Overvægtig kat
Fra : LM

Dato : 11-08-05 18:36

Hejsa,

vi har en steriliseret hunkat på ca 3 år. Hun har altid haft lidt hænge mave
der hvor hun har haft navlebrok, men det er blevet mere og mere og nu har
hun det også op mod brystet. Hun får Hills Adult Light - 30 gram morgen og
aften. Hun vejer ca 5 - 5,5 kg. Hun er indekat, men løber en del rundt, så
får da lidt motion. Nogle foreslag til hvad vi kan prøve at ændre?

Mvh Lars

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 12-08-05 14:07

LM wrote:
> [...]
> aften. Hun vejer ca 5 - 5,5 kg. Hun er indekat, men løber en del rundt, så
> får da lidt motion. Nogle foreslag til hvad vi kan prøve at ændre?

Vi har Killing, som er en meget intelligent men også ret overvægtig
hankat, og foderskift lader ikke til at ændre noget.

Mit eneste forslag er - hvis du orker det - at give hende kattesele på
og gå en time med hende hver dag - eller rettere lade hende gå med dig.

Bjarne

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 12-08-05 20:43

<klip> > vi har en steriliseret hunkat på ca 3 år. Hun har altid haft lidt
hænge mave
....Hun får Hills Adult Light - 30 gram morgen og
</klip>

Du kan ikke gøre noget ved "springskindet", nogle katte får det, andre
ikke....
Se det som hendes charme :))
Det er lidt som med mennesker, nogle får hænge... andre ikke :o

Lyder lige i underkanten af foder, men du skal naturligvis følge anvisning
fra pakken og/eller dyrlægen mht. mængde. Men trods vægttab vil
springskindet være der, det vil bare slaske jo tyndere hun bliver....

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Søren LH

Dato : 12-08-05 22:17

"Heidi, Miver og Mulle's mor" <zasha_x@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:42fcfbc1$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> </klip>
>
> Du kan ikke gøre noget ved "springskindet", nogle katte får det, andre

Afhængig af fodring? Eller gener? Kan det forebygges?

Mvh
Søren