Hvorfor sker det altid fredag aften/lørdag~
Fra : Vibeke

Dato : 13-08-05 01:44

Hejsa,

ja så er den gal igen med en af mine katte. Denne gang ser det ud til at
Tjalfe er blevet bidt i højre bagpote. Han støtter ikke på poten - så vi må
hellere afsted til dyrlægen i morgen.

Men hvorfor i alverden skal sådan noget ALTID ske så man kommer til at
betale lørdagstakst? Denne gang opdager jeg det efter midnat - natten til
lørdag. Sidste år med ham var det lørdag morgen han hang med halen og var
blevet bidt. For 3 uger siden var det Vidar som var blevet bidt i halsen -
igen til lørdagstakst (takket være en uduelig dyrlæge).

Er der egentlig nogen alm. dyrlæger som har åbent om lørdagen i Kbh-området?

Og hvis han nu støtter på poten i morgen tidlig kan man så godt se tiden an
i løbet af dagen? Eller skal man tage ham afsted med det samme?

Er der nogen som har oplevet et pote-bid før? Og hvordan udviklede det sig?

Jeg glæder mig godt nok til vi flytter herfra for der er godt nok kommet
nogen onde katte til i løbet af det sidste halve års tid.

/Vibeke

Fra : Denise

Dato : 13-08-05 09:15

Vibeke wrote:
> [...]
>
> Jeg glæder mig godt nok til vi flytter herfra for der er godt nok
> kommet nogen onde katte til i løbet af det sidste halve års tid.

Ja, det er næsten en naturlov, at tingene sker om aftenen, i weekenden eller
på helligdage.
Dyrlægen i husum har telefonvagt, hvor de enten selv tager ud til klinikken,
eller henviser til de andre der har vagt, som de samarbejder med, så man
behøver ikke Dyrehospitalet altid.
Jeg tror ikke der nogle der har desideret åbent om lørdagen.
God bedring til Tjalfe, han er forhåbentlig allerede i behandling med
penicillin.

--
Hilsen Denise

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-05 10:22

"Vibeke" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:42fd4270$0$2081

> Men hvorfor i alverden skal sådan noget ALTID ske så man kommer til at
> betale lørdagstakst?

Det har jeg godt nok også spekuleret på...
Vi har været til dyrlæge mange gange det sidste år, og det er vist kun da
kattene skulle neutraliseres, at det blev indenfor den alm. åbningstid.

> Er der nogen som har oplevet et pote-bid før? Og hvordan udviklede det
sig?

Har ikke erfaring med potebid på en kat, men vores hunde er blevet bidt tre
gange af naboens schæfer, hvor det også krævede syning to af gangene.
Bidsår er ifølge vores dyrlæge noget, der nemt går betændelse i, så dyrene
plejer at få en penicilinkur, også den ene gang, hvor såret ikke skulle sys.
Her fik vi så også noget " pudder" til, at drysse på såret.

Så jeg ville nok tage Tjalfe afsted i dag, for en sikkerheds skyld, om ikke
andet så for at få noget penicilin....

God bedring med ham.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Leyna

Dato : 13-08-05 10:58

On Sat, 13 Aug 2005 02:44:25 +0200, "Vibeke" <vibeke1@hotmail.com>
wrote:

>Men hvorfor i alverden skal sådan noget ALTID ske så man kommer til at
>betale lørdagstakst?

Det gør det skam heller ikke altid. Her sker det gerne om søndagen
eller på andre helligdage, og når man har bestilt en helt alm tid til
neutralisering (eller vacination), så er katten selvfølgelig ude at
rende på det tidspunkt, så man er nødt til at aflyse.

>Er der egentlig nogen alm. dyrlæger som har åbent om lørdagen i Kbh-området?

Det tror jeg faktiks ikke, men som en anden nævner, så har Husum
dyreklinik døgnvagt, og de er dygtige.

>Og hvis han nu støtter på poten i morgen tidlig kan man så godt se tiden an
>i løbet af dagen? Eller skal man tage ham afsted med det samme?

Hvis du har mulighed for det, så tag afsted med det samme. Det _kan_
godt hele uden problemer, men risikoen for infektion er der, og man
har ikke ro i sjælen, hvis ikke man tager afsted.

God bedring til missen.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-05 11:20

"Vibeke" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der egentlig nogen alm. dyrlæger som har åbent om lørdagen i
Kbh-området?

Hvis du mener "til alm. hverdagstakst", så er svaret nej.

De fleste dyrlæger er tilknyttet en vagtordning. Fx. har Husum Dyreklinik og
Fasanvejens Dyreklinik en sådan gensidig vagtordning. Dvs. at hvis Husum er
lukket, så er Fasanvejen åben, og vice versa. Man skal dog altid træffe en
aftale telefonisk først, da man ikke kan være sikker på, at klinikken er
åben som på hverdage - altså at man ikke kan gå ind fra gaden og bestille
tid, købe foder eller lige få behandlet Fisters sår uden tidsbestilling.

Tina

Fra : Allan

Dato : 13-08-05 11:42

> [...]
>
> Jeg glæder mig godt nok til vi flytter herfra for der er godt nok kommet
> nogen onde katte til i løbet af det sidste halve års tid.

Øv Hvor er det synd for Tjalfe:(

Jeg troede at alle dyrlæger havde døgnåben, Eller var tilknyttet en eller
anden døgnvagt.

Jeg har selv brugt dyrlæge jule aften. Og sidst med Boris kl 2345. Så jeg er
glad for den lokale, Det er godt nok lidt langt fra KBK da det er i
Hundested.
Men med et potebid ville jeg ringe med desamme, For der kommer en masse
betændelse, Så det skal renses og en pencelin kur.

Mvh Allan

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 13-08-05 12:23

> Er der egentlig nogen alm. dyrlæger som har åbent om lørdagen i
Kbh-området?

Ja, ham her bla.
http://www.sitecenter.dk/dyrl.moelgaard
men det er for sent idag :)
lørdagsåbent ml. 10 og 11

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor

Fra : Vibeke

Dato : 13-08-05 17:31

> Ja, ham her bla.
> http://www.sitecenter.dk/dyrl.moelgaard
> men det er for sent idag :)
> lørdagsåbent ml. 10 og 11

Jo tak, ham kender jeg kun alt for godt.
Det var ham som talte ned til mig sidst da Vidar var blevet bidt i halsen.
Så fik jeg at vide at jeg brugte forkerte halsbånd og at det var det som
havde irriteret ham - og at det bare var eksem.
12 timer efter fik jeg at vide at hvis jeg havde ventet et par timer mere så
var jeg nok ikke kommet hjem med Vidar igen. Han havde et dybt og langt
bidsår i halsen - byld - med snask ud over det hele.
Og det var eksem? Så skal vi ikke bare sige at ham har jeg INGEN tiltro
til. Magen til kvarksalver skal man lede længe efter.

/Vibeke

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 14-08-05 15:11

"> > Ja, ham her bla.

> Jo tak, ham kender jeg kun alt for godt.
>....Magen til kvarksalver skal man lede længe efter.
>
> /Vibeke

Jeg søgte såmænd bare på Google efter +dyrlæge +lørdagsåbent....der kom
faktisk flere hits, det her var bare det første :)
Det var ikke for at fornærme/støde dig....ej heller for at promovere nogen

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Vibeke

Dato : 14-08-05 16:43

> Jeg søgte såmænd bare på Google efter +dyrlæge +lørdagsåbent....der kom
> faktisk flere hits, det her var bare det første :)
> Det var ikke for at fornærme/støde dig....ej heller for at promovere nogen

Jeg blev heller ikke stødt, men ville bare berette om mine oplevelser med
ham - hvis andre skulle søge mod ham.

/Vibeke

Fra : Futte

Dato : 13-08-05 18:31

Nu bor jeg godt nok ikke i København, men her hvor jeg bor ahr
dyrehospitalet altid åbent lørdag formiddag og har haft i alle de år jeg
husker tilbage. Og prisen er den samme som til hverdag. Så andre dyrlæger
har vel også sådan en lørdagsåbning, eller hvad?

LH

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-05 19:10

"Futte" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> husker tilbage. Og prisen er den samme som til hverdag. Så andre dyrlæger
> har vel også sådan en lørdagsåbning, eller hvad?

De fleste dyrlæger og dyrehospitaler i hovedstadsområdet har en vagtordning
uden for alm. åbningstid i hverdagene samt lørdag, søn- og helligdag. Hvis
klinikken/dyrehospitalet, altså dem her i Storkøbenhavn, har åbent om
lørdagen, er det til lørdagstakster. Og det er noget dyere end alm.
hverdagspriser.
De få dyrlæger "herinde" der har åbent om lørdagen til hverdagspris, er som
regel ikke noget at skrive hjem om. Vil man være garanteret en ordentlig
behandling af sine dyr uden for normal åbningstid i hverdagene, må man
betale for det.

Tina

Fra : maz

Dato : 14-08-05 06:44

Tina F. wrote:
> [...]
> er som regel ikke noget at skrive hjem om. Vil man være garanteret en
> ordentlig behandling af sine dyr uden for normal åbningstid i

Og efter kl 16 på hverdage betaler man aftentillæg! ;)

Fra : Kate

Dato : 19-08-05 14:32

"Vibeke" <vibeke1@hotmail.com> wrote in

> Er der egentlig nogen alm. dyrlæger som har åbent om lørdagen i
> Kbh-området?

Nu ved jeg godt tråden er nogle dage gammel, men keg har flere gange
været med min venindes kat til dyrlæge om lørdagen. Den dyrlæge som hun
brugte lå i Egebjerg i Ballerup, husker ikke på stående fod om det
"bare" hedder Egebjerg dyreklinik, men den ene dyrlæge hedder Carsten
og ham har jeg selv benyttet til Johan en enkelt gang hvor min egen
dyrlæge havde ferie. Og jeg var godt tilfreds med behandlingen af både
min og Johan

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.