Kat med i sommerhus
Fra : Christian Jonassen

Dato : 13-08-05 17:21

Hejsa, vi skal opholde os i en måneds tid i et sommerhus og har derfor valgt
at tage vores kat med...

Nogen der har nogle gode råd?? Den er normalt halvt ude og halvte inde...
Tør vi lade den komme ud eller skal der sele på??

Christian

Fra : maz

Dato : 13-08-05 20:35

Christian Jonassen wrote:
> [...]
>
> Nogen der har nogle gode råd?? Den er normalt halvt ude og halvte
> inde... Tør vi lade den komme ud eller skal der sele på??

Som altid - det afhænger af den enkelte kat :)
Jeg har mine med i sommerhus og lader den ældste på 11 år gå frit uden
opsyn. Han har været fritgående i mange år og er vant til at færdes ude.
Mine erfaringer med ham er gode, allerede på 1 dagen, men han er også vant
til det og jeg kan kender ham og kan stole på ham;)

Mit råd er: Lad katten lære sommerhuset indvendigt at kende først de første
par dage, hvis du kan. Og huset udvendigt og haven, i snor de første par
dage. Så et par dage i snor/under tæt opsyn og så følg katten lidt. Hvis din
kat kan lide at strejfe omkring i timevis, skal du nok være forsigtig.
Sålænge de bliver tæt på huset og i relativ kort tid ad gangen, burde det
fungere ok efter nogle dage. Men du skal holde øje med katten det første
stykke tid.
Og en anden GOD og vigtig ting er; Tag en snak med de nærmeste naboer og sig
du har kat gående frit og vis dem katten, så de VED at den er der og hvordan
den ser ud, også hvis katten har været længe væk en dag. Lad være med at
lukke katten ud om aftenen/natten.
Er din kat ikke øretatoveret, så giv den et elastikhalsbånd på med
sommerhusadr.

/M