Allergi
Fra : Claus\"BonZo\"Jakobs~

Dato : 06-09-05 15:48

Hejsa !!!

Min hund på 2½ lider af allergi, og jeg er derfor af dyrlægen blevet rådet
til at skifte til et andet foder.

Det nye foder "Hills Prescription Diet" forhandles kun af dyrlægen, og er
derfor ret dyrt.
Hunden skal selvfølgelig have det mad den trives bedst med, så er der nogen
der har erfaringer med dette foder, eller evt. med andet allergi foder.

Mvh.
Claus Jakobsen

Fra : Tibbe

Dato : 06-09-05 20:44

Hvad med at gå over til Barf. Det er helt naturligt det hele, og uden
nogen form for tilsætnings-stoffer. Du kan evt læse om det her..

http://www.barf.dk/allergi_hos_hunde%201.htm

Venlig hilsen Birgit

Fra : Karina

Dato : 06-09-05 10:00

>"Tibbe" <mortil3@hotmail.com> wrote in message
>Hvad med at gå over til Barf. Det er helt naturligt det >hele, og uden
>nogen form for tilsætnings-stoffer. Du kan evt læse om >det her..

Hej Birgit

Barf er ikke altid bare en let løsning. Hvis hunden har allergi over for en
masse forskellig slags kød, vil jeg anbefale, at den får et ordenligt
allergi foder i form af tørkost.
Det er bedere, end hvis den f.eks.kun kan leve af kylling.
For at hunden får alt det den har brug for gennem rå fodring, er man nødt
til, at variere kosten.
Jeg har selv en hund, som desværre lige har fået påvist allergi. Dog er det
for hus og lager mider, men vi har desværre mistanke om, at der også er
noget fødevare allergi oveni. Hun er vokset op på Barf fra hun var 3 uger.
Jeg har også altid været af den tro, at barf ikke gav allergi, men må nu
strække våben. Det er vel lidt det samme, som når nogle mennesker pludselig
bliver laktose intollerant.
Bare lige min mening.

Mange hilsner

Karina

Fra : fam. Ager

Dato : 07-09-05 05:44

> [...]
> Jeg har også altid været af den tro, at barf ikke gav allergi, men må nu
> strække våben. Det er vel lidt det samme, som når nogle mennesker

hus og støvmideallergi, ja undskyld, men jeg tror simpelthen ikke det er fra
barfen det kommer. det forekommer i tørfoder, ikke i råfoder.
er du sikker på, at det ikke er fremprovokeret af evt. godbidder eller
andet?.
det lyder meget usandsynligt at det skulle være fra barf.

-------------------------

mvh. marie, - som også kun kan anbefale barf

Fra : Karina

Dato : 07-09-05 19:26

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> andet?.
> det lyder meget usandsynligt at det skulle være fra barf.

Hej Marie

Det er blevet påvist med en blodprøve, a det er støv og lager mider, at hun
har allergi imod. Jeg ville også gerne have hende testet på foderet, men
dyrlægen siger, at det er noget humbug, det resultat man får.
Vi er dog ret sikre på, at hun også har noget fødevarer allergi. Vi løb tør
for Barf ( fra barf centeret ) og derfor fik hun kun kylling og lever i en
uge, og det udslæt hun havde blev en del bedre.

Jeg ved godt, at støvmide allregi ikke kommer af barf, men det betyder ikke,
at de ikke kan udvikle allergi mod noget af kødet. Også selvom det ikke er
behandlet.

Jeg plejer også, at anbefale barf, men jeg ser det ikke længere som en
mirakel kur.

Hele kuldet er vokset op på barf, men alligevel er der en af hvalpene som er
multi allergisk ove for det mest kød.

Mange hilsner

Karina

Fra : Søren LH

Dato : 07-09-05 19:27

> Jeg har selv en hund, som desværre lige har fået påvist allergi. Dog er
> det
> for hus og lager mider,

Jamen det er netop lagermider der er i al tørfoder, men ikke i barf.

Men husstøvmiderallergi kan ingen foder jo gøre noget ved, her hedder kuren
hyppig rengøring.

Mvh
Søren

Fra : fam. Ager

Dato : 07-09-05 20:42

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen det er netop lagermider der er i al tørfoder, men ikke i barf.
>
> Men husstøvmiderallergi kan ingen foder jo gøre noget ved, her hedder
> [...]
nemmerlig!
og så vil jeg også lige kommentere at allergi kan være arveligt, altså at
dispositionen vil være der uanset hvad. og derfor er det vigtigt, at man er
obs på det, og giver noget ordenligt foder, med tanke på indholdet, og ikke
bare tage kulørte reklamer for gode varer.
vi har en vennefamilie, hvis hund blev påvist allergisk både over for
lagermider, husstøvmider, kattehår(!), og pollen, via allergitest. han er
udenfor behandling nu,og er på barf. det eneste han nu reagerer på er støv,
og det er tydeligt, hans øjne løber i vand, og bliver røde. de bor på
landet, så støv er svært helt at undgå.
der er flere allergihunde i hans gener, bla. faderen.
der burde laves flere undersøgelser på det område, og evt. lade det indgå
som et krav at de skal testes før avl, på lige fod som øjenlysninger, HD
fotografering AD, osv., hos de racer der ofte er disponible for allergier.
bla. min egen race, boxeren, og flere andre.
jeg synes at det er tankevækkende, at der er kommet så meget allergi frem
hos de firbenede, ja også blandt mennesker. tilsætningsstoffer i maden?,
forurening?.

mvh. marie

Fra : Søren LH

Dato : 07-09-05 20:55

> [...]
> som et krav at de skal testes før avl, på lige fod som øjenlysninger, HD
> fotografering AD, osv., hos de racer der ofte er disponible for

Enig,
Det er sørgeligt at raceklubberne lukker øjnene for problemet. Som om det
kan ties ihjel.

Mvh
Søren

Fra : notme2

Dato : 07-09-05 06:33

Hej Claus.
Vores hund er desværre også en allergi hund (labrador)....den er 9 måneder
og fik konstateret foderallergi da den var 6 måneder gammel .
Det omtalte foder er også det foder vores hund får (anbefalet af dyrlægen)
det foder vi gir hunden hedder "Hills Prescription Diet Z/D ukltra allergen
free" og er som du selv siger DYRT , men det har altså sin virkning...og så
betyder det jo ikke så meget at det koster lidt mere. Mille (hunden) har det
super godt og har ingen symptomer på allergi efter den er begyndt på det
foder.
Barf foder har vi prøvet og det var bestemt ikke løsningen for vores
hund....tværtimod.......så det var ikke løsningen vi vores tilfælde .
Jeg kan kun anbefale Hills Prescription Diet....det virker altså

Kirk

Fra : Is

Dato : 07-09-05 15:00

"Claus"BonZo"Jakobsen" <bnz@fjern.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa !!!
>
> Min hund på 2½ lider af allergi, og jeg er derfor af dyrlægen blevet rådet
> til at skifte til et andet foder.

Allergi ??? det er jo mange ting - kan du ikke forklare det lidt mere
præcist ??

Erik Isager