3½år og begyndt at strinte :-(
Fra : Kate

Dato : 22-08-05 20:46

Hvad hulen går der af MOwgli? For nogen tid siden så jeg at der var
strintet op ad min hoveddør og tog for givet at det var naboens hunkat
som havde gjort det, hun er nemlig nogle gange smuttet ind i
bryggerset. I formiddag opdagede jeg stænk opad en pose toiletruller
også i bryggerset og tænkte at jeg måske ikke havde været opmærksom på
om døren kunne ha' stået på klem længe nok til at hun kunne have nået
ind. Så sidder jeg og ser tv og ser pludseligt en hale bevæge sig på
den karateristiske måde opad mit nyvaskede tøj på tørrestativet og
ganske rigtigt Mowgli står og strinter. Nu blev han altså kastreret
5½mdr. gammel så han burde jo ligesom ikke pludseligt blive kønsmoden.
Godt nok sker der nogle forandringer i hjemmet lige pt. i form af
istandsættelse, men han har jo nok strintet på hoveddøren og ikke
nabokatten som jeg fejlagtigt troede, derfor er det startet for længe
siden
Nogen som har et bud på hvad der sker med ham?
Ivrigt er han ligeså glad og kælen som han altid har været.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 22-08-05 21:05

Hej Kate

Kan det være nabokatten der "trigger" Mowgli til at vise at her bor han
altså ??

--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

www.katteansvar.dk

Mahatma Ghandi

Fra : Kate

Dato : 22-08-05 21:33

"Marianne Hellemose" <cats@city.dk> wrote in

> Hej Kate
>
> Kan det være nabokatten der "trigger" Mowgli til at vise at her
> bor han altså ??

Joeh, måske, men så alligevel ikke. Vasketøjsstativet står i stuen når
jeg ikke tørrer tøjet udenfor og nabokatten har ikke haft adgang siden
jeg troede at det var hende som havde strintet på min dør.

Ligenu sidder jeg her og ved ikke rigtigt hvad jeg skal mene. Jeg må jo
nok konsultere dyrlægen, bare for at sikre mig at der ikke er nogle
fysiske problemer med ham, selvom jeg egentligt ikke tror han er syg.

Fra : Denise

Dato : 23-08-05 07:03

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in message
> [...]
> siden
> Nogen som har et bud på hvad der sker med ham?
> Ivrigt er han ligeså glad og kælen som han altid har været.

Hvordan går det i det lille hus, er du stadig glad for at være der.
Det med Mowgli, det var da irriterende. Har ingen gode råd andet end dem
du selv kan komme på, sygdom eller fremmede katte i nabolaget. Claus'
søsters hankat begyndte at strinte inde i huset fordi der var en kat i deres
have. Hvorfor det foregik i huset og især på datterens værelse ved jeg ikke.
Det holdt op af sig selv men der gik rimelig lang tid.
Min mors steriliserede hunkat strinter også, men kun udenfor, men der er
også mange katte i hendes lille have.
Du må igang med Feliway og se om det hjælper.

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 23-08-05 09:46

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in

> Hvordan går det i det lille hus, er du stadig glad for at være
> der.

Det går rigtigt godt, jeg elsker det her. Lige i starten var jeg lidt i
tvivl om hvorvidt jeg ville kunne klare transporttiden, det tager,
udenfor myldretiden, en time hver vej. Men efter at have vænnet mig til
den, så er jeg superglad for at have taget springet. Her er simpelthen
så stille. Der kommer biler og knallerter, men slet ikke i de mængder
som i Rødovre

> [...]
> fordi der var en kat i deres have. Hvorfor det foregik i huset og
> især på datterens værelse ved jeg ikke. Det holdt op af sig selv

Det er jo slet ikke til at bære hvis han skal begynde på det pjat
Jeg har ikke haft økonomisk mulighed for at indhegne haen i år fordi
jeg har brugt pengene på det indvendige først, så haven vil først blive
lavet til næste år, så han har bare at lade være med at strinte til han
kan få lov til at komme ud

> Min mors steriliserede hunkat strinter også, men kun udenfor, men der
> er også mange katte i hendes lille have.

Jamen, der kommer da også nogle stykker. Gengangerne er naboen to
hunkatte, dog med overvægt på den ene. Jeg tror de har fået lov til at
komme her hos den gamle ejer for de stod oftere ved have døren i
starten end de gør nu. Derfor undrer det mig så også hvorfor han først
får trang til at markere sig nu hvor katte kommer sjældnere. Samtidig
kan han sidde og kigge på dem uden ballade, hvor Johan går totalt amok
hvis en af de fremmede står ved et vindue som står på klem. Faktisk
måtte jeg sprøjte vand på naboens en dag fordi hun drillede Johan og
han var ved at splitte vindueskarmen ad pga hende.

> Du må igang med Feliway og se om det hjælper.

Ja, det bliver nok løsningen. Ved du om man kan få det hos Husum
Dyreklinik?

Fra : Denise

Dato : 23-08-05 10:11

> Ja, det bliver nok løsningen. Ved du om man kan få det hos Husum
> Dyreklinik?

Det kan du, men ring lige først for at se om de har det hjemme 38287712. Det
gør jeg altid, jeg HADER at køre forgæves. Iøvrigt så jeg det også hos vores
Bonnie i Glostrup Centret, så dyrehandlere er åbenbart ved at komme efter
dem.
Dejligt det går godt i huset

--
Hilsen Denise

Fra : Linde

Dato : 23-08-05 20:18

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siden
> Nogen som har et bud på hvad der sker med ham?

Kan det tænkes at der i forbindelse med denne istandsættelse har været
anvendt produkter der afgiver odør som måske får katten til at forveksle det
med pis? Min kat skraber som en gal på køkkengulvet hvis han lugter f.eks
eddike spildt på gulvet (selvom det er tørret af).

Mvh
Linde

Fra : Kate

Dato : 24-08-05 08:51

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> wrote in

> [...]
> at forveksle det med pis? Min kat skraber som en gal på
> køkkengulvet hvis han lugter f.eks eddike spildt på gulvet (selvom

Næ, for det er click-gulv jeg har lagt og og så har jeg malet og den
maling brugte jeg også da jeg flyttede ind og der var der ingen
problemer. Set i bakspejlet kan jeg så regne ud at det jo nok ikke var
naboens kat som strintede i bryggerset som jeg mistænkte, men jo nok
Mowgli.
Det er ikke noget han gør hverdag, han har så gjort det 3 gange hvoraf
de 2 har været inden for et par dage.