sammenføring af killing og ældre ha
Fra : Christian Hansen

Dato : 01-08-05 21:13

Hej NG

Vi har altid haft 2 katte. Desværre blev vores ene kat kørt over for 3
måneder siden. Vi besluttede at vente med at anskaffe en ny kat til
efter ferien, så vi var hjemme.

Den tilbageværende kat er en ældre kastereret hankat på ca. 9 år.

Nu har vi så fået en killing på ca. 13 uger.

Den ældre kat vil nu ikke være inde og søger hele tiden ud. Går vi ud i
haven og kalder kommer den løbende med det samme.

Vi er lidt bekymrede for om killingen skræmmer den ældre kat væk. Den
ældre kat har altid været lidt reserveret og nervøs for nye ting.

Vi forsøgte os i 1. omgang med at følge retningslinjerne for, hvordan
man gør, men killingen var bestemt ikke tilfreds med at få kun 1. rum
til sin rådighed - den pev ret højt og vedvarende, når vi ikke var i
rummet. Derfor valgte vi at lade den komme ud i resten af huset - det
gik uden problemer.

Men den ældre kat holder sig altså væk nu.

Det er i dag , at vi har fået killingen, så måske går det i sig selv
efterhånden, men vi vil gerne høre, om andre har lign. erfaringer eller
ideer til, hvad vi skal gøre.

Skal vi lade den gamle gå sin vej og komme af sig selv, eller skal vi
lukke kattelemmen, så den er inde?

Mvh Christian

Fra : Fru Hansen

Dato : 01-08-05 22:44

> Den tilbageværende kat er en ældre kastereret hankat på ca. 9 år.
>
> Nu har vi så fået en killing på ca. 13 uger.
>
> Den ældre kat vil nu ikke være inde og søger hele tiden ud.

Gå af med killingen! En kat på 9 år har absolut intet tilfælles med en
killing, og som du selv beskriver det, har den heller intet ønske om at få
en baby i dens liv. Svarer nogenlunde til at bede en pensionist blive bedste
ven/bo sammen med et barn på 3 år.....

Lade din gamle kat nyde sit otium i fred og ro, og få så en killing når den
så engang ikke er mere...
Bare mit råd....

Hilsen Fru hansen

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 01-08-05 23:12

Hej Christian

Tillykke med jeres lille ny killing.I skal bare give den gamle kat lidt tid
til tilvænning, den skal lige vænne sig til den nye beboer. Min kat på 8 år
skulle også lige se en ny killing lidt an på afstand, men du kan tro de fik
meget glæde af hinanden, og vi fik stor morskab af at se på deres
tossestreger.Bare giv tid, og glæd jer..

hilsen Majbritt

Fra : Leyna

Dato : 02-08-05 07:41

On Tue, 2 Aug 2005 00:11:45 +0200, "Majbritt Hågensen"
<maajer@oncable.dk> wrote:

>Hej Christian
>
>Tillykke med jeres lille ny killing.I skal bare give den gamle kat lidt tid
>til tilvænning, den skal lige vænne sig til den nye beboer.

Der skal da osse lyde et tillykke herfra, og jeg står i samme
situation, da jeg osse fik en bette killing hjem i går. Min
sammenførsel er nu gået helt og aldeles problemfrit i hvert fald
kattene imellem. Det er mere hundeneder er problemet. De er alt for
voldsomme overfor den lille, så indtil videre holder jeg dem adskilt.

Når din gamle kat straks kommer når I kalder eller kommer løbende når
I er udendørs, så tror jeg ikke at problemet er så stort. For mig at
se viser den bare sin utilfredshed med at skulle dele pladsen og
opmærksomheden med en helt ny beboer. Jeg tror sagtens at den gamle
kat skal falde til ro igen. Han bliver jo i nærheden, så helt stukket
af er han jo ikke.

Som Majbritt osse sige... giv det tid.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 02-08-05 11:12

Vi fik en lille kattekilling igår, vores gamle kat er 14 år og har tidligere
reageret voldsomt overfor besøgende katte, så det var med meget spænding.

Vi har valgt at sætte killingen ind i hundens bil bur i stuen de første dage
således at hund og kat kan vænne sig til den nye beboer på deres præmisser.

Vores kat har taget det rimeligt pænt, den vandrer lidt omkring og sov i kld
i nat, men det gør den tit.
den har også være helt henne og snuse flere gange så de skal nok blive
venner, bare de får lidt tid.

thomas

Fra : Maria Hansen

Dato : 02-08-05 16:56

Det samme problem havde jeg med vores 3 katte, da vi fik en lille ny
killing sidste år. De er henholdvis 11 og 6 år gamle. De søgte væk og
nægtede at komme ind for at spise, kæles eller noget som helst men de
var i haven. De tog den 3-4 md at acceptere den lille ny, så med
tålmodighed skal jeres ganle kat nok acceptere den lille ny.

Held og lykke og tillykke med den lille killing

Med venlig hilsen
Maria Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar