Katten har fået skæl!?
Fra : Jette Jochumsen

Dato : 31-07-05 13:40

Hej alle sammen!
Jeg gav lige katten en ordenlig omgang med en kam og kan se at der kommer
nogle små bitte hvide flager op. Jeg ved ikke om det er skæl eller bare døde
hudceller. Men hvis det er skæl skal han vel vaskes i noget et eller andet?
Og hvad er det så?
Udover det har han ikke ændret adfærd (vil ikke love at han ikke har haft
det skæl før, men han er en korthåret huskat der ikke behøver at blive
bøstet hverdag, så det bliver han ikke) og han klør sig ikke mere end
før....

På forhånd tak fra
Magnus og Jette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 31-07-05 14:09

> [...]
> haft det skæl før, men han er en korthåret huskat der ikke behøver at
> blive bøstet hverdag, så det bliver han ikke) og han klør sig ikke

det kan sagtens være ganske almindelig tør hud.... og kan afhjælpes ved at
give ham mere fedt i hans mad... sørg for at han får lidt fed fisk dagligt,
eller giv ham en smule olie i hans mad (naturligvis en olie som er
spiselig).....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på