Kat tisser uden for bakken
Fra : Marie Brandt

Dato : 07-09-05 15:15

Hej
Min ene kat er begyndt, med jævne mellemrum at tisse lige uden for
kattebakken. Jeg har haft mine katte i et lille års tid, den ene er vel
2-3 år og den der gør det lidt under 2 år. (fik dem ikke fra små af).
Jeg begyndte for noget tid siden at fjerne deres høm høm med det samme
fra kattebakken når jeg opdagede det. Nu, bare der ligge lidt derinde og
jeg ikke får fjernet det med det samme, tisser den ene uden for bakken.
det opdager jeg altid om morgenen når jeg står op og kan så se at der
ligger høm høm inde i bakken. Der er ellers rigeligt med sand i og den
bliver skiftet og vasket en gang om ugen. Hvad kan jeg gøre?

Med venlig hilsen
Marie Brandt
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pernille Pehrsson

Dato : 07-09-05 16:05

"Marie Brandt" <marielb25KATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kattebakken. Jeg har haft mine katte i et lille års tid, den ene er vel
> 2-3 år og den der gør det lidt under 2 år. (fik dem ikke fra små af).

Hej Marie.

Er du gået fra lukket bakke til åben bakke ? Vores gjorde det også i den
periode hvor hun gik med krave pga neutralisering. Det var ligesom om hun
var vant til væggene, så når røven ikke hvilede på noget måtte strålen jo
ramme i kassen. Det gjorde den så bare ikke 9 ud af 10 gange. Så evt. prøv
med en lukket kattebakke.

Pernille

Fra : Pia Nave

Dato : 07-09-05 16:31

Marie Brandt wrote:

> [...]
> ligger høm høm inde i bakken. Der er ellers rigeligt med sand i og den
> bliver skiftet og vasket en gang om ugen. Hvad kan jeg gøre?

Nogle katte er _meget_ sippede med deres bakker og vil under ingen
omstændigheder gå derind, hvis den ikke er helt og aldeles ren.
Men du kunne jo prøve at give dine misser to bakker - én til stort og én
til småt.
Sådan vil rigtig mange katte gerne have det, har jeg erfaret herinde.
Det har dog aldrig været et krav fra mine 4 misser - men ak....så kræver
de så meget andet i stedet

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Denise

Dato : 07-09-05 17:29

Marie Brandt wrote:
> [...]
> kan så se at der ligger høm høm inde i bakken. Der er ellers rigeligt
> med sand i og den bliver skiftet og vasket en gang om ugen. Hvad kan

Skulle lige til at foreslå 2 bakker, men Pia kom lige i forkøbet. Så jeg
vil derudover foreslå du prøver nyt grus, evt forskellige i begge bakker.
Hvis du ikke bruger det fine strandsand så prøv det. Det findes i Extreme
Classis, Katrine oa, kan fås hos dyrehandlere.
Andre ideer kan du måske få her
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=46&cat=1

--
Hilsen Denise