtet igennem, så det
> bliver blødgjort? Altså skære et stykke til, og montere foran din flash
> med lidt gaffa?
Jeg kender trikset - bruger dog noget foldet tyndt papir - med en virkning,
der afhænger af hvor mange gange det er foldet.
I dette tilfælde med den store forskel i kontrasten - ja så får man altså
ikke detaljerne med.

> Mvh. Claus Petersen

Hej Claus
Mange tak for dine fiduser, jeg vælger lige at kommentere direkte i dit
indlæg.

Hilsen
Jørgen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 31-07-05 19:33

J. Jørgensen wrote:

> [...]
> http://img301.imageshack.us/my.php?image=svalelandsvaler050729a58vm.jpg
> Lad mig lige høre om disse links virker.

Hmm... det er lidt ærgligt, at du ikke gav dig tid til at bløde
blizlyset op, så havde de undgået den hårde slagskygger, og at
svaleungerne fik røde øjne...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 31-07-05 00:51

In article <f71d$42ea996c$55da98a1$3681@nf4.news-service.com>,
jjdan@galnet.dk says...

> Kære Jakob
> Det er "sgu'" da helt op til dig hvad du gider.
> Jeg har ingen webside, og jeg har ikke brug for en sådan.

Fint fint ha du bare dine billeder for dig selv.

--
Venlig hilsen

Jakob