Sutteri
Fra : Bettina Hansen

Dato : 30-07-05 10:17

Hej gruppe

Vores hankat på snart et år er et rigtigt "pattedyr" - han har en
underlig mani med at sutte på mit hår. Da han var mindre kunne han slet
ikke komme i nærheden af mit hår uden at han gik helt i barndom og
skulle sutte - nu er det ikke så grelt mere, men hvis vi putter og
rigtig hygger os så sætter det altså stadig prikken over i'et hvis han
kan finde en hårtot at sutte på.

I starten ville hans søster rigtig gerne være med, men trods ihærdig
søgen er det aldrig lykkedes hende at finde "patten", så nu har hun
opgivet og bliver nærmest fornærmet når han går i gang ;)

Men hvorfor gør han det i det hele taget? Ingen af mine andre katte har
nogensinde gjort det... Og holder han mon op med det når han bliver lidt
ældre eller er det løb kørt - han er som sagt snart et år?

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-05 11:21

"Bettina Hansen" <bettina@chin.dk> skrev i en meddelelse news:42eb4524$0

> Men hvorfor gør han det i det hele taget? Ingen af mine andre katte har
> nogensinde gjort det... Og holder han mon op med det når han bliver lidt
> ældre eller er det løb kørt - han er som sagt snart et år?

Er han kommet for tidligt hjemmefra ?

Vi har to hunkatte ( søskende ), der også sutter. Ikke på vores hår, men på
vores tøj + alt hvad der hedder tæpper og dyner, der er i nærheden af os.

Vores katte er omkring 15 mdr. nu og jeg tror ikke, at deres sutteri
nogensinde stopper.Vi fik dem, da de var 10 uger, hvilket måske er grunden
til deres sutteri... ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Preben Bohn

Dato : 30-07-05 17:04

Hejsa

Buffy wrote:
> Er han kommet for tidligt hjemmefra ?

Nej - han var 12 uger da vi fik ham...

> [...]
>
> Vores katte er omkring 15 mdr. nu og jeg tror ikke, at deres sutteri
> nogensinde stopper.Vi fik dem, da de var 10 uger, hvilket måske er grunden

Jeg har godt hørt at der er større risiko for at de bliver "suttere"
hvis de kommer for tidligt fra moderen, men det burde ikke kunne være
grunden med vores - med mindre at nogle killinger har behov for mere end
12 uger hos deres mor... Men jeg er sikker på at hans opdrætter ville
have sagt at vi måtte vente lidt længere med at få ham hjem hvis hun
ikke syntes at han var parat til at forlade sin mor da han var de 12 uger.

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-07-05 12:53

Bettina Hansen wrote:
> Men hvorfor gør han det i det hele taget? Ingen af mine andre katte
> har nogensinde gjort det... Og holder han mon op med det når han
> bliver lidt ældre eller er det løb kørt - han er som sagt snart et år?

en typisk årsag er hvis katten er taget for tidligt fra moderen af en eller
anden årsag....

min hankat suttede også (han kom fra moderen 11 uger gammel) men det
stoppede faktisk kort efter han blev kastereret ca 13 mdr gammel.....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Preben Bohn

Dato : 30-07-05 17:09

Sabina Hertzum wrote:
> [...]
> min hankat suttede også (han kom fra moderen 11 uger gammel) men det
> stoppede faktisk kort efter han blev kastereret ca 13 mdr gammel.....

Han var 12 uger da han blev taget fra moderen. Og han blev kastreret da
han var 6 måneder. Men hvis din var over et år da han stoppede er der
vel trods alt håb endnu ;) Ikke fordi - det er da meget hyggeligt når
han rigtig råhygger ;) Dog en anelse irriterende når han gør det kl 3 om
natten ;)

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-07-05 18:08

Preben Bohn wrote:

> [...]
> der vel trods alt håb endnu ;) Ikke fordi - det er da meget hyggeligt
> når han rigtig råhygger ;) Dog en anelse irriterende når han gør det

hehe jeg havde engang en hel flok killinger der gjorde det på mig*GGG* IKKE
så hyggeligt med 8 forpoter der alle masserede min hovedbund*GG*

vil dog lige sige at selvom han var 12 uger da han kom fra, kan han være en
af de "sjældne" killinger der havde et større(længere) suttebehov.... det
kan, nu jeg tænker over det, også være et tegn på at han søger tryghed....
har han en forvirret hverdag hvor han får brug for at "koble fra"???

Fra : Kate

Dato : 30-07-05 16:54

Bettina Hansen <bettina@chin.dk> wrote in

> [...]
> katte har nogensinde gjort det... Og holder han mon op med det når
> han bliver lidt ældre eller er det løb kørt - han er som sagt

Buffy og Sabina har givet et bud på at han kan have været for ung da
han kom fra sin mor, men det behøver ikke være årsagen.
Da jeg i sin tid fik Johan og Sofie, ved jeg de var over 3 mdr. gamle
da deres mor flyttede

Det bedste Johan vidste var at sutte på en tot fra deres lammeskind.
Sofie suttede aldrig på noget. Hvornår Johan holdt op husker jeg ikke,
men han holdt op og gør det aldrig nu. Min teori var at Johan bare
havde et større suttebehov end Sofie og lod ham sutte som det passede
ham, på tæppet.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 30-07-05 17:45

Kate skrev
[...]

Min 9 år gamle Benjamin elsker også at sutte på hår, jeg har opgivet tanken
om at det går over og da han er født her og stadig bor sammen med sin
mor så er det nok ikke for tidlig flytning fra moaaar der er grunden.

--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

www.katteansvar.dk

Mahatma Ghandi

Fra : Charlotte

Dato : 31-07-05 08:23

Hejsa

Mine forældres gamle hankat på 13 år sutter stadig lystigt på vores
ører
Så det stopper nok aldrig..

Charlotte