Lækker og lang...!
Fra : Soliema

Dato : 30-08-05 18:56

Hejsa i gruppen, igen igen...

Sidder lige og undre mig over en ting, og det er, at Speedy tit ligger lige
så lang som han er, men bagbenene tilbage og forbenene frem, og der er
naturligt for en kat ?!?

Jeg har nemlig ikke oplevet det med andre katte, da de plejer at putte sig
sammen til en kugle..

Har det noget med han Maine coon gen at gøre, eller er han bare en meeeget
underlig kat =

/Anne Mette

Fra : myggen

Dato : 30-08-05 19:13

"Soliema" <soliema@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> sammen til en kugle..
>
> Har det noget med han Maine coon gen at gøre, eller er han bare en meeeget

det gør vores basse-kat også... hele tiden.. han ligger faktisk sådan i
dette øjeblik!
Før vi fik ham, var det heller íkke noget jeg sådan regnede for værende
kattes favoritstilling.. Mine tidligere katte (og kaniner og marsvin for den
sags skyld) har faktisk kun ligget i den stilling når der var varmt, og de
trængte til at køle mavsen. Men det kan ikke helt holde med vores basse-kat,
for han har altid ligget sådan

Så der er nok bare nogle katte, der er pjattede med at ligge sådan

Fra : Linde

Dato : 30-08-05 20:11

> [...]
>
> Sidder lige og undre mig over en ting, og det er, at Speedy tit ligger
> lige så lang som han er, men bagbenene tilbage og forbenene frem, og der

Tror det er helt normalt, min kat ligger gerne og helst sådan på gulvtæppe
og strækker sig i en uendelighed og hvæsser kløerne i luven. Jeg har dog
aldrig set ham gøre det på mit trægulv, måske fordi det ikke er glat nok
eller måske blødt nok.

Mvh
Linde

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 30-08-05 20:29

> [...]
> sammen til en kugle..
>
> Har det noget med han Maine coon gen at gøre, eller er han bare en meeeget

Hejsa

Vores nuværende fire katte gør det alle - og gør det overalt, om det så
er i sengen, på bordene, trægulvene, linoleumsgulvet osv. - altså OVER
ALT ;)

Jeg har åbenbart lidt andre "oplevelser" end andre med det - jeg kan
ikke mindes at jeg har haft en kat som IKKE lå sådan :)

Mine gør det særlig når de skal gøre sig lækre og fortælle at de gerne
vil nusses - men ligger altså også sådan og sover og hygger...

Med venlig hilsen
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Linde

Dato : 30-08-05 20:32

"Annemette Engell Hansen" <therealnaniaKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4314b3806ac21@nerdgirl.dk...

> Mine gør det særlig når de skal gøre sig lækre og fortælle at de gerne
> vil nusses - men ligger altså også sådan og sover og hygger...

Ja det lyder bekendt, de laver en form for U i en ekstremt strækkende
bevægelse med benene ud til alle sider og håber at blive nusset lidt på
maveskindet...som han ellers plejer at bevogte med bagbenene der karter og
kløer & tænder, hvis ikke det er det helt rigtige tidspunkt

Mvh
Linde

Fra : JytteJ

Dato : 30-08-05 23:32

> [...]
> sammen til en kugle..
>
> Har det noget med han Maine coon gen at gøre, eller er han bare en meeeget

Min lille Brite gør det også - meget og hvor som helst. Når hun ligger i
stolen, med maven op ad ryglænet bagbenene bagud og forbenene strakt frem,
ligner hun mest af alt en behåret medisterpølse.

VH.
JytteJ