ny hvalp søges
Fra : Brian Olsen

Dato : 05-09-05 20:59

Hej alle
Min dejlige blandinghund (labrador/gravhund) blev dræbt af en flugtbalist i
formiddags.
En hund der ellers aldrig gik op ad vores indkørsel til vejen fandt det
åbenbart meget interessant idag og blev smadret til ukendelighed af en
bilist der hvarken bremsede for hende eller stoppede efter at have ramt
hende.

Jeg kan ikke fungere ordentlig uden hund i mit hjem og søger derfor allerede
nu en ny der kan opfylde mit behov for selskab, ven og vagt.
Kæresten og jeg bor på landet på en lille ejendom med en kæmpe have. Haven
bliver indhegnet til en ny hund så vi undgår flere tragedier.

Jeg vil have en hvalp der elsker børn og er vandt til katte - har to af
slagsen.
Den skal være aktiv og glad.

Da jeg ikke har fast arbejde har vi ikke så mange penge men er dog villige
til at give ca. 500 eller der omkring for en dejlig lille en.
Størrelsen som voksen er underordnet bare det ikke er en rottestørrelse.

DEN SKAL KUNNE OPLÆRES TIL MUSE_ OG EDDERKOPPE FANGER!!!!! meget vigtigt!!!

mvh

Bente

Fra : John P [jopa]

Dato : 05-09-05 21:04

Brian Olsen skriblede bla:
> [...]
> Kæresten og jeg bor på landet på en lille ejendom med en kæmpe have.
> Haven bliver indhegnet til en ny hund så vi undgår flere tragedier.

Hej Brian
Kedelig historie.
Var for et stykke tid på dyreinternat for at bestille pasning af vores hund
når vi rejser på ferie i oktober.
Internatet har samtidig pasning.

Jeg fik det utroligt skidt ved at kigge på alle de dejlige herreløse hunde
der stod og spurgte mig om jeg dog ikke ville tage dem med hjem.

Ved ikke hvad det koster men mon ikke du har mulighed for at skrabe
moneterne sammen og så samtidig med at du glæder jer selv også kunne glæde
en sådan dejlig hund der måske kun har aflivning i vente.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 06-09-05 15:03

"Brian Olsen" <tojdyr@mail.dk> skrev i en meddelelse
> DEN SKAL KUNNE OPLÆRES TIL MUSE_ OG EDDERKOPPE FANGER!!!!! meget
> vigtigt!!!

Hej Bente

Åhhhh nej, hvor frygteligt.

Kender ingen hvalpe lige nu der er tilsalg, men vil bare sige at i da uden
tvivl skal kigge efter en gårdhund, det er en fantastisk musse, rotte og
edderkop fanger

Held og lykke med den nye hund når den er fundet

Knus Bolette

Fra : Holm

Dato : 06-09-05 16:19

"Brian Olsen" <tojdyr@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle
> Min dejlige blandinghund (labrador/gravhund) blev dræbt af en flugtbalist
> formiddags.

Hej Bente

Det gør mig ondt at høre.

(Klip)

> Jeg vil have en hvalp der elsker børn og er vandt til katte - har to af
> slagsen.
> Den skal være aktiv og glad.

At finde en hvalp der ligefrem elsker børn, kan være lidt af en opgave og
det er vist lige i overkanten at forvente ret meget af en hvalp det første
stykke tid, ...hvalpe er jo blot selv børn hvilket mange ofte glemmer.
Men man kan jo bevidst se sig om efter en hvalp fra et hjem hvor den er
vokset op med børn og katte, og dermed sikre sig at den har de bedste
forudsætninger for at fungere under dine præmisser!

> Da jeg ikke har fast arbejde har vi ikke så mange penge men er dog villige
> til at give ca. 500 eller der omkring for en dejlig lille en.
> Størrelsen som voksen er underordnet bare det ikke er en rottestørrelse.

500 er nu ikke meget, men selvfølgelig findes der også altid gode hunde uden
pris,..)) Men, hvad så med eventuelle udgifter til dyrlæge (vaccination,
chip mm), samt en god kost?
Det koster jo altid at anskaffe og have hund...

> DEN SKAL KUNNE OPLÆRES TIL MUSE_ OG EDDERKOPPE FANGER!!!!! meget
vigtigt!!!

Hvis dette er så højt priorteret som det lyder til, så er har det altså
virkelig noget at sige hvilken race du vælger, ...en dansk svensk gårdhund
ville sikkert være et godt valg )) Så overvej racen igen, når den skal
kunne noget bestemt!

Mange venlige hilsener Holm

Fra : Karin Offenbach

Dato : 06-09-05 17:45

> [...]
>hende.
>
>Jeg kan ikke fungere ordentlig uden
>hund i mit hjem og søger derfor allerede

Ej hvor forfærdeligt - stakkels hund og stakkels jer.
Hvis I bare havde tålmodighed en 11 -12 uger kunne jeg levere
(håber jeg) den skønneste hund der kan leve op til alle jeres
krav. Moren jager alt der rør sig og vi har meget kravl af
stankelben og alt muligt. Samtidig lever hun med 2 stks katte i
fin harmoni. Hun er en ægte kleiner munsterlænder og faren er halv
kleiner munsterlænder og halvt labrador.
MVH Karin

Fra : Karin Offenbach

Dato : 06-09-05 17:51

Karin Offenbach <karino@stofanet.dk> skrev:

> [...]
>fin harmoni. Hun er en ægte kleiner munsterlænder og faren er
halv
>kleiner munsterlænder og halvt labrador.
Hov glemte lige at nævne at hun ordner de mus kattene slæber med
ind i huset som ikke er døde.Hun venter bare meget stille og
tålmodig på at de dukker op fra deres skjulested og vupti så er de
garanteret stendøde. Adrrrr lidt ulækkert med en gennemvåd og
gnasket mus.
MVH Karin

Fra : Hansen

Dato : 09-09-05 09:35

> [...]
> fin harmoni. Hun er en ægte kleiner munsterlænder og faren er halv
> kleiner munsterlænder og halvt labrador.

------
Hejsa Karin

Lyder som en drømme hund for min familie.

Har sendt dig en mail men ingen respons.....

hvad er din mailadr ?

Leo

Fra : Anette

Dato : 06-09-05 21:17

Hej Bente

Har du kigget på dyrenes beskyttelse internaters hjemmeside
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/SoegInternat?searchview&query=field+Art=Hund&searchorder=4&searchmax=10000&exp=e8682e1ad7f5995fc1256b740068bde5

De er utroligt mange søde, og der er flere meget unge hunde.
Mon ikke en flatcoatblanding kunne passe til Jer?
Ham Buster der er på den side - 10 mdr og meget lydig skriver de,- lyder som
en formidabel hund ( ligesom alle de andre.....øv jeg må ikke få flere,
siger familien

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Leyna

Dato : 06-09-05 23:31

On Tue, 6 Sep 2005 22:17:05 +0200, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Hej Bente
>
>Har du kigget på dyrenes beskyttelse internaters hjemmeside
> [...]

Det link var bare ikke fair!!!
Jeg ville gerne ha' dem allesammen.
--
Leyna