sterilisation af drægtig kat
Fra : fam. Ager

Dato : 23-08-05 20:18

jeg har været et sted i dag, hvor deres kat netop var blevet hentet hos
dyrlægen. hun skulle steriliseres, og ejerne mente at hun måske var drægtig,
hun har i forvejen 2 killinger på 11 uger.og fint med sådan en beslutning
når katten render som det passer den.
ved afhentning af missemor hos dyrlægen, fortæller de, at de havde fjernet 7
killinger, som manglede ca. en uge til fødslen....
det er muligt at jeg er sart, men det løb mig koldt ned ad ryggen, det er
jo ikke ligefrem små fostre vi taler om..
er det normal praksis?, eller er det mine moderinstinkter der hyler?

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 20:30

> det er muligt at jeg er sart, men det løb mig koldt ned ad ryggen, det er
> jo ikke ligefrem små fostre vi taler om..
> er det normal praksis?, eller er det mine moderinstinkter der hyler?

Jeg ved ikke om det er normal praksis, men jeg har det på samme måde som
dig....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Allan

Dato : 23-08-05 20:36

> [...]
> jo ikke ligefrem små fostre vi taler om..
> er det normal praksis?, eller er det mine moderinstinkter der hyler?

Hej Marie
Hellere det end at de bliver avlivet som levedygtige killinger.
Ja hvem kan finde hjem til dem ?

Kun min mening
Mvh Allan

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 23-08-05 21:00

Marie skrev
> [...]
>ikke ligefrem små fostre vi taler om..er det normal praksis?, eller er det

Det er ikke "unormalt", og det er da grimt at tænke
på, men med de 20.000 uønskede katte der bliver aflivet om året, er det nok
en af de triste ting man må vænne sig til, indtil folk har lært, dels at
hunkatten kan blive drægtigt hurtigt efter fødsel, og dels at få
neutraliseret i tide, desværre

--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

www.katteansvar.dk

Mahatma Ghandi

Fra : fam. Ager

Dato : 24-08-05 07:33

"Marianne Hellemose" <cats@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> --
> Marianne Hellemose
> Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

nej, sådan noget kan jeg ikke vende mig til!.
jeg finder det modbydeligt og uetisk, men med alle de mange killinger og
katte der lever en kummerlig tilværelse, kan jeg da godt se det. men det er
lige så meget folks indstilling til dyrene, den ligegyldighed. - det er jo
bare et dyr, nu slår vi dem bare ihjel og så kan missemor blive drægtig
igen, eller de finder et andet sted at bo... og det er jo så mange penge at
"ofre" på en kat, hvis den skal steriliseres...man hører det jo tit.
det gør mig bare så ked af det.
det ville være ønskeligt, hvis man kunne lave en ordning, med dyrlægerene,
kattens værn, inges kattehjem, internaterne, dyrenes beskyttelse og hvad der
ellers er, om at give støtte til neutralisering af alle de huskatte, mod at
de bliver registreret og mærket. så prisen kunne komme ned på indgrebet, så
ville mange flere benytte sig af det, mon ikke?
selvfølgelig vil der stadig være mange der ikke ville, men noget måtte det
da hjælpe.

suk....

mvh. marie..

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 24-08-05 10:13

Mit maveindhold vender jeg også ved tanken om det.
På så sent et tidspunkt synes jeg ikke det er fair at blot fjerne det hele,
så de ligger og dør (Ja det gør man, så vidt jeg er orienteret). Så synes
jeg en aflivning af de fuldbårne killinger er mere rigtig. Eller måske et
par kunne udvælges og få lov til at leve.
Ikke blot for killingerne, men også for hunmissen. Hun ved ski godt hvad der
er foregået.
Først lader de det komme så vidt at katten bliver drægtig igen, hvilket man
kan læse sig til i samtlige bøger kan ske ret hurtigt efter en fødsel.7
killinger en uge før fødsel fylder RET meget. Ergo, de må have vidst at hun
har været drægtig i flere uger. Derefter tillader de det her indgreb.
Jeg synes det er manglende respekt for livet.

Nina

Fra : lena eg

Dato : 26-08-05 11:39

Hej!

Vi har tænkt os at gå i gang med nogle større demonstrationer, ”til ære”
for Dyrelægen Jens Breth Hansen.
Vi synes det er på tide, at den gamle, pengegriske dyremorder bliver
stoppet før flere dyr mister livet.

Derfor søger vi nu mennesker i Risskov (Århus), Kolding, Odense,
Horsens, Virum og Vejle område og omegn, til at få en demonstration i
gang ved alle hans kliniker, på samme dag.

Hvis du kunne være interesseret, kan du smide en mail til enten Lena
eller Anne. Så vil vi så godt vi kan, sætte folk sammen i de forskellige
byer, og informere omkring hvad dag det bliver.
Hvis der evt. er nogen der har køremulighed for andre, ville vi også
meget gerne have, at I siger til. Så kan det være vi kan smede jer
sammen med nogen andre, der ellers ikke har mulighed for at komme frem. J
Lige så kunne det være rart, hvis der var en fra hvert sted, der har
mulighed for at tage nogle billeder, og senere sende dem til Anne
(enna@galnet.dk) Så vil hun se om der er mulighed for, at få dem i avisen.

http://www.stop-dyrlaege-breth-hansen.dk/

Vi mangler personer til:

Dyrlægehuset Fedet