Overtræt kat
Fra : Jette Jochumsen

Dato : 02-09-05 17:58

Hej NG!
Vores kat er lige kommet hjem fra en uges ferie hos mine forældre (vi var i
Tyrkiet;)) og den sover bare meget!
Den spiser som den plejer og nat. resultat i kattebakken.
Mon det kan have noget at gøre med at mine forældre arbejder på skift af
hinanden, hvilket jo betyder at der faktisk altid er en der sover. Det lød
til at Magnus sov med.
Kan en kat blive så sovetræt fordi det er det den har lavet hele ugen. (jeg
bliver ihvertfald træt af at sove en helt uge)
Forløbelig ser jeg lige an, leger meget med den og så må vi til dyrelægen,
hvis det ikke bliver bedre.

Jette

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 02-09-05 18:39

> [...]
> bliver ihvertfald træt af at sove en helt uge)
> Forløbelig ser jeg lige an, leger meget med den og så må vi til dyrelægen,

Hej Jette,

Jeg tror din kat er træt, fordi der er sket noget helt nyt for den i den
forløbne uge. Det kræver store mentale ressourcer af den (også selvom
den så ud til at hvile sig meget). Det er ikke ualmindeligt, at katten
er meget træt oven på en "ferie". Især de første gange, vores katte har
været med os i sommerhus, har de også knokkelsovet i dagevis, når vi kom
hjem Det er simpelt hen fordi de skal kapere så meget.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gainsbourg

Dato : 02-09-05 18:43

> Mon det kan have noget at gøre med at mine forældre arbejder på skift af
> hinanden, hvilket jo betyder at der faktisk altid er en der sover. Det lød
> til at Magnus sov med.

Det må jo så også have betydet at der altid var een der var vågen.

I de perioder vi har arbejdet på skift af hinanden, har kattene sovet mindre
fordi de hele tiden har været sammen med den vågne af os...

> Kan en kat blive så sovetræt fordi det er det den har lavet hele ugen.
> (jeg bliver ihvertfald træt af at sove en helt uge)

Det kan jo også være at Magnus har sovet, fordi han har haft det skidt i
løbet af ugen...

> Forløbelig ser jeg lige an, leger meget med den og så må vi til dyrelægen,
> hvis det ikke bliver bedre.

Jeg ville nok ikke se det an alt for længe. Jeg er tit selv blevet
overrasket over hvor små tegnene kan være når katte er syge. Jeg kan huske
dengang vores gamle kat sov lidt mere i en periode og alle andre i familien
syntes jeg var åndssvag fordi jeg ville have ham til dyrlæge, fordi katten
legede og spiste normalt. Det viste sig at han var alvorligt syg og havde
dobbeltsidig lungebetændelse :-/ Heldigvis klarede han sig, men det var godt
at jeg ikke kom nogle dage senere end jeg gjorde.

Med venlig hilsen
Gainsbourg