HOLD SÅ KÆFT KAT..............
Fra : Jakob

Dato : 05-09-05 21:24

Ja det var hvad jeg fik det meste af natten til at gå med at råbe ;0),
derfor vil jeg lige have et lille råd.

Sagen er den at jeg har en kat på 1 år, som er meget nataktiv men det er
vel normalt for katte. Den er vant til at komme ud, men vi har ikke haft
mulighed for en kattelem og har det stadig ikke.

Nu er vi flyttet og den har vænnet sig til at bevæge sig ud i haven.
Problemet opstår ved at den nu får spontant lyst til at komme ud kl. 3
om natten og signaler dette ved at sidde ved siden af sengen og miave
højlydt og meget længe..

Bliver den smidt ud af rummet fortsætter det på den anden side nu
akkompagneret med skraben på døren.

Dette er jeg noget træt af og da jeg ikke lige kan komme på andre
løsninger end:

1) Forvisning til lokalet længst væk med tilhørende kattebakke.
2)Konsekvent deportation til haven om aftenen uden mulighed for
prøveløsladelse før næste morgen.
3) Gaffatape ;0)

vil jeg lige høre hvad i ser af muligheder.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Sabina H.

Dato : 05-09-05 21:44

Jakob wrote:

> [...]
> prøveløsladelse før næste morgen.
> 3) Gaffatape ;0)
>
> vil jeg lige høre hvad i ser af muligheder.

hvad med noget så simpelt som et åbent vindue??

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Jakob

Dato : 05-09-05 21:45

In article <431cae33$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
sabina@websetter.dk says...

> hvad med noget så simpelt som et åbent vindue??

Jo det kunne egentlig godt gå den ene vej, men så kan den ikke komme ind
igen da det er 1.8 m ned. Den har nu sprunget ud en gang så det kan den
godt.

Meeeen det er ikke lige guds bedste kvarter vi er kommet til så det med
at have noget stående åbent er vi ikke helt vilde med, ellers ville vi
bare lade terassedøren stå åben.

Og til vinter er det jo heller ikke så praktisk men ok den tid den sorg.

Jeg overvejer det :0), tak for dit indlæg.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Anette

Dato : 05-09-05 22:20

Jakob wrote:
> Meeeen det er ikke lige guds bedste kvarter vi er kommet til så det
> med at have noget stående åbent er vi ikke helt vilde med, ellers
> ville vi bare lade terassedøren stå åben.

Til vinter gider den ikke ud om natten -der er for koldt, synes vores i
hvertfald

En sommerting kunne være at sætte både en krog Og en sikkerhedskæde på
terassedøren.
Altså så krogen gør at døren er åben så katten kan komme ud og ind, men
sikkerhedskæden hindrer at døren kan lukkes helt op udefra - evt med en
ekstra sikkerhed i bevægealarm, sat så højt at katten ikke udløser den

En lidt dyr løsning - ja men hvad gør man ikke for at få sin nattesøvn i
fred

/ Anette

Fra : Jakob

Dato : 05-09-05 22:50

In article <431cb6e8$0$27312$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, abc@def.es
says...

> Til vinter gider den ikke ud om natten -der er for koldt, synes vores i
> hvertfald

Perfekt, vil det så sige at den går i bakken istedet for om vinteren ?

> En sommerting kunne være at sætte både en krog Og en sikkerhedskæde på
> terassedøren.

Ja det kan da egentlig godt være at vi skal overveje det, det vil jeg da
spekulere lidt på tak for den ide :0)

> En lidt dyr løsning - ja men hvad gør man ikke for at få sin nattesøvn i
> fred

Ja for dælen, den er sgu frygtløs sådan en kat den fatter ikke hvad den
prikker til i en når man for 5 gang vågner :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Anette

Dato : 05-09-05 23:12

Jakob wrote:

> Perfekt, vil det så sige at den går i bakken istedet for om vinteren ?

He he - så nemt slipper du ikke. Vores tre tager turen på skift - ind til
sengen og vræle højt og desperat, vade hen over hundene - følge med hen til
terassedøren, kigge ud...nejjj det blæser/regner/sner/er for koldt eller
hvad der nu lige ikke passer herskaberne - og Så bruger man bakken.

> Ja for dælen, den er sgu frygtløs sådan en kat den fatter ikke hvad
> den prikker til i en når man for 5 gang vågner :0)

Hullo - har den kat ikke fået lært dig at du blot er det underdanige
personale der bare har at stå til rådighed 24/7/365 ? - det skal den nok få
dig lært. Tro mig - det er nemmere end at lære katten at knytte sylten,
uanset hvor møgsur man er når man bliver vækket klokken 2 minutter i
morgenkvalme.

God fornøjelse med missedyret

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Jakob

Dato : 06-09-05 08:17

In article <431cc32c$0$43146$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, abc@def.es
says...

> [...]
> terassedøren, kigge ud...nejjj det blæser/regner/sner/er for koldt eller
> hvad der nu lige ikke passer herskaberne - og Så bruger man bakken.

Damn, jeg håber på isvinter så :0)

> God fornøjelse med missedyret

Jo tak det har jeg så allerede ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-09-05 16:42

Anette wrote:

> [...]
> få dig lært. Tro mig - det er nemmere end at lære katten at knytte sylten,
> uanset hvor møgsur man er når man bliver vækket klokken 2 minutter i

Protest, min har lært at den ikke skal vække mig, ikke før vækkeuret
begynder,,,
Men så er den også flænk og hjælper, hvis ikke jeg er hurtignok til at komme
op, specielt hvis den har tømt madskålen, så får jeg ikke lov til at ligge
ret længe efter vække uret er gået igang.

Da hun var yngere kunne hun dog godt finde på at forsøge at hive mig op,
men jeg var stædigest

Ivar Madsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-09-05 16:46

Jakob wrote:

> Perfekt, vil det så sige at den går i bakken istedet for om vinteren ?

Min bruger kun bakken, (bor på 3. sal), jeg vil så her sige, køb noget
kvalitet kattegrus, der klumper, ikke det billige fra suppermarkedet, men
noget af en god kvalitet.
Tiderliger brugte jeg Felicia, men min leverandør er gået over til "Oliver's
cat sand" det er så hårde klumper, at jeg kan smide dem i WC kummen, mens
vandet løber i den.

Ivar Madsen

Fra : Jakob

Dato : 10-09-05 17:38

In article <1157693.stJ7oqWO1B@milli.dk>, spam.news.cc@milli.dk says...

> Min bruger kun bakken, (bor på 3. sal), jeg vil så her sige, køb noget
> kvalitet kattegrus, der klumper, ikke det billige fra suppermarkedet, men
> noget af en god kvalitet.

Ja det havde jeg faktisk overvejet men det er sikkert ski.. dyrt :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Allan

Dato : 10-09-05 17:53

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> In article <1157693.stJ7oqWO1B@milli.dk>, spam.news.cc@milli.dk says...

> Ja det havde jeg faktisk overvejet men det er sikkert ski.. dyrt :0)

> [...]

Hej Jacob
Nej det er ikke skide dyrt, Jo i inkøb men ikke i brug.
Prøv det Og husk at tømme hver dag.
Mvh Allan

Fra : Allan

Dato : 10-09-05 18:29

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERN_com> skrev i en meddelelse

> "Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Hej Jacob
> Nej det er ikke skide dyrt, Jo i inkøb men ikke i brug.
> Prøv det Og husk at tømme hver dag.
> Mvh Allan

Jeg og sikkert mange andre: Ryster bakken, så ligger alle klumperne ovenpå,
Det er nemt.

Mvh Allan

Fra : Jakob

Dato : 10-09-05 20:40

In article <43230f55$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
Allan_roskilde@hotmail.FJERN_com says...

> Nej det er ikke skide dyrt, Jo i inkøb men ikke i brug.
> Prøv det

OK det vil jeg da prøve

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-09-05 18:39

Jakob wrote:

> Ja det havde jeg faktisk overvejet men det er sikkert ski.. dyrt :0)

Som barn, så skiftede min mor det billige grus hver uge, det er dyrt i
indkøb.

Med det billige klumpe grus fra suppermarkedet, så var jeg nødsaget til at
skifte det jævnligt.

Med den gode kvalitet, giver jeg 129,00 for 10 Kg, eller 298,00 for 3 gange
10 Kg. Det fylder jeg bare op i.
Hvor ofte køber jeg så, min netbank siger, hvor dem til 129,00 var 2 gange 5
Kg, mellem januar og maj, har de så skiftet til 10 Kg sække, instædet for 5
Kg kasser.

030204 DKSSL 44890 OLIVER'S PETFOOD 02.02 -129,00
130404 DKSSL 42012 OLIVERS PETFOOD AP 07.04 -129,00
300604 Olivers petfood katta grus. 30.06 -129,00
181004 Olivers petfood katta grus. 18.10 -129,00
130105 DKSSL 67174 Olivers Petfood Ap 12.01 -129,00
200505 DKSSL 10111 Olivers Petfood Ap 19.05 -298,00

Ivar Madsen

Fra : Jakob

Dato : 10-09-05 20:42

In article <11393997.Uc0RgI5pss@milli.dk>, spam.news.cc@milli.dk says...

> Med det billige klumpe grus fra suppermarkedet, så var jeg nødsaget til at
> skifte det jævnligt.

OK men hvad skal man så vælge af det dyre ??

Er det bedre til at håndtere lugtgener ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-09-05 21:12

Jakob wrote:

> OK men hvad skal man så vælge af det dyre ??

Jeg bruger http://www.olivers.dk/vare.asp?subkat=CAT&kat=ACCESSORIES men
dyrehandlerne har også udmærket grus, og der er sikkert også andre
netbutikker.

> Er det bedre til at håndtere lugtgener ?

Jeg kan ikke mindes hvordan det var, før jeg fandt olivers.dk brugte jeg
noget fra dyrehandlerne, det var bare ikke så god til at klumpe, så man
kunne bruge wc kummen.

Ivar Madsen

Fra : Jakob

Dato : 10-09-05 22:48

In article <11168797.1LCQxVSxHd@milli.dk>, spam.news.cc@milli.dk says...

> Jeg kan ikke mindes hvordan det var, før jeg fandt olivers.dk brugte jeg
> noget fra dyrehandlerne, det var bare ikke så god til at klumpe, så man
> kunne bruge wc kummen.

Altså jeg skal lige fatte det her, når du siger det klumper så bliver
alt urin opsuget og danner derved en klump som du kan si fra og smide i
toilettet ??

Hvordan er det med de her amoniak dampe fra kassen er de væk med det her
produkt ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-09-05 07:08

Jakob wrote:

> Altså jeg skal lige fatte det her, når du siger det klumper så bliver
> alt urin opsuget og danner derved en klump som du kan si fra og smide i
> toilettet ??

Ja, det danner en hård klump, som jeg kan skovle op med en kattabakkeske
(læs si) *)

> Hvordan er det med de her amoniak dampe fra kassen er de væk med det her
> produkt ?

Jeps.

*) en af dem i hård plast, de bløde dur ikke til noget.

Ivar Madsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-09-05 07:18

Ivar Madsen wrote:

> [...]

Se iøvigt Tina Susanne Johansson's indlæg om at stoppe rørene til.

Ivar Madsen

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 10-09-05 23:38

Ivar Madsen skrev i en meddelelse...

> Tiderliger brugte jeg Felicia, men min leverandør er gået over til
> "Oliver's
> cat sand" det er så hårde klumper, at jeg kan smide dem i WC kummen, mens
> vandet løber i den.

Du ved godt at det absolut frarådes at skylle grus af bentonit ud i
toilettet - også fra Oliver's side - da det efterhånden sætter sig fast i
rørene og stopper fuldstændigt til.
Og jeg tror ikke forsikring dækker, når man selv propper gruset i
toilettet - til trods for at man er blevet frarådet det.

Mvh Tina (der afleverer sit bentonit-grus i affaldsskakten - det larmer så
dejligt på vejen ned)
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-09-05 07:05

Tina Susanne Johansson wrote:

> Du ved godt at det absolut frarådes at skylle grus af bentonit ud i
> toilettet - også fra Oliver's side - da det efterhånden sætter sig fast i
> rørene og stopper fuldstændigt til.

Nej, det vidste jeg ikke.
Måske man så skulle til at finde en pose at komme dem overi igen,,,

Ivar Madsen

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 11-09-05 13:59

Ivar Madsen skrev i en meddelelse...

> Nej, det vidste jeg ikke.
> Måske man så skulle til at finde en pose at komme dem overi igen,,,

Måske Det er et af irritationsmomenterne ved bentonit-grus. Det er så
fantastisk supergodt i kattebakken - men ih så irriterende at skulle af med
igen. Men ok, jeg klarer mig med dobbelt-emballering (to skraldeposer for
hver tømning) og jeg har endnu ikke fået klager over lugtgener eller poser
der er gået hul i i affaldsskakten - heldigvis da....

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-09-05 15:10

> [...]
> for hver tømning) og jeg har endnu ikke fået klager over lugtgener eller
> poser der er gået hul i i affaldsskakten - heldigvis da....

Hvor mange Kg kommer du i en pose?
Hvor højt oppe bor du?

Der er jo forskæld på om man kommer et halvt Kg i en pose og dumper fra 1.
sal, eller 3 Kg, og dumper fra 8. sal.

Ivar Madsen

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 11-09-05 18:50

Ivar Madsen skrev i en meddelelse...

> Hvor mange Kg kommer du i en pose?
> Hvor højt oppe bor du?

Altså, jeg ordner bakker een gang i døgnet, altså sorterer klumper og
afføring fra. For tiden har jeg fem katte til at producere affaldsstoffer,
men normalt kun tre. Sådan en omgang i to skraldeposer og så i skakten fra
stueetagen giver et ordentligt drøn, men poserne holder. En sjælden gang
imellem kan der godt komme to eller tre dages tømning afsted på een gang, de
er så hver for sig emballeret i to poser, og kommer så oveni hatten i en
større og kraftigere pose, den klarer sig også. Men sådan ville jeg nok ikke
gøre hvis jeg boede på 2. eller derover. Der vil jeg nok nøjes med den ene
pose pr. dag.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Jacob

Dato : 04-09-05 22:27

> [...]
>
> Og til vinter er det jo heller ikke så praktisk men ok den tid den sorg.
>
> Jeg overvejer det :0), tak for dit indlæg.

Til vinter har katten sikkert slet ikke lyst til at komme ud i kulden...
Sådan er det ihvertfald med min også meget nat-aktive kat. Jeg har i øvrigt
samme problem: enten kommer katten ud når jeg går i seng, og bliver ude hele
natten, eller også skal jeg op midt om natten for at lukke ham ud. Han
bliver også _ved_ med at mjave lige indtil den lyse morgen, hvis han ikke
kommer ud. Jeg har prøvet magtkampen, det virker ikke.

Jeg er efterhånden i stand til at lukke katten ud, uden at vågne helt. Tit
er jeg ikke engang rigtigt klar over, at jeg har gjort det - måske kan du
træne dig op til det samme ;-P
Løsningen med at katten er ude hele natten bliver dog også jævnligt brugt,
uden det synes at genere katten.

Mvh Jacob

Fra : Jakob

Dato : 05-09-05 22:47

In article <431cb820$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
jacob@goatstormNOSPAM.dk says...

> Til vinter har katten sikkert slet ikke lyst til at komme ud i kulden...

Ahh ok glæder mig sgu ;+)

> [...]
> bliver også _ved_ med at mjave lige indtil den lyse morgen, hvis han ikke
> kommer ud. Jeg har prøvet magtkampen, det virker ikke.

Nej det er det satans med katte har jeg erfaret de er jo fuldstændigt
imunne overfor vrede tilråb, ahh savner en hund ;0)

> er jeg ikke engang rigtigt klar over, at jeg har gjort det - måske kan du
> træne dig op til det samme ;-P

Helt ærligt så har jeg vist trænet mig i at trække den indtil kæresten
lukker kræet ud :0)

> Løsningen med at katten er ude hele natten bliver dog også jævnligt brugt,
> uden det synes at genere katten.

OK det vil jeg overveje, men er ikke helt vild med de da der går en vej
her foran huset og det var der ikke det gamle sted. Er lidt bange for at
den ikke fatter det der med biler og jeg har en teori om at det faktisk
er mere sikkert om dagen hvor der konstant er biler, da vores kat er
lidt sky lyden muligvis kan holde den væk fra vejen.

Om natten hvor der kun kommer biler engang imellem er jeg lidt mindre
vild med det, men ok sådan er det vel at have udekat :0)

Tak for dine råd.
--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-09-05 16:49

Jacob wrote:

> Løsningen med at katten er ude hele natten bliver dog også jævnligt brugt,
> uden det synes at genere katten.

Katte er af natur udedyr, så den tager ikke skade af det.
Det er sket nogle gange gennem årene (har haft min i 12-13 år) at den er
blevet lukket ude om morgen, og jeg har har glemt at lukke hende ind inden
jeg køre på arbejde, og 5 minutter efter jeg er kommet hjem og lukket hende
ind, så har hun gladeligt glemt det.

Ivar Madsen

Fra : Jakob

Dato : 10-09-05 17:39

In article <1172925.3va2YFM63c@milli.dk>, spam.news.cc@milli.dk says...

> Katte er af natur udedyr, så den tager ikke skade af det.

Jo jo det er ikke så meget det, det er mere bilerne jeg er bekymret for.
Om dagen hvor der er mange af dem er det nok ikke det store problem, men
om natten hvor de kun kommer sporadisk er jeg lidt mere nervøs.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Sabina H.

Dato : 05-09-05 22:37

Jakob wrote:

> Jo det kunne egentlig godt gå den ene vej, men så kan den ikke komme
> ind igen da det er 1.8 m ned. Den har nu sprunget ud en gang så det
> kan den godt.

har du ikke allerede fået forslag til hvordan det problem løses??

> Meeeen det er ikke lige guds bedste kvarter vi er kommet til så det
> med at have noget stående åbent er vi ikke helt vilde med, ellers
> ville vi bare lade terassedøren stå åben.

som en anden skriver, sikkerhedskæde og hasp, ellers kan man vist få alarmer
til at montere i vinduerne som reagerer når vinduet bevæger sig.....

en anden løsning kunne være at pille en rude ud af terassedøren (hvis det er
sådan en i flere dele) og indsætte en plade med en kattelem i.... det kender
jeg flere der har gjort.... det er en forholdsvis simpel løsning, som ikke
koster en bondegård, og er nem at føre tilbage....

> Og til vinter er det jo heller ikke så praktisk men ok den tid den
> sorg.

til vinter vil, som andre også skriver, din kat næppe have helt den store
udlængsel*G* katte er magelige dyr ;)

> Jeg overvejer det :0), tak for dit indlæg.

your welcome....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Jakob

Dato : 06-09-05 08:16

In article <431cba8e$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
sabina@websetter.dk says...

> har du ikke allerede fået forslag til hvordan det problem løses??

Jo men den kan jeg bare ikke rigtig bruge desværre. Min udlejer er jeg
ret sikker på gider ikke have noget "bygget" på facaden og det løser
ikke problemet med at der så er noget der bliver nødt til at stå åbent
hele natten.

> som en anden skriver, sikkerhedskæde og hasp, ellers kan man vist få alarmer
> til at montere i vinduerne som reagerer når vinduet bevæger sig.....

Ja det kan være en løsning det vil jeg lige undersøge.

> [...]
> jeg flere der har gjort.... det er en forholdsvis simpel løsning, som ikke
> koster en bondegård, og er nem at føre tilbage....

Ja det har jeg også overvejet men det er nogen moderne plasticdøre og de
ser ikke ud til lige at være til at ændre, men jeg vil lige kigge
nærmere på det.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-05 07:54

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Og til vinter er det jo heller ikke så praktisk men ok den tid den sorg.

Om vinteren er kattene som regel ikke til, at drive ud af huset, men ligger
gerne henslængt det meste af dagen, kun afbrudt af enkelte løbe- / legeture
rundt i huset.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Jakob

Dato : 06-09-05 08:19

In article <431d3d4a$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Buffy"
<Tjekmig(snabel-a)pc.dk> says...

> Om vinteren er kattene som regel ikke til, at drive ud af huset, men ligger
> gerne henslængt det meste af dagen, kun afbrudt af enkelte løbe- / legeture
> rundt i huset.

Det satser jeg på så :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Camilla Pedersen

Dato : 06-09-05 21:16

> [...]
>
> Jo det kunne egentlig godt gå den ene vej, men så kan den ikke komme ind
> igen da det er 1.8 m ned. Den har nu sprunget ud en gang så det kan den

Hej Jakob.

Kan du ikke stille noget udenfor det åbne vindue, så katten kan springe ind
igen den vej?
En enkelt "mellemstation" burde være nok, for at katten kan springe ind.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Jakob

Dato : 06-09-05 22:39

In article <431df902$0$2347$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
ingen@mail.dk says...

> Kan du ikke stille noget udenfor det åbne vindue, så katten kan springe ind
> igen den vej?
> En enkelt "mellemstation" burde være nok, for at katten kan springe ind.

Ahh slet ikke dumt, men jeg skal lige have fundet en løsning på
tyverisikring først :+) men ellers så var det slet ikke dumt.

Tak for tippet

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-09-05 16:35

Jakob wrote:

> Ahh slet ikke dumt, men jeg skal lige have fundet en løsning på
> tyverisikring først :+) men ellers så var det slet ikke dumt.

Der findes hasper, som gør at vinduet kan åbnes de der 5-8 cm der er
nødvendigt for katten, men kun kan vippes op, så vinduet kan bånes når det
er < 1 cm åbent == katten kan komme ud/ind, tyven kan ikke komme ind.
Du placere så en hylde således at katten kan gå ind/ud gennem vinduet, og nu
nævnte at der er sten under vinduet, og næsten 2 meter ned, så placer også
en hylde sådan en 30-50 cm over stenene, så kan katten bruge den som
mellemplade, og den kan sagtens hoppe 1,5 metter op fra nederste til
øverste hylde.

Ivar Madsen

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 06-09-05 07:13

Med tiden lærer du at gøre det i søvne......

Fra : Jakob

Dato : 06-09-05 08:18

In article <431d336d$0$18644$14726298@news.sunsite.dk>,
mail@tenderNOSPAMtribes.dk says...
> Med tiden lærer du at gøre det i søvne......

Hvorfor virker det bare ikke opmuntrende ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 06-09-05 09:11

> Hvorfor virker det bare ikke opmuntrende ;0)

He he, jeg synes da det er en stor fordel

Fra : Denise

Dato : 06-09-05 08:14

"Jakob" <no@mail.com> wrote in message
> [...]
> prøveløsladelse før næste morgen.
> 3) Gaffatape ;0)
>
> vil jeg lige høre hvad i ser af muligheder.

Vores skulle også da de var yngre stå og kradse på vinduet i soveværelset
der fører ud til løbegården, så da de var yngre fik man i en periode heller
ikke sovet meget. Mandens skuffe med strømper stod åben og om morgenen lå en
stavl strømper henne ved vinduet. Hvormange gange han ramte kattene ved jeg
ikke. Vi gik over til vandpistol og det endte med, at bare vi rakte ud efter
den piskede de ned fra vinduet.
Da de blev lidt ældre, eller da de fandt ud af det ikke hjalp at stå og
kradse på vinduet, holdt de op, så der er håb forude, hvis du er konsekvent
altså.
Så vandpistol/forstøver stående ved sengen må være din løsning, så et NEJ
efterfulgt af et strint skal nok lære den det, og det er ikke
dyremishandling men opdragelse. Så bare tålmodighed

--
Hilsen Denise

Fra : Jakob

Dato : 06-09-05 10:06

In article <431d41bc$0$2351$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk says...

> Så vandpistol/forstøver stående ved sengen må være din løsning, så et NEJ
> efterfulgt af et strint skal nok lære den det, og det er ikke
> dyremishandling men opdragelse. Så bare tålmodighed

Jamen det kan da være at jeg skal finde forstøveren frem igen :0)

Tak for tippet.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Allan

Dato : 06-09-05 17:13

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> "Jakob" <no@mail.com> wrote in message

klip en masse gode spørsmål.>

> [...]
> efterfulgt af et strint skal nok lære den det, og det er ikke
> dyremishandling men opdragelse. Så bare tålmodighed

Hej Denise

Det duer nu ikke med MCO, ja ikke nogle af dem, jeg har haft.
Det er helt vildt skønt at blive sprøjtet på. Så det vil de gerne prøve
igen.
Og især hvis det er varmt

Mvh Allan

Fra : Jakob