toilettræning udendørs
Fra : Katja Strofen

Dato : 02-08-05 23:04

Min kat har nu fået adgang til udendørslivet. - Hvordan lærer jeg den, at
den ikke nødvendigvis behøver at gå i kattebakken hver gang den skal "på
toilettet" - men at udendørslivet byder på det store fælles toilet

mvh

Katja

Fra : karsten & Pia

Dato : 03-08-05 06:45

"Katja Strofen" <katjastrofen@gRemovemail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den ikke nødvendigvis behøver at gå i kattebakken hver gang den skal "på
> toilettet" - men at udendørslivet byder på det store fælles toilet

Hos mine katte gennem tiden er det kommet helt af sig selv over nogle
måneder, på et eller andet tidspunkt finder katten ud af den ikke behøver
spæne ind hver gang, og så pludselig går den også ud og gør det selv om den
har ligget inde. Vent dog med at fjerne kattebakken til den har været tør en
tid, sæt den evt. udenfor døren, hvor katten går ud og ind.

MVH Pia

Fra : Preben Bohn

Dato : 03-08-05 07:44

Katja Strofen wrote:
> Min kat har nu fået adgang til udendørslivet. - Hvordan lærer jeg den, at
> den ikke nødvendigvis behøver at gå i kattebakken hver gang den skal "på
> toilettet" - men at udendørslivet byder på det store fælles toilet

Herhjemme stillede vi kattebakken udenfor. Efter en måneds tid (mener
jeg) var der stadig en kat eller to der brugte den, og så prøvede vi at
fjerne den. Det gik helt fint; nu bruger de bedet i steder (så undgår
man at skulle gøde .

Jeg tror at man skal vente lidt med at fjerne kattebakken helt;
katten(e) skal først lige finde ud af hvor "farligt" der er udenfor og
hvor de bedste toiletpladser er... Derudover skal man huske på at nogle
få katte slet ikke vil ud hvis det er for koldt eller det regner meget
(kender en ældre kat der stort set nægter at gå udenfor om vinteren).

Med venlig hilsen Preben

Fra : Anette

Dato : 05-08-05 13:05

Preben Bohn wrote:
> Derudover skal man huske på at
> nogle få katte slet ikke vil ud hvis det er for koldt eller det
> regner meget (kender en ældre kat der stort set nægter at gå udenfor
> om vinteren).
Vores 3 katte ( 4 årige) kan også selv gå ud, men har stadig en kattebakke
indendøre, som bliver brugt når det regner eller når der er et tykt lag sne
udendørs.
Det er sjældent den bakke skal skiftes, så der er ikke det store bøvl i at
lade dem beholde bakken.

/ Anette

Fra : Allan

Dato : 05-08-05 19:04

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse
> [...]
> sne udendørs.
> Det er sjældent den bakke skal skiftes, så der er ikke det store bøvl i at

Nemlig : )
Og hvis katten bliver sløj eller syg, så skal den have adgang til en
indendørs kattebakke. Som den ved hvor er.

Mvh Allan

Fra : bo

Dato : 03-08-05 08:42

Katja Strofen wrote:
> [...]
> den ikke nødvendigvis behøver at gå i kattebakken hver gang den skal "på
> toilettet" - men at udendørslivet byder på det store fælles toilet

I den forbindels kan jeg nævne at jeg er den MEGET lykkelige ejer af en
frisk 17-årig hun-kat. Hun har hele sit liv haft adgang til at komme ud,
men har de sidste par år foretrukket at bruge et indendørs toilet.

Jeg har en ide om at det har noget at gøre med, at hun ikke ønsker at
gøre opmærksom på sig selv over for andre katte mere - og det gør en kat
jo, når den bruger det udendørs toilet.

Jeg har en enkelt gang prøvet at fjerne kattebakke...... - og det var
jeg vist så selv skyld i. Jo - hun har opdraget mig godt

Mvh
Bo