Prescription Diet og pris...
Fra : Preben Bohn

Dato : 21-07-05 08:38

Så har jeg været nede og give en halv bondegård for et par poser
Prescription Diet. Men er det muligt at få det billigere? Så vidt jeg
kan forstå er det i DK kun dyrlæger der sælger det, men kan man evt.
købe det i udlandet til en billigere penge?

Med venlig hilsen Preben

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-07-05 09:58

Preben Bohn wrote:
> [...]
> kan forstå er det i DK kun dyrlæger der sælger det, men kan man evt.
> købe det i udlandet til en billigere penge?

http://www.zeugshop.de

Jeg køber selv Royal Canin's Urinary (mod urinvejs-sten) til mine
dernede, koster en del mindre end i DK.

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Preben Bohn

Dato : 21-07-05 10:53

Hans Joergensen wrote:
> http://www.zeugshop.de
>
> Jeg køber selv Royal Canin's Urinary (mod urinvejs-sten) til mine
> dernede, koster en del mindre end i DK.

OK, har lige givet ~850 kr for Prescription Diet C/D+Prescription Diet
W/D hos dyrlægen, her kan jeg få det for ~737 kr. Mit tyske er ikke lige
helt up2date, så jeg kan ikke lige gennemskue fragt-prisen...

Med venlig hilsen Preben

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-07-05 11:07

Preben Bohn wrote:
> OK, har lige givet ~850 kr for Prescription Diet C/D+Prescription Diet
> W/D hos dyrlægen, her kan jeg få det for ~737 kr. Mit tyske er ikke lige
> helt up2date, så jeg kan ikke lige gennemskue fragt-prisen...

Ja det er godt nok ikke den voldsomme besparelse... jeg sparer ca.
100kr/posen på 6kg poser, fragtprisen er vist ikke så høj, men jeg
må indrømme at jeg ikke har regnet på den.

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Preben Bohn

Dato : 21-07-05 11:29

Hans Joergensen wrote:

> Ja det er godt nok ikke den voldsomme besparelse... jeg sparer ca.
> 100kr/posen på 6kg poser, fragtprisen er vist ikke så høj, men jeg
> må indrømme at jeg ikke har regnet på den.

Ser lige på http://www.zeugshop.de/katze/versand.php at det koster 9.5
euro når man køber for under 280 euro (hvis jeg læser det rigtig,
hvilket sikkert er ret tvivlsomt ; det giver så ~70 kr ekstra,
hvilket giver en samlet total-besparelse på ~40 kr... Hmmm....

Med venlig hilsen Preben

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 21-07-05 13:06

Preben Bohn wrote:
> [...]
> hvilket sikkert er ret tvivlsomt ; det giver så ~70 kr ekstra,
> hvilket giver en samlet total-besparelse på ~40 kr... Hmmm....

Rigtigt forstået.

M.v.h
Niels

Fra : Søren LH

Dato : 21-07-05 18:18

"Preben Bohn" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forstå er det i DK kun dyrlæger der sælger det, men kan man evt. købe det

Det er i hele verden kun dyrlæger der sælger det:
"Prescription Diet* formulas are available only through veterinarians"
står der her
http://www.hillspet.com/zSkin_2/owner/owner_prescription_diet.jsp?FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302024125&bmUID=1121966389660&bmLocale=en_GB

Årsagen er at Prescription Diet er beregnet til at blive givet i forbindelse
med behandling for sygdomme. Produkterne har nogle mere ekstreme
sammensætninger end Science Plan-produktene og skal derfor kun gives under
dyrlægeovervågning. Du kan selv surfe på siden og sammenligne
sammensætningerne i de to produktlinier.

Mvh
Søren

Fra : Preben Bohn

Dato : 21-07-05 23:04

Søren LH wrote:
> Det er i hele verden kun dyrlæger der sælger det:
> "Prescription Diet* formulas are available only through veterinarians"
> [...]

Og åbenbart også tyske online butikker...

> [...]
> med behandling for sygdomme. Produkterne har nogle mere ekstreme
> sammensætninger end Science Plan-produktene og skal derfor kun gives under

Ikke desto mindre kan enhver gå ind hos en vilkårlig dyrlæge og købe det
uden i øvrigt at blive spurgt til hvad.

Med venlig hilsen Preben

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-07-05 00:26

Preben Bohn wrote:
> Ikke desto mindre kan enhver gå ind hos en vilkårlig dyrlæge og købe det
> uden i øvrigt at blive spurgt til hvad.

Og ikke desto mindre sagde dyrlægen at katten fint kunne leve af
Urinary hele sit liv

// Hans
--
The Computer Festival of The Year | http://se2k.dk | 4-7/8

Fra : Søren LH

Dato : 22-07-05 05:34

> Og åbenbart også tyske online butikker...

> Ikke desto mindre kan enhver gå ind hos en vilkårlig dyrlæge og købe det
> uden i øvrigt at blive spurgt til hvad.

Det ved jeg ikke, men det er i ikke ensbetydende med at det er sådan det er
tænkt fra Hill's side.

Men dyrlægerne tjener ganske godt på fodersalget.

Mvh
Søren