Jeg skal afhænde en håndfuld killinger - d~
Fra : Ole Jensen

Dato : 16-08-05 19:15

Hej

Jeg er nu kommet til det tidspunkt, hvor jeg skal tage afsked med "mine"
killinger.
De tilhører en tilløben kat, som i øjeblikket bor hos mig.
Jeg er desværre ikke i stand til at beholde dem selv, eller moderen, så
jeg skal af med dem, selvom det bliver svært.

Jeg mener at have hørt, at man kan aflevere dem til Kattens Værn mod en
betaling. Hvad koster det? Og kan man låne en transportkasse hos dem?

Alternativt skal de aflives, og det kan jeg simpelthen ikke få mig til.

Der er måske en mulighed for at jeg kan beholde moderen, men så skal den
kastreres, eller på p-piller. Er der nogen der ved hvad det koster?

I kan se dem her:
http://homepage.mac.com/ole_jensen/PhotoAlbum6.html

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Kasper G. Christense~

Dato : 16-08-05 20:18

> [...]

> Jeg mener at have hørt, at man kan aflevere dem til Kattens Værn mod en
> betaling. Hvad koster det? Og kan man låne en transportkasse hos dem?

Jeg ved det ikke, men syntes du skulle ringe og spørge. Måske koster det
ikke noget, når det er en vildkat med killinger du har taget dig af? Der
er også Inges kattehjem og vildkat.dk, der videreformidler katte.

> Alternativt skal de aflives, og det kan jeg simpelthen ikke få mig til.

Det ville da også være trist, og jeg kan godt forstå du nødig vil dette,
men bliver det nødvendigt, må du trøste dig med, at det er bedre for
kattene, end det vilde liv de ellers ville få.

> Der er måske en mulighed for at jeg kan beholde moderen, men så skal den
> kastreres, eller på p-piller. Er der nogen der ved hvad det koster?

Ring til et par dyrlæger og spørg! Vil gætte på det er i omegnen af
400-500 kr for at få den steriliseret. p-piller er kun en kortsigtet
løsning, og kan kun anbefales hvis katten skal have flere killinger
senere, da længere tids brug af p-piller giver forøget risiko for kræft.
Det har været diskuteret en del herinde, hvor farlige p-piller er for
katte, men jeg kan ikke rigtigt se nogen grund til at eksperimentere med
det.

> I kan se dem her:
> http://homepage.mac.com/ole_jensen/PhotoAlbum6.html

Århh, de er da søde! Håber du finder nogle gode hjem til dem, eller
i det mindste et internat der vil finde disse hjem.

Mvh. Kasper

Fra : maz

Dato : 16-08-05 20:36

Ole Jensen wrote:
> Jeg mener at have hørt, at man kan aflevere dem til Kattens Værn mod
> en betaling. Hvad koster det? Og kan man låne en transportkasse hos
> dem?
Det kan du også, men det koster omkring 500 kr pr kat. Da du selv har
påtaget dig ansvaret for at opfostre killingerne og hjælpe moderen, kan du
vist ikke aflevere dem som herreløse katte. Det er ikke ment som kritik,
blot en konstatering. Du kan sikkert aftale en samlet pris for hele kuldet
af killignger

> Der er måske en mulighed for at jeg kan beholde moderen, men så skal
> den kastreres, eller på p-piller. Er der nogen der ved hvad det
> koster?
Få den steriliseret. Det koster ca. 1000 kr. Hvis du afleverer killingerne
på internat, kan du muligvis få moderen steriliseret af de tilknyttede
dyrlæger til en lavere pris.

Både Dyrenes Beskyttelse og Kattens Værn tager sig af bortformidling af
katte, se mere her:
For DB - find det internat tættest på dig selv, og se priserne (de varierer
lidt). Ring og snak med dem.
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/internaterefternavn/brande!opendocument&exp=76537cbb7a128797c125701c00716c7a

Kattens Værn;
http://www.kattens-vaern.dk/index.asp?

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 16-08-05 20:38

Sikke en smuk bunke Jeg synes du skal sætte den til salg forskellige
steder på nettet, og se om du selv kan finde gode hjem til dem.
Prøv f.eks. dk.marked.privat.dyr og www.vildkat.dk
Synes ikke der er grund til at du afliver dem, de ser da go-fine ud og er
meget smukke i farverne. De skal da have en chance.

Held og lykke med det
Hilsen Nina

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 16-08-05 20:46

> Der er måske en mulighed for at jeg kan beholde moderen, men så skal den
> kastreres, eller på p-piller. Er der nogen der ved hvad det koster?

Glemte lige at kommentere det her.
Missemor kan komme i løbetid få dage efter fødslen og derfor allerede være
drægtig igen nu. Du bør som min. få fat i nogle p-piller til hende gennem
dyrlægen nu.
Hilsen Nina

Fra : Ole Jensen

Dato : 16-08-05 21:09

Nina, Tender Tribes <mail@tenderNOSPAMtribes.dk> wrote:

> [...]
> drægtig igen nu. Du bør som min. få fat i nogle p-piller til hende gennem

Hun har ikke været udenfor siden hun fik killingerne, jeg turde ikke
løbe risikoen for at hun blev væk/drægtig.

Tak for forslagene - jeg kigger på dem.

Fra : Gainsbourg

Dato : 17-08-05 02:50

> [...]
>
> Jeg mener at have hørt, at man kan aflevere dem til Kattens Værn mod en
> betaling. Hvad koster det? Og kan man låne en transportkasse hos dem?

De er jo bedårende - hvorfor ikke afsætte dem til gode hjem gennem
www.dba.dk ? Med en god beskrivelse og en håndfuld fotos skulle jeg da blive
meget overrasket hvis ikke der hurtigt meldte sig nogle søde familier.

> Alternativt skal de aflives, og det kan jeg simpelthen ikke få mig til.

Nej, selvfølgelig.

> Der er måske en mulighed for at jeg kan beholde moderen, men så skal den
> kastreres, eller på p-piller. Er der nogen der ved hvad det koster?

P-piller er ikke dyre - men ikke nogen god løsning i mere end nogle måneder.
En neutralisering koster mellem 500-1000 kr alt efter hvor det er i landet.
Har ladet mig fortælle, at man også kan benytte nogle internatsdyrlæger og
at det er i den billige ende, men ved det ikke med sikkerhed. Men grib
telefonbogen og ring rundt til dyrlægerne i din nærhed og bed dem om at give
en pris på sterilisering.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Eva Køhler

Dato : 20-08-05 16:54

> [...]
> mvh
> Ole-J
> Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Nu har du jo allerede fået et par svar.. Men min mening er også at du
skulle prøve at afsætte dem et af de nævnte steder.. Eller alt efter
hvor du bor, www.gulgratis.dk (hvis i østjyllands området) eller måske
en seddel i den lokale brugs eller lign. sted? Plejer ofte at være
effektivt..

Med venlig hilsen
Eva Køhler
- Tøm kattebakken ved privat svar