Vi var ved dyrlægen
Fra : Line (aslyne)

Dato : 12-08-05 16:32

hejsa..
Vi var ved dyrlægen igår. Vi tog ud til Dyrehospitalet på Hobrovej, og
jeg var godt tilfreds med dyrlægen. Jeg fik stillet en masse spørgsmål,
og killingerne tog det meget pænt. De blev vaccineret og blev check
Toga-virus eller Toro-virus.

Det er noget med at det 3. øjenlåg hænger lidt, og Ludwig går og nuser
ind imellem. Men vi fik at vide at det vil gå over af sig selv, og at
jeg ikke skal "pudse næse" på ham, men bare lade ham selv om rengøringen.
Jeg kan hverken finde noget om Toga eller Toro på nettet.

Kender du det?

Knus
Line (aslyne)
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla Baird

Dato : 13-08-05 16:49

Line (aslyne) wrote:

> [...]
> jeg ikke skal "pudse næse" på ham, men bare lade ham selv om rengøringen.
> Jeg kan hverken finde noget om Toga eller Toro på nettet.

Prøv at spørge dyrlægen eller en sygeplejerske, hvad kattene egt blev
testet for. Jeg har heller aldrig hørt om toga/toro-virus...
Hvordan blev de tjekket? ved blodprøve eller swab (en kæmpe vatpind)?
mvh Camilla

Fra : Line

Dato : 13-08-05 17:37

> Prøv at spørge dyrlægen eller en sygeplejerske, hvad kattene evt blev
> testet for. Jeg har heller aldrig hørt om toga/toro-virus...

De blev ikke testet.. Han kiggede på dem, ( mærkede måske på
lymfekirtlerne? )og sagde at det 3. øjenlåg hang lidt, men at det var
typisk for denne sygdom. Jeg kunne senere ikke huske navnet, så jeg
ringede til en sygeplejerske, for at få gentaget navnet på sygdommen.

Han sagde at det nok gik over med tiden, og at kattene nok selv skulle
sørge for at fjerne snottet i næsen (mums)

Fra : Camilla Baird

Dato : 13-08-05 17:48

Line wrote:

> [...]
>
> Han sagde at det nok gik over med tiden, og at kattene nok selv skulle
> sørge for at fjerne snottet i næsen (mums)

Hmmm - det har jeg aldrig hørt om... men din dyrlæge ved sikkert, hvad
han snakker om Sagde dyrlægen noget om, hvor længe kattene ville
være om at fjerne snotteriet? Det er ikke helt almindeligt - og ikke
acceptabelt hos mine katte - at katte snotter.
Forhåbentlig holder kattene snart op med at snotte...
mvh Camilla