Underholdning i haven??
Fra : Tidemann

Dato : 05-09-05 08:45

Jeg har overvejet at bygge et hundehus med fladt tag, og fylde op med jord og
så græs, sådan at det nærmest bliver en høj med hule. Højen kan så bruges til
at ligge og nyde solen på!! Men er det nødvendigt at isolere den, og i så fald
hvor tykt et lag isolering skal jeg bruge??
Hvilken størrelse hundehus passer til en Labrador?

Kan man lave/bygge nogle andre ting i haven, som hunde synes er sjovt at lege
med/i/på.
Haven skal ikke bruges som hundegård, det er bare til almindelig
underholdning!

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : JKrigslund

Dato : 05-09-05 09:05

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> wrote in message

> [...]
lege
> med/i/på.
> Haven skal ikke bruges som hundegård, det er bare til almindelig

Vi har Sigfus som er en newfoundlænder han på 1 år og 8 måneder. Vi tager
10-20 urtepotter, sætter dem med bunden i vejret rundt om i haven, og gemmer
en godbid under 1 af dem. Så pisker Sigfus rundt og forsøger at finde
godbiden. Det syntes han er sjovt. Men han kan også godt lide at finde ting.

Jeg lavede nogle små "hop", så vi kunne lege lidt agility, men det blev nu
aldrig rigtig en success. Han løber udenom. Han gemmer sine "hop-krafter"
til der kommer gæster.

Så har Sigfus et bord som han gerne vil ligge på.

Men den bedste underholdning i haven er et pindsvin som kommer forbi hver
aften. Den kan Sigfus ligge og kigge på i flere timer.

/Jesper

Fra : fam. Ager

Dato : 05-09-05 17:42

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev i en meddelelse
> [...]
> lege
> med/i/på.
> Haven skal ikke bruges som hundegård, det er bare til almindelig

lyder som en rigtig fin ide!!

nu er det en labber, med gode anlæg for næsearbejde, hvad med en træstamme
med nogle grene på? hvor i laver huller/fordybninger i, som i kan gemme
guffer i, som han så skal opspore?.

mvh. marie

Fra : Holm

Dato : 06-09-05 16:25

> [...]
og
> så græs, sådan at det nærmest bliver en høj med hule.

Klip

Hej Marianne

Virkelig en god ide!
Du behøver sikkert ikke isolere huset hvis ikke hunden skal bruge det som
permanent opholdssted vinteren over ?)
Hvor meget jord isolerer i sig selv ved jeg egentlig ikke...men hvor er det
bare en god idé.
Jeg så engang det mest fantastiske anlæg i et blad, fra en Berner sennen
opdrætter, som havde lavet en hel lille landsby som hundegård, til sine
hunde, meget smukt udført med små hundehuse som bjælke hytter, en lille sø,
en smuk have, stenbelægning og legeredskaber...utrolig kreativt og flot.

Held og lykke med projektet.

Hilsen Holm

Fra : Tidemann

Dato : 06-09-05 20:37

"Holm" skrev

> [...]
> permanent opholdssted vinteren over ?)
> Hvor meget jord isolerer i sig selv ved jeg egentlig ikke...men hvor er det

Tak, jeg glæder mig også til at komme igang!

> [...]
> en smuk have, stenbelægning og legeredskaber...utrolig kreativt og flot.

Det blad gad jeg godt se............

> Held og lykke med projektet.

Tak til alle, for alle forslag..............

Hvordan skal jeg mon afstive, for at være sikker på at det ikke braser sammen?
Mon det er nok hvis jeg laver en rem/ramme af nogle 10cm lægter med hvad??
brædder eller lægter?

Er der nogen der har forstand på det?

Fra : Simon

Dato : 06-09-05 21:20

> [...]
> sammen?
> Mon det er nok hvis jeg laver en rem/ramme af nogle 10cm lægter med hvad??

Forstand og forstand... Hvad med at bruge sådan et kloak rør, som man bruger
på legepladser?

-Trine

Fra : Tidemann

Dato : 08-09-05 09:48

"Simon" skrev

> Forstand og forstand... Hvad med at bruge sådan et kloak rør, som man bruger
> på legepladser?

Jah, det er da en mulighed. Det vil jeg overveje!