underskriftindsamling
Fra : tina laren

Dato : 31-08-05 18:41

Hej alle samme

Stødt en god sag gå ind på http://www.anima.dk/petition/fox.php og skriv
under på at det skal være forbudt at holde ræve i bur for at lave for at
pelse den.

Hilsen en dyreven

Tina Larsen

Med venlig hilsen
tina laren
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mariann Juhl

Dato : 31-08-05 22:28

Hejsa Tina

Tak for linket! Det er hermed gjort!

Hilsen en anden dyreven
Mariann

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-05 14:18

"tina laren" <tinaKATTE@BAKKElillebudda.dk> skrev i en meddelelse

> Stødt en god sag gå ind på http://www.anima.dk/petition/fox.php og skriv
> under på at det skal være forbudt at holde ræve i bur for at lave for at
> pelse den.

Har hermed underskrevet...
Vi bor ca. 1 km. fra en rævefarm, og det er ikke et kønt syn, når der køres
50-100 døde ræve afsted til pelsning. Har heldigvis kun været vidne til
det en gang.

Jeg er heller ikke fan af minkfarme, men så længe der er penge i skidtet, så
findes disse ting jo.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : myggen

Dato : 01-09-05 14:42

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det en gang.
>
> Jeg er heller ikke fan af minkfarme, men så længe der er penge i skidtet,

nu er det jo langt fra alle ræve- og/eller minkfarme der er som vist i
klippet..
Her i Danmark, er der jo langt strengere regler på visse områder, der jo
heldigvis sikre dyrene rettigheder.

jeg ved ikke helt hvad du mener med, at farmene vil eksistere så længe der
er penge i det.. Men formoder det skal forstås således at sålænge folk vil
gå i minkfrakker skal der avles nogle mink til formålet.
Præcis ligesom landmænd avler køer, grise m.v..

Og nu er det jo altså som førnævnt ikke flertallet af farme der ser ud som
på klippet der er tilgængeligt på linket, og sålænge dyrene har det godt, er
der ingen problemer i for mig at opdrætte mink, ræve, grise, påfugle eller
hvad pokker det nu måtte være, til et eller andet bestemt formål, som
frakker, koste, vifter, tasker, punge, kød m.v. (de der avler dyr til kamp
er dog en undtagelse!)

Selvfølgelig er det et problem at nogle ikke kan finde ud af at behandle dyr
med den værdighed de fortjener, men sådan vil det desværre nok altid være..

Myggen - ivrig seer af Animal Presinct og Animal Police m.v.

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-05 15:27

"myggen" <trine@pixiemachine.com> skrev i en meddelelse news:4317052b$0

> nu er det jo langt fra alle ræve- og/eller minkfarme der er som vist i
> klippet..

Jeg kan desværre ikke se klippet. Jeg må kigge senere,men mangler
tilsyneladende en plug-in.

> [...]
> gå i minkfrakker skal der avles nogle mink til formålet.
> Præcis ligesom landmænd avler køer, grise m.v..

Jeg synes nu, at der er en forskel på om man avler køer og grise til kød (
selvom de dyr selvfølgelig også fortjener det bedste liv de kan få ) eller
om man avler ræve / mink, så en eller anden rig madame kan få sig en "fin"
pels på dyrenes bekostning.
I dette land er en pels jo ikke strengt livsnødvendig, som hvis man f.eks er
normade i Sibirien, hvor pelsen på et dyr kan redde liv- og det samme kan
dyrets kød.

Det jeg ikke bryder mig om er, at dyret skal avles, fødes og lade livet,
bare så de rige kan blære sig med en pels.

Desuden er det min erfaring at dem, der avler ræve / mink tit er temmelig
kolde i rø... mht., hvordan deres dyr har det.

Ja, det vil det desværre nok...

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : myggen

Dato : 01-09-05 15:49

> [...]
> er
> normade i Sibirien, hvor pelsen på et dyr kan redde liv- og det samme kan

for at være lidt provokerende; oksekød er jo egentligt heller ikke
livsnødvendigt.. :)

> Det jeg ikke bryder mig om er, at dyret skal avles, fødes og lade livet,
> bare så de rige kan blære sig med en pels.

eller man kan flotte sig med roastbeef til aftensmad...

> Desuden er det min erfaring at dem, der avler ræve / mink tit er temmelig
> kolde i rø... mht., hvordan deres dyr har det.

jeg kender en minkavler, der heldigvis ikke er kold samme sted som dem du
har erfaring med. Hans dyr har det ret godt - måske synes jeg næsten de har
det for godt når man tager i betragtning at de egentligt kun holdes for at
producere pels..

Rent personlig er jeg af den holdning, at det skal være ens for alle.
Forstået på den måde at hvis vi (mennesker) skal holde nogen som helst form
for dyr for at brødføde os selv og retfærdiggøre det, må vi nødvendigvis
også retfærdiggøre at der holdes andre dyr med det formål at skabe
pels/skind til den ene eller anden ting.
Dog er det i min verden et must at alle dyr der holdes af den ene eller
anden årsag skal have det godt og ikke lide på nogen måde. Uanset om det er
en kæleko/kælemink, eller om det er en ko/mink der er sat i verden for at
brødføde eller varme nogen.

Jeg siger dermed ikke at jeg kunne finde på at købe en kåbe lavet at
katte-pels, for det kunne jeg ved gud aldrig.. Katte her i landet er jo
noget helt andet end i Østen, ligesom køer i Indien er hellige mens vi
lystigt guffer mørbrad i os. Men det er den kulturelle arv, der gør at vi
ikke værdsætter visse dyr anvendt til eksempelvis mad.

Men sålænge dyrene er under ordnede, gode og acceptable forhold ser jeg
ingen som helst problemer i at avle for at producere pels eller bøffer.

Når bare det ikke er dyr der er truet af udryddelse..

Fra : Jakob

Dato : 01-09-05 18:16

In article <43170fcd$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Buffy"
<Tjekmig(snabel-a)pc.dk> says...

> så en eller anden rig madame kan få sig en "fin"
> pels på dyrenes bekostning.

Nå ok fin logik, nu er det de rige madammer der er onde ved dyrene, der
er da ikke noget galt i at være en rig madamme....

> Det jeg ikke bryder mig om er, at dyret skal avles, fødes og lade livet,
> bare så de rige kan blære sig med en pels.

Er du vegetar for så kan jeg så absolut respektere et sådant udsagn, der
hvor jeg vender det hvide ud af øjnene er alle dem der er uha så
bekymrede for de kære dyr, men gladeligt står i kilometerlange køer i
bilka når der er 100 kyllinger for en tier.

Hvis jeg var journalist så ville jeg så gerne lave en lille dokumentar i
den lette underholdningsafdeling hvor jeg opsøgte alle de modeller fra
den "firser pinlige" hellere nøgen end gå med pels kampagne og
interviewe dem omkring hvor godt det så er gået med boykoten i deres
karriere siden da :0)

> Desuden er det min erfaring at dem, der avler ræve / mink tit er temmelig
> kolde i rø... mht., hvordan deres dyr har det.

Ja ja fordomme det er herligt, hvad med dem der laver forsøg med dyr, de
er vel også kolde i røven alle sammen.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 01-09-05 14:25

> [...]
>
> Stødt en god sag gå ind på http://www.anima.dk/petition/fox.php og skriv
> under på at det skal være forbudt at holde ræve i bur for at lave for at

Puh, 10 sek nåede jeg at se af filmen så løb tårene ned af kinderne på mig.
Så jeg har sendt min underskrift.

Linda

Fra : fam. Ager

Dato : 01-09-05 15:11

> [...]
>
> Stødt en god sag gå ind på http://www.anima.dk/petition/fox.php og skriv
> under på at det skal være forbudt at holde ræve i bur for at lave for at

jeg har boet til leje i et stuehus tilhørende en mink og rævefarm, og kan
kun nikke genkendende til filmen, jeg har set døde og halvdøde dyr køres til
pelsning, det forfærdelige blik især rævene har, stået og grædt snot over de
kæreste små hvalpe, der vælter rundt på trådbunden, den stereotype adfærd de
får, især avlsdyrene, når de bare går rundt og rundt og rundt i deres lille
bur." heldigvis" lever dem der skal pelses ikke så længe, hvorimod
avlsdyrene har adskillige år på den levevis. Danmarks dyrevelfærd er en
skamplet, når der er penge involveret.
jeg køber heller aldrig mere kød hvor jeg er usikker på herkomsten, jeg vil
ikke støtte de rædselsfulde svinefabrikker, ligeledes oksekødet og
kyllingen. må vi be`om lidt respekt for dyrenes liv.

bedrøvede hilsner fra marie

Fra : Jakob

Dato : 01-09-05 18:10

In article <4315ebc3e6baa@nerdgirl.dk>, tinaKATTE@BAKKElillebudda.dk
says...

> Hej alle samme
>
> Stødt en god sag gå ind på http://www.anima.dk/petition/fox.php og skriv
> under på at det skal være forbudt at holde ræve i bur for at lave for at
> pelse den.

Det kunne jeg aldrig drømme om uden at kende noget mere til de aktuelle
forhold.

Jeg synes der er en generel tendens til at gøre tingene alt for
sorthvid. Jeg kan se at der er en der forholder sig til at "det er ikke
noget kønt syn" at se døde ræve. For mig er det ret ligegyldigt det der
betyder noget er om de har haft rimelige forhold da de levede for det
skal de selvfølgelig have ingen tvivl om det.

Jeg må indrømme at jeg er MEGET skeptisk overfor grupper som anima, men
må også indrømme at det er på et tyndt grundlag. Men det lugter for mig
lidt af radikalisme, og hvis der er nogen der har skadet debatten om
dyrs retigheder så er det da ved gud de her blåøjede aktivister der
synes det er herligt at lukke dyr ud til sulte/kulde døden i naturen.

Så er der hele den her "pels" debat der for mig lyder som noget
følelsmæssig pladder. Man kan da ikke generalisere på den måde. Et af de
værste eksempler på det er boykot af grøndlandske fangere der jo på
mange måder har bedrevet et absolut økologisk fangst af sæler igennem
århundreder.

Igen hvis dyr lider for pelsproduktion så er jeg helt med på en boykot,
men de her sort/hvide organisationer får ikke min støtte.

Hilsen en dyreven

Jakob

Fra : myggen

Dato : 01-09-05 18:32

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Igen hvis dyr lider for pelsproduktion så er jeg helt med på en boykot,
> men de her sort/hvide organisationer får ikke min støtte.

jeg tror vi er ret enige

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 01-09-05 21:29

<klip> Støt en god sag gå ind på http://www.anima.dk/petition/fox.php og
skriv
> under på at det skal være forbudt at holde ræve i bur for at lave for at
> pelse den.</klip>

Hermed gjort uden forbehold - det bør stoppes aldeles omgående!

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : tina laren

Dato : 03-09-05 12:34

> [...]
> skriv
>
> Hermed gjort uden forbehold - det bør stoppes aldeles omgående!

ræve og minke lever under gremme forhold og man tar overhovede ikke
hensyn til dyrenes natur på nogel måder og dyrene lider meget under de
forhold. og dyr som svin køer m.m som ikke er økologisk lever også
under gremme forhold til de bliver afliver. der findes ikke meget
dyrevelfær i det. men kan jo lære i pressen hvordan det for går. Jeg
syntes det er ok at man avler dyr til mad, men dyrene skal have det Godt
og ikke lide.Så jeg kan kun give marie ret.