Kattelem
Fra : Søren Hindsholm

Dato : 05-08-05 12:43

Vi skal have en kattelem til den kat som bor i vores baggang. Er det
nødvendigt med "magnetlås" for at holde de andre katte i kvarteret ude
- der er en del af dem.

Hvilket mærke kan anbefales, lemmen skal sidde i en sydvendt,
mellemtyk trædør.

Har nogen gode råd om hvordan den monteres?

P.f.t.

Søren Hindsholm
9400 Nørresundby

Fra : Myggen

Dato : 05-08-05 12:56

"Søren Hindsholm (slet MEWOA)" <s@MEWOAhindsholm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilket mærke kan anbefales, lemmen skal sidde i en sydvendt,
> mellemtyk trædør.
>
> Har nogen gode råd om hvordan den monteres?

Da mine forældre i sin tid fik en kattelem, købte de en uden magnetlås,
fordi de ikke mente det ville være et problem, med de mange katte i
nabolaget. Men alligevel har der ved flere lejligheder været fremmede katte
inde, og det gjorde på et tidspunkt deres katte så utrygge ved at være i
kælderen (kattelemmen sad i et lille vindues-hul ind til kælderen), at de så
snart de blev lukket derned, strøg ud af lemmen for at finde et mere sikkert
sted.

Så hvis jeg skulle anbefale en kattelem, vill det blive en med magnetlås.
Uden tvivl. Både for kattens skyld, da den gerne skulle kunne være i
sikkerhed indendøre, men også fordi det altså aldrig er en glædelig
overraskelse at naboens hankat har overstrintet bryggers, kælder eller hvad
kattelemmen fører ind til.

Trine

Fra : Bettina Hansen

Dato : 05-08-05 13:16

Hej Søren

Søren Hindsholm (slet MEWOA) wrote:
> Vi skal have en kattelem til den kat som bor i vores baggang. Er det
> nødvendigt med "magnetlås" for at holde de andre katte i kvarteret ude
> - der er en del af dem.

Det kommer nok an på om jeres kat er god til at holde de andre katte
væk. For nogle år siden boede jeg i en stuelejlighed med mine katte. På
et tidspunkt var naboens kat kommet ind :( Jeg gav den en tur under
bruseren og smed den ud - og gik derefter ud og købte en kattelem med
magnetlås.

Det var *ingen* success. Det er svært at åbne en kattelem med magnetlås
- magneten skal placeres lige over føleren før den klikker fra. Vores
ene kat åbnede kattelemmen med forbenene i stedet for at "stange" den
åben med panden - så magneten kom ikke tæt nok på og hun kunne derfor
ikke åbne den... Så vi var nødt til at slå magnetlåsen fra så den bare
fungerede som almindelig kattelem.

Noget andet du skal tænke på er at hvis din kat er skræmt (f.eks. hvis
der er en hund eller kat efter den eller den har hørt en farlig lyd) og
den kommer fræsende for at komme i sikkerhed så når lemmen ikke at åbne
og katten ender med at slå panden mod "muren" - det nåede en af mine
også at prøve inden vi slog magnetlåsen fra :(

Her hvor vi bor nu har vi en helt almindelig kattelem og selvom der er
mange katte i kvarteret så kommer de aldrig i vores have og da slet ikke
ind i huset så det fungerer fint :)

> Hvilket mærke kan anbefales, lemmen skal sidde i en sydvendt,
> mellemtyk trædør.

Vi har denne her (uden magnetlås):
http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa%3FPG%3D2653%26PID%3D9741
Jeg synes at den er god fordi den ikke så nemt blæser op / det trækker
ikke fra den (vi har den i en altandør i stuen så kuldetræk eller en
klaprende kattelem hver gang det blæste ville være surt).

Hvis du vil have magnet er det vist ikke så mange at vælge i mellem. Den
vi havde var Cat Mate's model:
http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa%3FPG%3D2650%26PID%3D3485

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 06-08-05 15:31

<klip hist og pist> Er det
> nødvendigt med "magnetlås" for at holde de andre katte i kvarteret ude

Har 2 kattelemme uden magnet, og der har aldrig været hverken problemer
eller andre katte der har brugt dem :)

> Hvilket mærke kan anbefales,

Mine er af mærket CatMate

> Har nogen gode råd om hvordan den monteres?

Der følger monteringsvejledning med :)

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : karsten & Pia

Dato : 08-08-05 06:30

> Hvilket mærke kan anbefales, lemmen skal sidde i en sydvendt,
> mellemtyk trædør.
>
> Har nogen gode råd om hvordan den monteres?

Prøv da at købe den billige fra Harald nyborg til 50 kr (i denne tid), den
er udemærket, så kan du altid skifte den ud til en med magnet lås hvis det
bliver nødvendigt. Det skal lige siges det er en 4 trins, og at der er
brugsanvisning med. Rigtig god til prisen. (vi har købt en)

MVH Pia

link:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3846&n=10&KundeID=4XAwLV4Rg09Le8ITYB1YYI6K6TvD9Fs