Foder til tæve med hvalpe.
Fra : Sanne

Dato : 08-09-05 09:42

Hej.

Ja, min tæve har fået hendes hvalpe og alt i alt går det godt.
Dog kunne jeg godt tænke mig hun tog noget mere næring til sig.

De første dag fik hun havresuppe og det er da utrolig så meget af det hun
kunne konsumerer.
Men da jeg så gik tilbage til hvalpefoderet til hende...ja, så mangler
appetitten vist ??

Dvs. jeg tror gerne hun vil have havresuppe..men det skal man vel ikke blive
ved med at give hende.
Jeg går ud fra der er så meget mere godt i hvalpefoderet til hende og
hvalpene.

Jeg kunne måske godt lokke hende til at spise det, hvis jeg puttede lidt
lækkert i..skal jeg mon det.
Eller skal hun nok spise hvalpefoderet, når hun bliver sulten nok. Jeg ville
selvfølgelig helst hun bare guffede hvalpefoderet uden jeg behøvede at putte
alt muligt i det. Men selvfølgelig heller det, end hun ingenting får.

Jeg tænker mest på hvalpene om de nu får det de skal fra hende, hvis hun
begynder ikke vil spise.

Hvad siger I..nogen ideer eller tanker?? Jeg kan vel ikke være den første
med dette problem??

Det skal lige siges hun har det godt og passer rigtig godt på hendes hvalpe
:c)

Mvh
Sanne

Fra : qfha

Dato : 08-09-05 19:53

Du skal svinge gryder, potter og pander og servere alle de lækkerier
du kan komme i tanker om.

Jeg har endnu aldrig mødt en tæve som ville kendes ved hvalpefoder
efter fødslen.

Giv hende kogte fiskefiler og lignende og begynd efterhånden at komme
almindeligt foder i for at give det lidt mere substans. Hundens
appetit efter fødslen er lidt speciel. Men hæld alt det foder i hende
du kan overkomme, giv hende også et tilskud kalk, så hun ikke går i
kalkchok.

mvh
qfha

Fra : Sanne

Dato : 08-09-05 22:00

"qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Det er godt nok lykkes mig, at få hende til at spise det hvis jeg bløder det
op i vand.

Men måske kalktilskud vil være en god ide for en sikkerheds skyld.

Jeg spurgte godt nok dyrlægen ved sidste besøg. Og hun sagde det ikke var
nødvendigt hvis jeg fodrede med hvalpefoder.
Men da jeg ikke er helt sikker på hun får nok..??
Hvad for noget kalk skal amn købe og hvor købes det henne..Matas?? dyrlæge?
dyrhandler??
Og hvad med mængden??

Mvh
Sanne

Fra : qfha

Dato : 09-09-05 05:52

Giv hende kalk der svare til et voksent menneske, og du kan godt bruge
kalk til mennesker.

mvh
qfha

Fra : x Vuf x

Dato : 12-09-05 00:06

On 8 Sep 2005 21:52:14 -0700, "qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> wrote:

>Giv hende kalk der svare til et voksent menneske,
>og du kan godt bruge kalk til mennesker.

Ja, den kraftige med C-vitaminer, der fremmer optagelsen af kalk.

Din hund skulle kun ha' haft havresuppe som 1. måltid efter fødslen.
Derefter skal hun ha' kyllingesuppe og kyllingekød!
Dette skal hun specifikt ha' for at producere mælk.
Når hun ikke gider se kylling mere, blander du rå oksehak af den
billigste fede med kyllingesuppen. Evt. kog ris i suppen.

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
2 hvid/zobel drenge + 1 tricolour pige

Fra : Karin Offenbach

Dato : 15-09-05 09:26

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> --
> Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk
>
> Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Hvorfor skal de have havresuppe??Ja jeg er ved at undersøge alt og er stødt
på dette flere gange uden nogen egentlig forklaring på hvad netop dette gør.
MVH Karin

Fra : x Vuf x

Dato : 16-09-05 00:02

On Thu, 15 Sep 2005 10:25:54 +0200, "Karin Offenbach" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Hvorfor skal de have havresuppe??Ja jeg er ved at undersøge alt og er stødt
>på dette flere gange uden nogen egentlig forklaring på hvad netop dette gør.

I "gamle" dage, fik man det på sygehuset hver morgen.
Der er stoffer i havren, der hjælper til med at lukke livmoderen
+ at det jo smører maven, så den bedre kan klare den hårde kost.
Får hun mange hvalpe, så lad hende kun spise høåjst 5 moderkager!
Tag resten væk, hvis du kan.