Udelevende kat
Fra : Søren Hindsholm

Dato : 25-07-05 09:59

Kan man holde kat således at den altid lever udendørs?

En kat er begyndt at opholde sig i vores have. Den er ikke øremærket,
og gik forkommen rundt, så fødte den nogle killinger, som døde. Men
den er sød og tryg ved mennesker.

Vi vil gerne beholde den og ved godt hvad det kræver. Men vores børn
og andre i den nærmeste familie er allergikere.

Kan man holde en kat således at den bor i en lun rede i et udhus eller
en garage? Den vil selvfølgelig få fodder og blive passet med
lægebesøg osv. Vi har en ret stor have den kan leve i, og der vil vi
og børnene også dagligt kæle med den - børnene er meget i haven hele
året.

Venlig hilsen

Hindsholm
Nørresundby

Fra : Leyna

Dato : 25-07-05 11:02

On 25 Jul 2005 08:58:42 GMT, Søren Hindsholm <s@hindsholm.dk> wrote:

>Kan man holde kat således at den altid lever udendørs?

Jeps. Det kalder man for udekatte. Rigtigt mange gårdkatte lever
sådan.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Søren Hindsholm

Dato : 25-07-05 11:32

Leyna <leyna@leyna.dk> skrev:

>Jeps. Det kalder man for udekatte. Rigtigt mange gårdkatte lever
>sådan.

Tak for hurtigt svar, har du - eller andre - gode råd om hvordan man
bygger en god rede/kasse til dyret, eller kan I henvise til et sted
om
det?

P.f.t.

Hindsholm

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-07-05 13:53

"Søren Hindsholm" <s@hindsholm.dk> wrote in message

> Tak for hurtigt svar, har du - eller andre - gode råd om hvordan man
> bygger en god rede/kasse til dyret, eller kan I henvise til et sted
> [...]

Hejsa.

Tjah, mine forældre har brugt nogle store kraftige flamingokasser af dem man
kan få i supermarkederne.
Dem har de så lagt tæpper i, så deres tre misser kan have det rart og lunt
når det er tiltrængt.
Derudover kan en trækasse sat på højkant med et par brædder for, så der er
en åbning til at komme ind og ud af, være udmærket og rimeligt nem at lave.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : maz

Dato : 25-07-05 14:29

Søren Hindsholm wrote:
> [...]
> lægebesøg osv. Vi har en ret stor have den kan leve i, og der vil vi
> og børnene også dagligt kæle med den - børnene er meget i haven hele
Til vinter, hvis det bliver rigtig koldt, vil det nok være på sin plads at
sørge for god isolering og ekstra varme/opvarmning i jeres garage/udhus til
katten. Det er stadig ekstremt koldt indendørs uden opvarmning. Benyt
isoleringsmaterialer til at bygge en kasse, evt trækasse m flamingo, som
andre har nævnt. Og en masse bløde plystæpper. Sørg for mest mulig læ og
blot en lille ud-indgang i garagen.

Husk at få katten et smut til dyrlæge, få den neutraliseret, øremærket og
vaccineret og evt. en ormekur. Og her er I så nok nødt til at ofre lidt
penge på katten :) Men det er nødvendigt for at give katten et godt liv og
billigere mht sygdomme i længden for jer. Og ikke flere herreløse killinger.
Husk at sørge for kattebakke/grus i garagen (renses daglig). Selvom det er
en udekat, vil katten sikkert nogle dage helst besørge i kassen.

Mht allergi. Selv katteallergikere kan alligevel ofte tåle katte i et vist
omfang. Og ofte deres egne katte :)

Her står lidt om sådanne katte :
http://www.orchidlady.com/personal/straycat.html

/M

Fra : Gainsbourg

Dato : 25-07-05 18:47

> Her står lidt om sådanne katte :
> http://www.orchidlady.com/personal/straycat.html

*lol*

Fra : Lotte M

Dato : 25-07-05 15:13

Søren Hindsholm skrev:

> Kan man holde en kat således at den bor i en lun rede i et udhus eller
> en garage?

Som en anden skriver, mange katte lever som udekatte

I vores lokale sejlklub bor en kat, der kom som voksen tilløber for en
del år siden. Den bor i en kasse med halm, der er placeret tørt og i læ.
Katten er med årene kommet på sejlklubbens budget, den er blevet
neutraliseret og den tilses hvet år af dyrlægen, vaccineres og så'n.
--
^~^ , Mange hilsner
('Y') ) Lotte M http://www.lotte-m.dk