urenlig hankat.
Fra : Dimera

Dato : 05-08-05 00:39

Hej
Min Hankat på 12
år, har pluselig fået den uvane. at besørge i min seng. Da han var en
ungkat, gjorde han det også, men det blev bekæmpet med peber i sengen. Jeg
har fire katte, og hans "tvillingesøster" har altid været renlig. Undre mig
over hvorfor han begynder på det igen.
De andre katte er 9 og 5 år. Hvordan vænner jeg ham af med den uvane, uden
at komme peber i hele sengen.
Dimera

Fra : Gainsbourg

Dato : 08-08-05 00:07

Har du haft ham til dyrlæge og fået checket nyrer, blodsukker og urinveje?
Hvis du ikke har haft ham til et større check hos dyrlægen (eller måske en
second oppinion) skal du begynde med det.

Urenlighed (især på opsigtsvækkende steder som fx. sengen) er ofte et tegn
på smerter eller ubehag hos katten. Især bør man være på vagt med en ældre
kat, der er kommet i den alder hvor man begynder at få skavanker.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : bo

Dato : 08-08-05 08:03

Dimera wrote:
> [...]
> over hvorfor han begynder på det igen.
> De andre katte er 9 og 5 år. Hvordan vænner jeg ham af med den uvane, uden

Jeg har oplevet det samme og var heldigvis ved dyrelægen med det samme.
Katten havde fået problemer med urinvejene pga. det tørfoder der blev
givet sammen med det våde. Nu benytter vi specielt tørfoder der ikke
danner disse krystaller.
Jeg er helt enig i det andet svar. Når en kat pludselig tisser i sengen,
så er det fordi der er noget helt galt og ikke fordi den pludselig ikke
kan finde ud af det mere.
Mvh
Bo