kattekilling mv
Fra : Nana

Dato : 16-08-05 14:18

Hej gruppe...

Så fandt vi endelig vores drømmemisser. Det er en sort lille hankilling,
som bor i Herfølge.
Vi skal hente ham her i morgen og det er en ret lang køretur for os, selvom
vi heldigvis har lånt en bil. Jeg tænkte på noget... Da jeg hentede min
yngste hund puttede jeg den ind på maven. Jeg havde sådan en lun uldsweater
på, så vuffen lå trygt og godt inde i varmen. Vil det være godt at gøre med
kattemissen også? Eller vil den være mere tryg i en transportkasse? Sådan en
har vi naturligvis også, men jeg tænker at transport på mit varme korpus er
federe for den?

Vi planlægger at katten bor i soveværelset det første stykke tid, da jeg har
læst at killinger skal begrænset lidt i pladsen den første tid, for at de er
trygge. Vi har to hunde, som katten med tiden skal vænne sig til. De vil
sikkert være meget nysgerrige, så planen er, at katten får lov til at bo i
sengen, så den kan kigge ned på hundene, uden at de vælter den. (Sengen er
en høj en, går mig til brystet i højden, så hundene kan ikke komme derop.)
Planen er at sætte et brædt med kradsetæppe op til sengen, så missen kan
komme op og ned. Og dyner på gulvet, just in case at den ikke ved at katte
lander på benene.

Lyder det helt forkert? Nogen der har nogen forslag omkring sammenføring af
hund og kat? Hundene er venlige og rare af sind. Den ene knuselsker faktisk
katte, selvom de som regel ikke gider at snakke med ham. Han piiiver og
slikker på dem hvis han får lov.

Mvh. Nana (Zoo)

Fra : Battlefield´s

Dato : 16-08-05 15:46

Hej Nana
Tillykke med den lille ny!
Jeg ville nok have killingen i en transportkasse under turen hjem. Det er
ikke så sjovt at have 18 sylespidse killingekløer i maveskindet, hvis han
pludselig bliver bange.
Med hensyn til at lade killingen bo i sengen så kan jeg ikke lige se, hvor
du vil sætte hans kattebakke?
Er det meningen at han skal gå ned på gulvet, hvor hundene er, hver gang han
skal bruge bakken?
For så risikerer du meget nemt at gøre ham urenlig.
Hilsen Vibeke
Battlefields siamesere

Fra : Nana

Dato : 16-08-05 19:09

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
han
> skal bruge bakken?
> For så risikerer du meget nemt at gøre ham urenlig.

Hejsa...

LOL nej, soveværelset bliver lukket område for hundene den første tid,
hvilket det normalt også er. Soveværelset bliver kattens område. Kattebakken
kommer til at stå på gulvet i soveværelset. Planen er, at når de så skal
mødes første gang, så kan missen sidde og kigge ned på hundene, som er
blevet lukket derind på prøvebasis. Når de så har lært hinanden at kende, så
får katten adgang til hele huset.
Vi har tænkt os at sætte nogle hylder op på væggene, som katten kan klatre
rundt på, også så den kan være i fred for nysgerrige hunde, når det passer
den. Dvs, vi bygger klatremiljøer op i højden, i stdet for at have alt
muligt på gulvet som normalt. Er det en dårlig ide´?

Jeg tror alligevel du har ret mht til transport. Så men misser sidde i en
kasse så.

Mvh. Nana

Fra : Louise Courchaine

Dato : 16-08-05 16:32

> [...]

> katte, selvom de som regel ikke gider at snakke med ham. Han piiiver og

Hos os gik det sådan set af sig selv... katten kradsede og bed hvis det
blev for meget... men vi holdte øje med dem hele tiden selvom vores hund
også er en rar og fredelig hund... Men den var så hvalp dengang... måske
det har lettet byrden lidt?!...

Med venlig hilsen
Louise Courchaine
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nana

Dato : 16-08-05 19:12

"Louise Courchaine" <courchaineKATTE@BAKKEwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blev for meget... men vi holdte øje med dem hele tiden selvom vores hund
> også er en rar og fredelig hund... Men den var så hvalp dengang... måske

Det er også planen at lad dem mødes stille og roligt. Fordi vi har en høj
seng vil katten have mulighed for at trække sig helt tilbage fra hundene,
når den ikke gider mere. Begge mine hunde var ret voldsomme som hvalpe. LOL
Dybt klodsede og klumpede, så her er det måske en fordel at de er lidt
større. De er blevet LANGT mere rolige med alderen. Jeg håber godt nok
at det kommer til at gå.

Mvh. Nana