klipning af kløer/negle?
Fra : tjuhej

Dato : 03-08-05 10:45

Hej NG

Jeg har altid haft katte der var ude langt det meste af tiden, og derfor
ikke havde brug for at få kløerne klippet.
Nu har jeg så en indekat, og jeg vil egentligt gerne vide, hvor meget man
skal klippe af?

Jeg har tidligere haft marsvin og kaniner, så har selvfølgelig prøvet at
klippe negle/kløer på et dyr før - bare ikke en kat.
Men er der en tommerfingerregel hvad angår katte eller prøver man sig frem
med at klippe en lille smule, og så lidt mere eller hvordan?

Jeg har en klipper/saks specielt til katte, men vil bare lige være helt
sikker inden jeg kaster mig ud i det med den lille fyr

Håber nogen kan hjælpe

Mvh
Trine

Fra : Denise

Dato : 03-08-05 10:58

"tjuhej" <trine@pixiemachine.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har en klipper/saks specielt til katte, men vil bare lige være helt
> sikker inden jeg kaster mig ud i det med den lille fyr

Hej
Du klipper kun lige selve syle-spidsen af, mon ikke det svarer ca. 3 mm,
mindre på killinger.
Klipper man for langt ned er der blodårer, de er nemme at se hvis kløerne er
hvide, ellers er det svært.
Start med meget lidt, indtil du får følingen.
Trine har taget nogle billeder, som måske kan give en idé.
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=44&folder=262&limit_start=0&limit_user=15

--
Hilsen Denise

Fra : tjuhej

Dato : 03-08-05 12:23

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvide, ellers er det svært.
> Start med meget lidt, indtil du får følingen.
> Trine har taget nogle billeder, som måske kan give en idé.

Hejsa

Rigtig mange tak!

Vi har klippet den unge herres negle/kløer, og det tog han da meget pænt

Så mange tak, for beskrivelse og billeder og det hele :)

Trine

Fra : Denise

Dato : 03-08-05 12:37

> Rigtig mange tak!
>
> Vi har klippet den unge herres negle/kløer, og det tog han da meget pænt

> Så mange tak, for beskrivelse og billeder og det hele :)
>

> Trine

Velbekomme og tak til Trine Piltoft for billeder

--
Hilsen Denise