At sove alene
Fra : Weissert

Dato : 01-09-05 07:12

Vi har netop fået en 8 uger gammel labrador/hønsehund blanding (han)

Den første uges tid har han sovet i soveværelset i sin kurv og kun de
første
2 nætter har han pebet ogf været ked af det. Jeg har så efterfølgende
'udsluset' ham til vores gang mhb på at han skal vænnes til at sove alene
køkkenet.

Han peb kun 1 ud af 3 nætter i gangen og kom derefter i køkkenet Der
knækker
filmen så.

Han piver, gør og kradser på døren, så ingen kan sove for ham.

Er der nogle af jer der har gode erfaringer med at få hunden tilvænt til
at
sove i de nye omgivelser ?

Fra : Futte

Dato : 01-09-05 07:24

Hvorfor må den ikke ligge i soveværelset hos jer - hvis den ligger roligt i
sin egen kurv uden problemer?
Hunden er jo flokdyr og vil gerne være ved jer, og er meget ked af at
pludselig være overladt til dig selv.
Men vil i absolut have den skal væk fra soveværelset, så er det vel bare at
lukke ørene og lade den vænne sig til at sove et andet sted alene!

LH

Fra : Nygaard

Dato : 01-09-05 08:01

> Er der nogle af jer der har gode erfaringer med at få hunden tilvænt til
> at
> sove i de nye omgivelser ?

Sov sammen med ham ude i køkkenet nogle gange...

/Nygaard

Fra : Anita Andersen

Dato : 01-09-05 09:33

> [...]
>
> Han piver, gør og kradser på døren, så ingen kan sove for ham.
>
> Er der nogle af jer der har gode erfaringer med at få hunden tilvænt til

Havde det været min hvalp så havd den fået lov til at ligge i køkknet fra
starten, alt det flytten rundt gavner overhovedt ikke, og det med at den
skal ind i soveværlset de første dage er en skrøne.
Jeg vil heller ikke have hund i soveværlset og hvis det ikke er meningen den
skal være der, ja så skulle den efter min mening aldrig have været derinde
fra starten.
Når vi får en ny hvalp hjem så plejer vi at lade den sove i et stort
transport bur inde i stuen fra dag 1. Den hyler måske 2-3 nætter og så er
det over igen, desuden hjælper buret også tit på renligheden hos hvalpen.
Det er en rigtig god ide at man får et tæppe med fra opdrætteren og lægger
den i buret det øger hvalpens tryghed en hel del.
Når vores hvalpe bliver hentet så plejer vi at have et stort spejder tæppe
fra Harald Nyborg som vi så klipper i det antal stykker så der er en til
hver hvalp som de får med hjem.

Mvh
Søren
www.torsted-hundepension.dk