Tålmodighed er en dyd...
Fra : dpl

Dato : 16-08-05 17:04

Jaja, tålmodighed er en dyd, men ikke det nemmeste at mønstre, når man
nu gerne snart vil se hvad der tumler rundt derinde i Rajana's store mave!

Jeg regnede med en fødsel i går eller i dag, men det lader damen sig i
hvert fald ikke mærke med. Hun slænger sig fortsat nok så mageligt her
på stuegulvet.

Killingerne øfler og møfler, det er vildt sjovt at mærke på maven. Og
jeg nyder at Rajana er så meget mere selskabelig under sin graviditet
end vores anden hunkat Raisa var. Dengang måtte jeg nok se, men helst
ikke røre.

I kan se den højgravide dame her, er hun ikke sød? :
http://www.sevastopol.dk/images/rajana.jpg

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk

Fra : Denise

Dato : 16-08-05 17:33

dpl wrote:
> [...]
> ikke røre.
>
> I kan se den højgravide dame her, er hun ikke sød? :

Åh ja, hun er bare så sød. Spændende at få nye killinger igen.
Og tillykke med den nye hund, jeg læste om Arthur et sted, det var trist.

--
Hilsen Denise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 16-08-05 17:34

Åhh Dorthe

Rajana er lige så bedårende som da hun var killing,
selv om hun har lagt sig lidt ud det bliver spændende at høre hvad hun
"gemmer" på

--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

www.katteansvar.dk

Mahatma Ghandi

Fra : dpl

Dato : 17-08-05 22:06

Marianne Hellemose wrote:
> Åhh Dorthe
>
> Rajana er lige så bedårende som da hun var killing,
> selv om hun har lagt sig lidt ud det bliver spændende at høre hvad hun
> "gemmer" på

Ak ja... hun gemmer fortsat på dem...
Hun har tydeligvis glemt at kigge i min kalender!
Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 17-08-05 22:44

Dorthe skrev
<Ak ja... hun gemmer fortsat på dem...
Hun har tydeligvis glemt at kigge i min kalender!>

*grin* ja en gang imellem kan man godt få en fornemmelse af at de gør alt
hvad de kan for at klemme "balderne" sammen, blot for at drille og strække
ens tålmodighed til bristepunket

Fra : dpl

Dato : 20-08-05 08:27

Ja, så er der endelig ved at ske noget!
Her i morges ved 5-tiden gik fødslen igang, og indtil videre er der
kommet 3 små sibilinger.

Desværre har Rajana diarre, hvilket bekymrer mig noget. Har I hørt om
det før, i forbindelse med en fødsel? Hun tager sig fint af de små, og
har sørget for at de er tørre og rene. Selvfølgelig har hun også mad og
vand lige i nærheden, men jeg er nu lidt bekymret for hendes
væskebalance alligevel...

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk

Fra : dpl

Dato : 20-08-05 08:36

Og netop som jeg havde skrevet det... så kom nr. 4 *smil*.

Fra : Camilla Baird

Dato : 20-08-05 08:33

dpl wrote:
> [...]
> har sørget for at de er tørre og rene. Selvfølgelig har hun også mad og
> vand lige i nærheden, men jeg er nu lidt bekymret for hendes

TILLYKKE med de små Må der komme mange flere

Jeg har ikke oplevet en hunkat med diarre under fødslen... Har du
snakket med en dyrlæge om dette? En tlfsamtale kan til tider være
beroligende...

mvh Camilla

Fra : dpl

Dato : 20-08-05 09:06

Camilla Baird wrote:

> TILLYKKE med de små Må der komme mange flere
>
> Jeg har ikke oplevet en hunkat med diarre under fødslen... Har du
> snakket med en dyrlæge om dette? En tlfsamtale kan til tider være
> beroligende...

Hej Camilla, tak skal du have!
Ja, jeg havde fat i vagtdyrlægen kl. 7 i morges. Hun syntes også det var
usædvanligt, og var lidt bekymret, men mente vi skulle afvente Rajanas
tilstand. Så længe hun virker frisk, skal hun bare have ro. Det kunne
måske være stressen over fødslen, da det jo er første kuld.

Rajana virker roligere og mere afslappet nu, og de små dier. Så jeg er
fortrøstningsfuld, men holder stadig et vågent øje.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 20-08-05 10:18

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja, så er der endelig ved at ske noget!
> Her i morges ved 5-tiden gik fødslen igang, og indtil videre er der
kommet
> 3 små sibilinger.

Tillykke! Jeg lurede godt nok på, da jeg så fuldmånen i aftes, om
kattefødsler også hænger sammen med månefaser

Venlig hilsen Dikte

Fra : dpl

Dato : 20-08-05 10:46

Benedikte Brisson wrote:
> [...]
>

> Tillykke! Jeg lurede godt nok på, da jeg så fuldmånen i aftes, om
> kattefødsler også hænger sammen med månefaser

Hejsa
Hov ja, det havde jeg slet ikke tænkt på! *smil*. Men hvorfor ikke...
det kan da sagtens hænge sammen.
I mellemtiden er 4 så blevet til 5, og jeg er ikke helt sikker på at det
er slut endnu, selv om jeg havde gættet på 5 ved at føle på hende i går.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/