Ny kat
Fra : Leyna

Dato : 25-07-05 07:35

Jeg lovede for et stykke tid siden at bringe billeder af vores nye
killing (som vi ikke har fået endnu, men tiden nærmer sig, hvor den
kan komme "hjem"), og "han" kan så beses her :
http://leyna.dk/div/samson.jpg
(Det er moderen oppe i højre hjørne.)

Jeg skriver "han", fordi jeg vendte bunden i vejret på kræet for at
tjekke, og nu er jeg godt nok kuns en uvidende bybo, men jeg mente
helt bestemt at der manglede noget, hvis det var en hankat! *G*

"Han" hedder Samson, men jeg tror vi er nødt til at omdøbe "ham" *G*

Og så til spørgsmålet... Vi får "ham" hjem om en god uges tid, og jeg
vil vældig gerne have "ham" neutraliseret med det samme, men for en
hunkat er det jo et lidt større indgreb end for en hankat, så hvor
gammel skal "han"(m/k) være?

Jeg er ikke glad for at skulle ahve en fertil hunkat løbende omkring
(vi har kattelem, så kattene går og kommer som det passer dem), selvom
jeg jo godt ved, at der ikke sker noget sådan lige med det samme, men
hellere en neutraliseret kat fra starten... men det er måske bare en
fiks ide hos mig?

Hvad siger I ?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tina

Dato : 25-07-05 09:19

Leyna wrote:
> [...]
> jeg jo godt ved, at der ikke sker noget sådan lige med det samme, men
> hellere en neutraliseret kat fra starten... men det er måske bare en

Hej

Tillykke med *Samanta*

Gør det NU - heller nu end senere, da killiner kommer hurtigere over
indgrebet...også hunkatte
De skal *bare* veje* 1.5 kg i følge min dyrlæge, og det kommer de jo hurtigt
til.

Held og lykke !!

Mvh

Tina
(som også har stor succes med, at få syet med indvendige sting, da hunkatten
så slipper for krave, og arret bliver meget mindre )

--
DK Heart & Soul - Opdræt af Norske Skovkatte,
Perser/Exotic samt salg af kattelegetøj.

Fra : Leyna

Dato : 25-07-05 10:54

On Mon, 25 Jul 2005 10:18:57 +0200, "Tina" <@> wrote:

>Tillykke med *Samanta*

HE. Godt alternativt navn!

>Gør det NU - heller nu end senere, da killiner kommer hurtigere over
>indgrebet...også hunkatte
>De skal *bare* veje* 1.5 kg i følge min dyrlæge, og det kommer de jo hurtigt
>til.

1.5 kg... Æeh det vejer min 3 år gamle hunkat altså...!
Og hun ser ikke udpræget mager ud.
http://leyna.dk/popsie.jpg

>(som også har stor succes med, at få syet med indvendige sting, da hunkatten
>så slipper for krave, og arret bliver meget mindre )

Det vil jeg lige høre om når vi får hende(?) hjem.

Fra : dpl

Dato : 25-07-05 11:32

Leyna wrote:

> [...]
> vil vældig gerne have "ham" neutraliseret med det samme, men for en
> hunkat er det jo et lidt større indgreb end for en hankat, så hvor

Hej Lena
Jeg har netop høstet mine første erfaringer med tidlig neutralisering,
og det har kun været positivt indtil videre. At de så var fejlagtigt
kønsbestemt, og jeg derfor endte med at betale for 4 piger i stedet for
1 pige og 3 drenge, se det er en hel anden historie *grin*.

Vores små sibirer-killinger var nemlig afsted til dyrlæge og blive
neutraliseret, vaccineret, øretatoveret og chipmærket, i forrige uge. De
var da 12 uger gamle, og vejede ca. 1400g.

Det er jo en voldsom omgang for sådan nogle små størrelser, og de var da
noget slatne resten af dagen, da jeg havde hentet dem. Men allerede
dagen efter var de friske igen, og efter 48 timer var der absolut intet
at mærke på dem. Dette er noget bedre end især de ældre hunkatte jeg har
prøvet at få neutraliseret, hvor det tog flere dage før de blev helt sig
selv igen, og de tydeligvis havde ondt et stykke tid derefter.

Så jeg kan kun anbefale at få det gjort hurtigst muligt. Dog vil jeg
vælge en dyrlæge med erfaring på området, da det jo er nogle små kræ at
operere på.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Søren LH

Dato : 25-07-05 20:12

> [...]
> en dyrlæge med erfaring på området, da det jo er nogle små kræ at operere

Hej,

Da jeg var oppe ved dyrlægen med min 4 mdr. gamle killing, anbefalede hun at
jeg ventede til killingen var omkring 6 måneder, da det var synd
(smertefuldt) at tatovere sådan nogle små ører, fordi man kom ud i det
alleryderste og tyndeste. Ørerne burde være 4 cm, sagde hun. Har min dyrlæge
mon nogle store klodsede stempler?

Mvh
Søren

Fra : Leyna

Dato : 25-07-05 20:46

On Mon, 25 Jul 2005 21:12:17 +0200, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

>Da jeg var oppe ved dyrlægen med min 4 mdr. gamle killing, anbefalede hun at
>jeg ventede til killingen var omkring 6 måneder

Det er også den besked jeg har fået ved dyrlægen...

Fra : Camilla Baird

Dato : 25-07-05 22:39

Søren LH wrote:

> [...]
> alleryderste og tyndeste. Ørerne burde være 4 cm, sagde hun. Har min dyrlæge

Man kastrerer og øremærker som regel samtidigt, så man kan gøre det på
samme bedøvelse. Hvornår vil din dyrlæge kastrere killinger?
Vores dyrlæger kastrerer og øremærker samtidigt - når killingerne er
10-12 uger gamle.
mvh Camilla

Fra : Søren LH

Dato : 26-07-05 04:45

> Man kastrerer og øremærker som regel samtidigt, så man kan gøre det på
> samme bedøvelse. Hvornår vil din dyrlæge kastrere killinger?

Samtidig med øremærkning. Når løbetiden sætter ind, så skulle ørerne have en
rimelig størrelse for øremærkning.

> Vores dyrlæger kastrerer og øremærker samtidigt - når killingerne er
> 10-12 uger gamle.
> mvh Camilla

Mvh
Søren

Fra : dpl

Dato : 26-07-05 12:24

Søren LH wrote:

> [...]
> alleryderste og tyndeste. Ørerne burde være 4 cm, sagde hun. Har min dyrlæge

Hejsa
Nu burde det jo ikke være smertefuldt, da det bliver gjort under narkose
samtidig med neutraliseringen? Ørerne må have været store nok, for
nummeret står i hvert fald klart og tydeligt, også hos den sorte kat. De
så ikke ud til at have gener af det bagefter, bortset fra at de jo var
grønne over alt, og så ret fjollede ud. *smil*
http://www.kishka.dk/images/killinger56.jpg

Hilsen Dorthe

Fra : Søren LH

Dato : 26-07-05 16:55

> Hejsa
> Nu burde det jo ikke være smertefuldt, da det bliver gjort under narkose
> samtidig med neutraliseringen?

Dyrlægen mente når narkosen havde fortaget sig.

*grin*

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-05 18:38

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> http://www.kishka.dk/images/killinger56.jpg

Det var da godt nok noget af det grønneste jeg længe har set.

Da vores katte blev øremærket, var der ikke rigtigt noget overskudsfarve.
Det var faktisk læseligt med det samme, når man så lige havde fundet ud af,
hvad der var tal og hvad der var bogstaver.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Denise

Dato : 26-07-05 20:10

Buffy wrote:

> [...]
> overskudsfarve. Det var faktisk læseligt med det samme, når man så
> lige havde fundet ud af, hvad der var tal og hvad der var bogstaver.

Da vores hvide katte blev øremærket i 1988 var de lige så grønne eller mere
som Dorthe's.
De var så grønne i hovedet, at min mand, der ikke bryder sig om hospitaler
osv måtte gå ud, han blev helt dårlig af at se dem Og tiden efter, alle
de grønne klatter man forsigtigt skulle samle op så gulvtæpperne ikke blev
ødelagt.

Dorthe: Nåååå, en lille herlig pige r

--
Hilsen Denise

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-05 21:33

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse news:42e68abc$0

> Da vores hvide katte blev øremærket i 1988 var de lige så grønne eller
mere
> som Dorthe's.

Vores katte er tatoveret med sort farve.
Vi havde en kat, der fik en grøn tatovering, men den var langt fra så grøn
som Dorthe`s lille killing.

> Dorthe: Nåååå, en lille herlig pige r

Ja, hun er da en lille hjerteknuser.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : dpl

Dato : 29-07-05 12:14

Ja, de var jo 4 afsted samtidig, så bagefter var der rig mulighed for at
få smurt den grønne farve godt og grundigt rundt på hinanden, og især
på de hvide poter *smil*.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

PS. Alle 4 trives for øvrigt fortrindeligt i deres nye hjem, og savner
mig slet ikke :(

Fra : Kate

Dato : 29-07-05 21:43

dpl <dplahrmann@hotmail.com> wrote in news:42E61D63.80501@hotmail.com:

> http://www.kishka.dk/images/killinger56.jpg

LOL. Opforstrer i alienkatte, Dorthe

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Andrea

Dato : 27-07-05 16:30

> [...]
> tjekke, og nu er jeg godt nok kuns en uvidende bybo, men jeg mente
> helt bestemt at der manglede noget, hvis det var en hankat! *G*

Hejsa...
Det var da den sødeste lille missekat.
Jeg kender ikke rigtig noget til farver, men er det ikke oftest hankatte,
der får den der røde farve?
Mvh. Kristina