Haster - gode råd søges
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 22-07-05 19:21

Jeg fik for knap tre uger siden tilbudt at overtage min fasters to
huskattepiger. Det hele endte så med at falde til jorden, da jeg fik at vide
at pigerne var på p-piller og dermed ikke neutraliserede, og jeg måtte indse
at jeg ikke havde råd til at få sat lynlås i to piger.

I stedet kom jeg så med forskellige forslag til min faster med hensyn til
andre steder hun kunne afsætte kattene.

I tirsdags havde vi en sms samtale hvor jeg fik at vide at nu havde hun
endelig fundet et internat der ville tage dem, men kunne det da virkelig
passe at hun skulle betale 650 kroner pr. kat - for hun havde altså ikke
1300 kroner. Jeg har snakket afbetalingsordninger med hende og kommet med
gode råd i øst og i vest - lige meget har det hjulpet. Hvis hun skulle af
med kattene skulle de have et godt hjem sammen - og hun havde ikke penge til
at aflevere dem på det eneste internat der ville have dem.

I dag falder bomben så. Jeg får at vide at der er bestilt tid til aflivning.
Det bliver hun nødt til, siger min faster, for hun har som sagt ikke de 1300
kroner og hvis kattene ikke kunne komme ud sammen når de nu har været sammen
hele deres liv, ville det være synd. Så dødsdommen er fældet

Og jeg er i syv sind. Mit hjerte siger at jeg skal skynde mig at kontakte
hende og bede hende om at tage dem med ud til mig. Så må jeg jo forsøge at
finde dem et hjem på den ene eller anden måde. Min hjerne siger mig så at
hvis de to mitter først kommer indenfor døren, vil jeg nok ikke kunne skille
mig af med dem igen. Min hjerne siger også at hverken min økonomi eller mine
boligforhold er til det - især ikke når der er tale om to mispiger der ikke
er neutraliserede og sandsynligvis heller ikke vaccinerede. Jeg bliver med
garanti også rigtigt meget uvenner med min far, han var allerede ved at
eksplodere i dag, da jeg brokkede mig over at han havde fået besked om
aflivningen allerede i går og ikke havde sagt noget til mig. Så hidsede han
sig op og sagde et det slet ikke kom mig ved og jeg bare skulle glemme det.

Men det kan jeg altså ikke bare. Jeg synes det er så forkert at aflive to
ungkatte på ca. 1 år bare fordi man ikke har penge til at tilbyde dem et nyt
liv.

Så her kommer min bøn, mit spørgsmål, mit håb.........

Jeg ved der er mange (sikkert næsten alle) herinde, der mere end forstår
hvad jeg føler og tænker lige nu.

Hvad ville I gøre hvis I var mig?

Nogen der har den perfekte løsningsmodel? Og at snakke mere med min faster
har ingen virkning

Måske nogen der liiiiige mangler to søde ungkattesøstre?

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 22-07-05 19:59

Tina Susanne Johansson wrote:
> [...]
> sagt ikke de 1300 kroner og hvis kattene ikke kunne komme ud sammen
> når de nu har været sammen hele deres liv, ville det være synd. Så

Er din faster klar over hvad en aflivning koster?
Jeg har lige fået aflivet en kat, og hvis det koster det dobblte at få
to katte aflivet, så er det dyrere end at aflevere dem på internat.

M.v.h
Niels

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-07-05 20:21

Niels Jacobsen wrote:

> Er din faster klar over hvad en aflivning koster?
> Jeg har lige fået aflivet en kat, og hvis det koster det dobblte at få
> to katte aflivet, så er det dyrere end at aflevere dem på internat.

sjovt, det var også min første tanke... hvis hun ikke har 1300 kr til at
give dem til internatet, hvordan financerer hun så for aflivningen??

en lidt langtrukken søgning på nettet fandt denne her:
http://www.dyr-i-centrum.dk
Aflivning, (med hjem) kat 478 kr
Aflivning, (kremeres) kat 590 kr

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 22-07-05 20:23

Niels Jacobsen skrev i en meddelelse...

> Er din faster klar over hvad en aflivning koster?

Jeg har hørt 500 kroner nævnt og formoder det er pr. kat. Så det kunne tyde
på at hun godt kunne få rabat på aflivning hos den dyrlæge hun tidligere har
været assistent hos, men altså ikke kunne få neutraliseringsrabat.

Man undres

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 22-07-05 20:28

> [...]
> kunne tyde på at hun godt kunne få rabat på aflivning hos den dyrlæge
> hun tidligere har været assistent hos, men altså ikke kunne få

Det lyder jo billigt. Jeg gav over kr.700,- incl.
bortskaffelse/kremering.

M.v.h
Niels

Fra : fam. Ager

Dato : 22-07-05 20:17

"Tina Susanne Johansson" <dur@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> vide at pigerne var på p-piller og dermed ikke neutraliserede, og jeg
> måtte indse at jeg ikke havde råd til at få sat lynlås i to piger.

jeg er sikker på, at hvis du vil tage dem, så kan du få en afdragsordning
med dyrlægen, så du kan få begge neutraliserede.
jeg har da et par gange tidligere, i min uddannelsestid uden ret mange
penge, lavet sådan en aftale med min dyrlæge, uden problemer overhovedet.
så det havde jeg da gjort, hvis ellers du kan have dem.
mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-05 22:27

"Tina Susanne Johansson" <dur@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad ville I gøre hvis I var mig?

Jeg ville nok tage begge katte, og så foreslå din faster at hun betaler dig
det, som hun alligevel skulle betale for en evt. aflivning. På den måde får
du lidt hjælp til neutraliseringen.
Ellers er ( de fleste )dyrlæger til at snakke med ang. afdragsordninger. Da
vores katte blev neutraliseret fik vi henstand på regningen i et par
måneder, men vi har også tidligere aftalt afdragsordninger, hvor vi har
betalt regningen over to til fire gange.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : SNB

Dato : 23-07-05 00:04

Hej Tina

Først ville jeg gerne lige spørge om, hvorfor er det lige er at du ikke vil
tage kattene?
Er det pga p-pillerne? Og jeg ville også gerne vide, hvad der skulle være af
evt. problemer mht at de er på p-piller? Er det prisen på pillerne?

Mvh Suzan

Fra : Linde

Dato : 23-07-05 03:55

"SNB" <suzan.birkelund@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det pga p-pillerne? Og jeg ville også gerne vide, hvad der skulle være
> af evt. problemer mht at de er på p-piller? Er det prisen på pillerne?

Prøv lige at læse hele indlægget før du spiller oprah-kortet...hun siger hun
ikke har hverken de økonomiske eller boligmæssige forhold til det, plus
flere andre årsager! Hvis hun beder om råd er det jo ikke fordi hun stadig
overvejer om hun selv kan have dem, vel? Jeeeeez!

Mvh
Linde

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 23-07-05 16:46

SNB skrev i en meddelelse...

> [...]
> Er det pga p-pillerne? Og jeg ville også gerne vide, hvad der skulle være
> af evt. problemer mht at de er på p-piller? Er det prisen på pillerne?

Hej Suzan

Det svarer jeg da hjertens gerne på. Problemet er overhovedet ikke prisen på
p-pillerne, det er prisen på de neutraliseringer der vil være nødvendige for
at jeg kan forsvare at overtage to katte. Jeg vil ikke have to hunkatte
gående i lang tid på p-piller der både kan give personlighedsforstyrrelser
og i sidste evne kræft. To fertile hunkatte, hvadenten de er på p-piller
eller ej, har også hormoner og humør nok til at ødelægge den lille
kastratflok jeg har i forvejen. Derfor ville jeg ikke tage kattene da jeg
fik at vide de ikke var neutraliserede - altså primært økonomiske årsager.

At jeg så også er i tvivl om, hvorvidt det er særligt smart med mig og fem
katte på 43 kvm - det er straks en anden sag.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Gainsbourg

Dato : 23-07-05 01:02

[snip en masse]

Jeg forstår dig helt - det er vanvid at aflive 2 raske misser i den alder. -
Og det er dybt uansvarligt af din faster at vælge sådan en hovsa-model.

Og som så mange allerede har sagt - hvis faster alligevel skal op og lægge
en 1000 kroneseddel for aflivningen, men ikke har råd til de 1300 kr til
internatet...det giver ikke mening. Hvorfor vil/kan din faster ikke have
kattene mere? Er hun træt af dem, er de problemkatte, skal hun flytte
eller..?

Hvis jeg var dig ville jeg gøre flg:

Hente kattene hurtigst muligt (og foreslå evt. din faster at hun giver dig
det beløb en aflivning ville have kostet).

Enten selv spæde de ekstra penge til (foreslå dem evt. en
afbetalingsordning), så kattene kan komme på internat ELLER...

Tal stille og roligt med din far (efter at du har hentet kattene) og sig at
du respekterer hans mening og at hvis han slet ikke kan acceptere at du
beholder disse katte permanent, vil du tage dem kortvarigt mens du finder et
andet hjem til dem - og at du allerede _har_ kontakt til en masse
kattemennesker der vil hjælpe dig med at finde et hjem til dem. (Hvis du så
alligevel bestemmer dig til at beholde dem permanent, så hjælper det måske
hvis du har meldt ud, at det er ham der bestemmer og han ikke er bundet af
at beholde dem...og så kan du "snige det ind af bagdøren" med tiden og håbe
at han også selv bliver glad for dem...). Du bør nok også nævne at mange
venter til efter skoleferien med at anskaffe kat - og at start/midt august
er et rigtig godt tidspunkt at omplacere katte, da mange er interesserede og
der er ikke helt så mange flytteklare killinger som i juni/juli.

Hvis din faster giver dig aflivningspengene kan du nok godt få dem
neutraliseret - ellers må de jo bare fortsætte lidt tid endnu på p-piller og
så er din eneste udgift foder og grus.

Give os lidt mere af den info vi har brug for, for at hjælpe med at finde et
nyt hjem til dem. Så snart vi har det, kan vi begynde at maile/ringe
rundt...

Kattenes navn, alder, og udseende (evt. foto - hvis du ikke kan skaffe af
dem, så link til nogle på internettet der har samme mønster/farve, så folk
kan få en ide om hvordan kattene ser ud). Ude eller inde-katte? Hvorfor kan
din faster ikke have dem mere? Hvor i landet? Kan du evt. levere - og
hvortil? Lidt om kattenes personlighed - stille, aktive, sky, kælne?. Hvad
kan følge med til nyt hjem (tissebakke, klatretræ, whatever...)?.

Hvis du får dem neutraliserede har du også muligheden af at sætte dem på
www.vildkat.dk som foreløbig har omplaceret 400 katte.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 23-07-05 17:02

Gainsbourg skrev i en meddelelse...

> Hvorfor vil/kan din faster ikke have kattene mere? Er hun træt af dem, er
> de problemkatte, skal hun flytte eller..?

Hun og min kusine skal formentlig flytte sammen med den nye kæreste og hans
familie - der inkluderer to hunde der ikke kan lide katte. Kattene har
derudover været mere eller mindre på egne poter i al den tid hun har været
forelsket - hvilket er et par måneder efterhånden. Og de eneste problemer
der er med dem, er dem der kommer af kedsomhed - og måske lidt p-pille
aggressioner (ødelagt tapet og vinylgulv og ellers intet)

> [...]
> Enten selv spæde de ekstra penge til (foreslå dem evt. en
> afbetalingsordning), så kattene kan komme på internat

Pt. har jeg foreslået min faster at hun kan aflevere dem hos mig da hun
alligevel kommer igennem byen på onsdag og at jeg så har fundet en løsning
uden aflivning og økonomiske konsekvenser for hende (jeg er blevet tilbudt
en lille handel af en anden katteelsker der kan betyde at misserne kan komme
> [...]

> bundet af at beholde dem...og så kan du "snige det ind af bagdøren" med
> tiden og håbe at han også selv bliver glad for dem...).

Skal måske lige skynde mig at tilføje at det i bund og grund overhovedet
ikke kommer min far ved hvad jeg laver mht. katte. Han har sin lejlighed i
den ene ende af byen og min bror og jeg har vores i den anden ende. Den
eneste grund til at holde sig på nogenlunde god fod med ham, er at han er
den eneste af os tre der har bil og kørekort og dermed kan give
kørelejlighed - og det er voldsomt træls at høre på hans bræk i flere timer
på vej til eller fra noget

> [...]
> rundt...
>
> Kattenes navn, alder, og udseende (evt. foto).

De hedder Mille og Tulle, er nok ca. 14-15 måneder gamle og her er et par
billeder fra august sidste år:
www.1001kat.dk/images/mette1.jpg
www.1001kat.dk/images/mette5.jpg
www.1001kat.dk/images/mette2.jpg
www.1001kat.dk/images/mette4.jpg

> Ude eller inde-katte?

De har været vant til at kunne komme ud, men jeg tror sagtens de vil kunne
finde sig i udelukkende at være indekatte.

> Hvor i landet?

Pt. befinder de sig i Grenå hos min faster, hvis det lykkes mig at få dem
fra hende vil de være i Randers.

> Kan du evt. levere - og hvortil?

Det kan godt komme til at knibe lidt....

> Lidt om kattenes personlighed - stille, aktive, sky, kælne?

Jeg har kun set dem den ene gang for et år siden da de lige var flyttet ind
hos min faster, og der var de meget imødekommende overfor gæster, legesyge,
kælne og slet ikke nervøse.

> Hvad kan følge med til nyt hjem (tissebakke, klatretræ, whatever...)?.

Godt spørgsmål. Aner ikke om hun vil gå af med noget gratis eller om hun vil
have penge for det. Men de har da haft madskåle, kattebakke og et lille
kradsemiljø.

Lidt svar på nogle af dine spørgsmål....det skader jo aldrig at have alle
antennerne ude - også selvom det måske viser sig at være til ingen verdens
nytte

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : taina

Dato : 23-07-05 17:32

> Det kan godt komme til at knibe lidt....

Hvis det er det, der kommer til at afgøre, om de kan finde et nyt godt hjem,
så bor jeg i nærheden af Århus og har bil. Jeg ligger vandret for tiden, men
vil godt kunne afsætte nogle timer til katte-udbringning, hvis vi planlægger
lidt.
Smid en mail, hvis det bliver aktuelt.

mvh. tina

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 24-07-05 18:36

Jeg kan så lige komme med den nyeste update.

Fra på onsdag befinder mispigerne sig hos mig i Randers! Faster gik med på
ideen.

Så jeg har to (desværre u-neutraliserede) ungkatte der søger nyt hjem hvis
der er nogen der kan tilbyde det perfekte - allerhelst sammen.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 29-07-05 22:03

Nu har mispigerne så boet her i snart tre dage og det går langsomt og
forsigtigt fremad. Man kan godt mærke at de har været uden ret meget
menneskekontakt i flere måneder, ligesom man også kan mærke at min kusine
ikke altid har været lige sød ved dem.

Jeg har lavet et par profiler på dem på www.dk-fritid-dyr-kat.dk ligesom jeg
også har smækket et album op samme sted med billederne af skattebasserne. I
tilfælde af der nu var nogen der ville se hvad de går glip af.

Og de søger stadig nye hjem og bliver neutraliseret inden de skal afsted.
Samlet pris for de to bliver ca. 1000 kroner.

Billeder og profiler kan findes via min profil her:

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-05 22:36

"Tina Susanne Johansson" <dur@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Billeder og profiler kan findes via min profil her:

Hvor er det godt, at de kom hjem til dig.

Vores datter hedder også Blanca, men det er jo også et passende navn til en
hvid kat. Vi valgte dog navnet, fordi vi synes at det er et smukt navn.

Håber at du finder et godt hjem til dem begge, på et tidspunkt.
Hvad siger dine egne katte til dem ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 29-07-05 23:22

Buffy skrev i en meddelelse...

> Håber at du finder et godt hjem til dem begge, på et tidspunkt.
> Hvad siger dine egne katte til dem ?

Det er sådan lidt blandet. Freya, førerkatten, skifter mellem ligeglad,
småirriteret og bestemt (man er vel førerkatten). Men kun hvæs og knurren
fra hende på påtale.

Devi er både hundeangst og nysgerrig - ikke altid den bedste kombination.
Men hun er blevet superkælen siden de kom i onsdags. Det er hende jeg har
mest ondt af af mine egne, for hjemmet plejer at være hendes sikre base, alt
udenfor de fire mure er farligt. Og nu har jeg taget det farlige med hjem.

Gizmo er kold i r**** kunne man nærmest sige. De hvæser og knurrer af ham og
han stirrer bare på dem. Når han så bliver nysgerrig kommer han da bare
tættere og tættere på - stadig kold overfor deres protester. Det første
korporlige sammenstød kom faktisk tidligere på aftenen, da Gizmo endelig fik
nok af al den knurren at han daskede til Shiri så hun væltede omkuld. Det
blev damen noget mopset over, men hun gav da ikke igen.

Men de er godt nok nogle furier, de har stort set knurret uafbrudt siden de
kom ind af døren - også af hinanden nu. Så det er en stor opgave jeg har
givet mig i kast med.

Og så har jeg lige i dag sendt en tekst til www.vildkat.dk om pigerne
samtidigt med at jeg har følerne ude et par andre steder. Så der sker
noget...

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-05 10:12

> [...]

de
> kom ind af døren - også af hinanden nu. Så det er en stor opgave jeg har

Det er helt sikkert en stor opgave, som du har givet dig i kast med. Hatten
af for det.

> Og så har jeg lige i dag sendt en tekst til www.vildkat.dk om pigerne
> samtidigt med at jeg har følerne ude et par andre steder. Så der sker
> noget...

Held og lykke med det.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Nadia Nielsen

Dato : 03-08-05 20:55

> [...]
>
> Og så har jeg lige i dag sendt en tekst til www.vildkat.dk om pigerne
> samtidigt med at jeg har følerne ude et par andre steder. Så der sker

Det er en stor opgave, du er kommet på. Din faster lyder som et af de
mennesker, der ikke burde have med dyr at gøre. Ufatteligt at hun har
arbejdet som assistent for en dyrlæge, når hun har så ligegyldig en
holdning til dyr.

Mit forslag er, at du henvender dig til det internat, som var villige
til at formidle dem begge, og så aftaler en afdragsordning (hvor du
måske kunne få din faster til at bidrage) og får dem afsat på en god
måde. Det vil de garanteret gerne være med til. For 5 katte + et
menneske på så lidt plads er en meget dårlig ide. Katte har brug for et
fredeligt miljø. Du vil med garanti opleve en masse aggressioner kattene
imellem (som du allerede gør). Det er ingen af jer tjent med. Håber det
lykkes for dig.

Med venlig hilsen
Nadia Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar