mararidt :@
Fra : Thomas Larsen

Dato : 30-08-05 11:56

hejsa, jeg købte en golden retriever for ca 5 mdr siden. Den "hygger sig
rigtig" når den er alene hjmme, set med dens øjne. den gnaver simoelt hen i
ting den ikke må, trods der ligger velduftende kødben, massere af tyggeben
aktivitets bolde osv ud over gulvet, alligevel er det igår gået ud over 2
dørkarme, idag et ordentligt stykke af gulvtæppet op af trappen.... hvad
bliver det i morgen. godt jeg vil nu prøve at løse problemet, han har
selfølgelig fået skideballe over det han har gjordt og så osse meget
slukøret ud da han forlod gerningstedet. Men nu har jeg brug for gode råd,
hvad kan jeg gøre for at undgå lignende situationer i fremtiden. Ved godt
han kun er hvalp, men det må da være muligt at kunne undgå det på en
måde...Et alternativ ville være at bygge et bur til ham ude i vores skur
hvor han ville kunne trisse lidt rund når han skulle være alene hjemme i 3+
timer, er det dyreplageri at lade ham vente i et bur til man kommer hjem,
jeg mener en lille kravlegård på ca 4-6 m2 hvor han kan gå oprejst....

Kan jeg få lidt råd og meninger

Mvh Thomas L.

Fra : ALMP

Dato : 30-08-05 12:10

Hej

Jo det kan da være en god nok løsning, men hvis det er flere dage i træk
hvad så med at sætte din hund i dagpleje *ss* nogle af dagene... der kan den
da få en hyggelig sjov dag og få brugt noget energi (som den jo ikke vil få
i et skur) og komme ud at lege med andre.
Prøv at se denne side www.hundefarmen.dk der har hundene det i hvert fald
sjovt. Der er min hund i dagpleje ind imellem og den nyder det

Hilsen
ALMP

Fra : Thomas Larsen

Dato : 30-08-05 13:14

Nu er jeg aller højest væk 4-5 timer om dagen, jeg går på skole. nogle dage
har jeg kun 3 timer og så hjem igen, det er lidt op og ned...

Jeg har ikke bur endnu, men havde tænkt at svejse et sammen af noget rusfrit
stål som den så kunne være i de par timer jeg var i skole om dagen.

Nu ved jeg så det med skældud, vil sørgefor fremover at fange den i
geningsøjeblikket så om jeg så skal stå i skjul i flere timer ;)

Nej hellere bruge de timer på hunden......

Fra : fam. Ager

Dato : 30-08-05 13:15

> [...]
> Prøv at se denne side www.hundefarmen.dk der har hundene det i hvert fald
> sjovt. Der er min hund i dagpleje ind imellem og den nyder det

--------------------------------

det løser jo bare ikke problemet. for mig lyder det som seperationsangst.
jeg har lige haft det samme herhjemme, godt nok med en tæve på 1 år, men det
var det samme,hver dag, på trods af at hun var sammen med 2 andre hunde.
hun har været på bach blomsterremedier, sos dråber, og i starten var hun i
et stort transportbur, når hun skulle være alene (uden mennesker). hun fandt
tryghed i buret, og faldt helt til ro. nu står buret her bare, som de bruger
flittigt alle sammen, men det er ikke nødvendigt at lukke hende inde når vi
kører, hun er meget mere rolig.

hvis det ender med buret, så gør det hyggeligt for hunden at være der, læg
en trøje du har sovet med derind, et lækkert hult ben med leverposteg smurt
ind i hullet, evt en tur i fryserne først, så går der lidt tid med det.
hjernen udskiller et beroligende stof, når de tygger.
brug nogle dage først med at gøre hunden fortrolig med buret.

mvh. marie

Fra : Thomas Larsen

Dato : 30-08-05 13:23

Hej marie...
Det lyder som om du hhar haft en go oplevelse med brug af bur ??
Et eller andet sted må det jo være bedre for begge partner, hunden får ro
derinde og jeg får ro i sindet mens jeg sidde rpå skolen og studere, for man
kan ikke lade værd med at tænke på hvad man nu kommer hjem til.. Er din
anbefaling at jeg prøver med et bur ??

Mvh Thomas L.

Fra : fam. Ager

Dato : 30-08-05 14:33

> [...]
> man kan ikke lade værd med at tænke på hvad man nu kommer hjem til.. Er
> din anbefaling at jeg prøver med et bur ??

--------------------------------

ja, absolut!
jeg har altid synes at det var en forfærdelig tanke at skulle spærre sin
hund ind i et bur som en anden fugl, men er kommet på andre tanker.
ofte er det angst der kommer, når de lades alene med hele ansvaret, set med
dens øjne, det bliver for meget for hunden og den stresser op, og er
destruktiv.
jeg fik faktisk rådet af min træner, som også er adfærdsbehandler.
jeg brugte først et af disse stålbure, men det var for åbent, og et dækken
kunne ikke få lov at blive på , de andre 2 pillede det af...
jeg har så købt en brugt transportkasse, mega stor, og koster en formue som
ny, men den er mere lukket end trådburene, og mere sikker synes jeg. går
hunden i panik, vil jeg mene at de kan komme til skade i sådan et trådbur.
vi har også købt et af disse stofbure, som står i stuen, i stedet for en
kurv, den bliver også brugt ved udstilling og lign. stofburet er mere
hyggeligt synes jeg, og pænere at have stående.
men jeg ville aldrig turde at lade en hund være alene hjemme i sådan et,
eller uden opsyn. for jeg tror godt at de kan komme ud hvis de virkelig vil.
men som sovested og være i fred sted, er det glimrende!. og det er så stort
at alle vovserne kan ligge og flyde derinde. sommetider incl. 2 katte...

mvh. marie

Fra : Thomas Larsen

Dato : 30-08-05 18:26

Har været oppe og købe en transport kasse nu, der er dog ikke sider på, men
har tænks mig at lave nogle tynde træplader man lige kan hægte på så det
bliver en næsten lukket kasse, men indtil videre må det nøjes med et dækken
over...

Håber jeg kan løse problemet nu

Nå men han skal jo vænnes til buret, hvordan gør man det bedst, man tager
ham jo ikke bare i hoved & røv og kaster ham derind.. Jeg startede med at
give ham sin mad derinde der gik lige 10-12 min før han vovede sig derind
efter den, men nu går han da derind når jeg kaster godbidder derind, det er
da en start. Men hvornår skal man starte med at lukke for ham.

Fra : fam. Ager

Dato : 30-08-05 20:35

> [...]
> efter den, men nu går han da derind når jeg kaster godbidder derind, det
> er da en start. Men hvornår skal man starte med at lukke for ham.

fint nok som du går frem, husk at ros ham når han går derind selv, prøv at
dæk ham af derinde, og ros og giv ham guf. prøv at give ham noget lækkert
tyggenoget, og få ham til at blive derinde med det, gør buret til et
"tyggehjørne". efterhånden prøver du at lukke buret kortvarigt og roser når
han forholder sig roligt, tager han det pænt, så øger du tiden.

min tæve brokkede sig lidt til at starte med,ved at kradse på lågen, men
faldt hurtigt ned igen, det er nok individuelt hvordan de reagerer.

men ideen med det hule ben fyldt med leverposteg,eller evt. let opblødt
tørfoder, der så let fryses, hvis han får sådan noget. er slet ikke så
tosset,når du begynder at gå fra ham, det er de færreste hunde der kan stå
for leverpostej, og det giver noget beskæftigelse.

mvh. marie

Fra : Thomas Larsen

Dato : 31-08-05 07:10

Kan sige han tager det pænt, han ligger sig ned inde i buret, han har været
derinde i et par gange nu hvor lågen er lukket...... Jeg kaster godbidder
ind når jeg går forbi og ser han ligger roligt derinde.... en gang imellem
kommer der et par pivelyde derude fra men det er jo klart når han pludselig
bliver lukket inde jo...

Håber han vil tage det pænt...

Ihvertfal MANGE TAK FOR GODE SVAR

Fra : fam. Ager

Dato : 31-08-05 08:23

"Thomas Larsen" <medieburner@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gang imellem kommer der et par pivelyde derude fra men det er jo klart når

jamen selv tak!, lad os høre hvordan det går!

mvh. marie

Fra : Mus

Dato : 30-08-05 11:35

> [...]
> timer, er det dyreplageri at lade ham vente i et bur til man kommer hjem,
> jeg mener en lille kravlegård på ca 4-6 m2 hvor han kan gå oprejst....

Jeg kan da prøve selv om jeg ikke selv står med nogen erfarring i netop
dette problem

For det første vil jeg sige at det nytter ikke at skælde hunden ud, når du
ikke gør det i gerningsøjeblikket.
Hunden ved du er sur - og er derfor slukøret, men aner ikke, hvorfor du er
sur.

Prøv evt at aktivere den inden i tager afsted. Hvis det feks er om morgenen
så smid dens morgenmad ud på græsset så den selv skal arbejde for føden.

Kender nogen der har haft stor succes med et bur faktisk bare et
transportbur. De mener den var utryg nåe de ikke var hjemme of buret var til
at overskue for den. Den valgte selv at gå derind når de skulle væk fra den.
Efterhånden som hunden blev ældre løste problemet sig af sig selv.

Vi passede engang en tæve. Hun var helt oppe at køre. På et tidsounkt gik
hun også ind i sit transportbur og fik sig en lur.

Jeg ville dig først forsøge med aktivering + det hvad de andre her i gruppen
måtte komme med af ideer, før jeg vil prøve med bur. Hvor højt er jeres bur?

LN

Fra : Tommy

Dato : 30-08-05 13:02

"Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in message

> [...]
> ikke gør det i gerningsøjeblikket.
> Hunden ved du er sur - og er derfor slukøret, men aner ikke, hvorfor du er

Nope skæld ud dur ikke.... Hvis man skælder sin hund ud skaber man en
konflikt situation mellem sig og hunden.
Det er er ikke godt for det sociale i "flokken" og hunden vil med tiden
miste respekten for "alfa-hannen/hunnen" hvilket over tid
vil føre til mere frustration og forhøjet stress-niveau hos hunden, hvilket
igen vil føre til at hunden æder endnu mere af dit indbo.
konflikter skal i forbindelse med hunde ungås. Hvis afstraffelse er
nødvendig kan man tage fat om snuden (ikke klemme til) og knurre
af hunden, dog uden at kigge den i øjnene. Dog skal denne afstraffelse falde
i samme øjeblik hunden har gjort noget forkert.
Jeg kan varmt anbefale at du Læser Irene Jarnveds bog: Helhjertet
Hundetræning. Den har hjulpet mig meget og giver et kanon godt indblik i
hvorledes
en hund fungerer indvendigt i hovedet.
Efter at jeg er begyndt at bruge de "naturlige flok teknikker" som er
beskrevet i bogen, har jeg fået et meget mere
dynamisk samarbejde med min Golden. Samt hun er blevet meget mere glad at bo
sammen med.

Fra : Mus

Dato : 30-08-05 13:01

> [...]
> beskrevet i bogen, har jeg fået et meget mere
> dynamisk samarbejde med min Golden. Samt hun er blevet meget mere glad at

Nu er jeg ikke imod man skælder sin hund ud. Det nytter bare ikke når det
ikke er i gerningsøjeblikket.

Selvfølgelig skal man også rose sin hund og man skal ikke bære nag til sin
hund. Det aner den jo ikke hvad er. Og ja man skal vælge sine konflikter med
omhu - for det er klart, hvis man altid render rundt og skælder ud så mister
det i værdi. Ikke så meget anderledes end med børn vel he he

Der er mange måder at opdrage hund på og jeg er ikke lige til metoder som at
gø og knurre af sin hund. Men for dem det fungerer for og som holder af
metoden er det da dejligt.

LN

Fra : Thomas Larsen

Dato : 30-08-05 14:39

hvilke metoder er du så til(opdragelse altså *SS*) ??

Fra : Mus

Dato : 30-08-05 14:16

> hvilke metoder er du så til(opdragelse altså *SS*) ??

He he meget afpasset efter hvilken hund man har. En følsom hund skal ikke
behandles på samme måde som en "hårdhudet" hund.

Med vores egen. Læring via leg - oftest. Masser af ros og skæld ud i de
situationer vi mener det er nødvendigt. Vores er ikke så følsom så der sker
ikke noget ved at vi engang i mellem tager lidt fat i hans - he he
overskudshud, når vi skælder ud. Og straks han er sat på plads er den sag
overstået og alt er som normalt. Dvs ikke gå og være sur på den i længere
tid. Det sker nu sjældent der er behov for skæld ud. Han er ret velopdragen
og ville gøre alt for især min mand, idet han er hans bedste legekammerat og
føreren af flokken. De to er vilde med hinanden )) så leg leg leg har
været nøgleordet her mht indlæring. Men nu har vi også en meget legesyg
race.

Nu er han ved at være gammel desværre og det er ved at være slut. Så skæld
ud er der ikke mere af. Han laver ikke ballade mere - næsten desværre må jeg
sige.

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 30-08-05 15:17

> [...]
> ud er der ikke mere af. Han laver ikke ballade mere - næsten desværre må

vræææææl....sådan må du ikke skrive...det er slemt når de ikke laver bare
lidt ballade...(-;
bliver da helt dårlig ved tanken...
mvh. marie - med 2 der ihvertfald godt kan lave ballade...suk..(-;

Fra : Thomas Larsen

Dato : 30-08-05 15:35

Hvor kan man købe disse bure henne til en rimelig pris.... Nogen der kender
nogle webshops ?

Mvh Thomas L.

Fra : fam. Ager

Dato : 30-08-05 16:07

> Hvor kan man købe disse bure henne til en rimelig pris.... Nogen der
> kender nogle webshops ?
>
> Mvh Thomas L.

--------------------------

her er hvad jeg lige hurtigt fandt
http://www.holebyvoliere.dk/index1.asp?side=Produkter&type=Hundebure

jeg ville nok forsøge at få fat i en rigtig transportbox, da det er min
erfaring at de er mere lukkede og dermed mere trygge for hunden, og sikrere
måske. prøv at annoncer efter et brugt?
ihvertfald skal du have et dækken/tæppe over buret.

mvh. marie

mvh. marie

Fra : Mus

Dato : 30-08-05 20:20

> [...]
> lidt ballade...(-;
> bliver da helt dårlig ved tanken...
> mvh. marie - med 2 der ihvertfald godt kan lave ballade...suk..(-;

Ja det er vildt hårdt. Vi holder godt øje med ham hver dag. Han puster og
pruster af ingenting.

Vi har talt om at når tiden er der skal det ske herhjemme i sofaen i vores
arme. Bare tanken om at han garanteret vil hilse glad på dyrlægen og logre
med halen - åh det er svært - hvornår er det stop. En boxer der ikke logrer
over en gæst og glædes er jo en grøntsag og så langt går vi ikke.

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 31-08-05 06:12

> [...]
> logrer
> over en gæst og glædes er jo en grøntsag og så langt går vi ikke.

min den første boxer, endte som grøntsag på knap en uge...sikkert en svulst
på hjernen, det kom hurtigt, blindhed, døv, kunne ikke holde balancen osv.
vildt rædselsfuldt, min hidtil allerbedste hund og kammerat...)-; han blev
dog knap 12, så alderen var med om man kan sige sådan.
han blev aflivet på mit skød, velvidende at jeg var der, og at det var i
hans vante omgivelser. og det har jeg været rigtig glad for, at jeg gjorde.
men hvor er det fælt når man står i sådanne situationer. men på den anden
side, så er man heller ikke i tvivl inderst inde, når det er tid. det er
bare følelserne der skal med...

men jeg håber da at gismo kan holde den kørende!

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 30-08-05 19:20
Fra : Tommy

Dato : 30-08-05 21:34

www.surtopstød.dk

Fra : pwh

Dato : 30-08-05 21:48

Tommy wrote:
> "pwh" <gætselv@.dk> wrote in message
>>
> www.surtopstød.dk

Fjols

/Jens

Fra : Tommy

Dato : 31-08-05 06:58

Tak

Fra : pwh

Dato : 31-08-05 07:15

Tommy wrote:
> Tak

Er du dum eller prøver du bare på at provokerer,
eller er det begge forhold der gør sig gældene.

/Jens

Fra : Tommy

Dato : 31-08-05 12:51

Snip
> eller er det begge forhold der gør sig gældene.
Snip

Du glemte spørgsmåltegn. Men hvad synes du selv?

/Tommy

Fra : Thomas Larsen

Dato : 31-08-05 13:51

Gidder i ikke godt bare begge at smutte fra det her indlæg hva ?? Jeg har
oprettet en tråd der hedder Tommy VS. Snip der kan i diskutere videre hvis i
ønsker det. I skal ikke engang skrive en enste kommentar til det her indlæg.
Kom tilbage når i engang er blevet voksne nok til at omgås almindelige
mennesker.... Farvel.

Fra : pwh

Dato : 31-08-05 15:20

Thomas Larsen wrote:
> [...]
> kommentar til det her indlæg. Kom tilbage når i engang er blevet
> voksne nok til at omgås almindelige mennesker.... Farvel.

Rolig nu, jeg gider ikke begynde at diskuterer med Tommy, han er åbenbart
bare ude på at provokerer ellers er han bare en Troll.
Jeg gav dig en link som forklarede hvordan man quoter korrekt,
det var det han kastede sig over.
Du skal lade værer med at topposte, det ødelægger fulstændigt en tråd.
Læs venligst her http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
Og den der ejerfornemmelse du har over tråden og den nedladene tone du
lægger for dagen kan du godt droppe hvis du har tænkt dig at debatterer
med gruppens faste skribenter, jeg kan ikke se jeg har generet dig på nogen måde.

/Jens

Fra : Thomas Larsen

Dato : 01-09-05 06:32

Det er ikke noget med en nedladene tone, det er noget med jeg ikke gidder at
have 2 børnehave børn her der ikke kan snakke/skrive sammen. Jeg ønsker
seriøse indlæg. Jeg har læst på det med quote teknik masser af gange men
fatter ikke en bjælde af det.

Fra : pwh

Dato : 01-09-05 07:39

Thomas Larsen wrote:
> [...]
> sammen. Jeg ønsker seriøse indlæg. Jeg har læst på det med quote
> teknik masser af gange men fatter ikke en bjælde af det.

Hvis du ikke kalder "børnehavebørn" og "omgåes voksne mennesker"
for værende nedladene, så vil jeg meget nødigt hører på dig når du selv
mener du er nedladene.
Usenet er et offentligt forum, bare fordi du har startet en tråd er det ikke det
samme som at du bestemmer hvad der skal skrives i den og hvem der må skrive.
Mener du jeg overtræder nogle regler så må du melde mig til min udbyder Tele2.

Jeg skal gerne forklarer dig hvordan citatteknik virker i al sin enkelthed.
Det går i bund og grund ud på at du for det første svarer i bunden af indlæggene
og ikke i toppen, deraf navnet "topposting" som er ret ildeset på Usenet,
det er så også en fordel at skrærer det overflødige væk af indlæggene så man
tydeligt kan se hvad der bliver svaret på.
Prøv at se hvordan de mere garvede her i gruppen gør.

/Jens

Fra : Tommy

Dato : 01-09-05 08:06

Hej Thomas

Jeg vil gerne undskylde at jeg har bidraget til at jeg har ødelagt din tråd.
Jeg vil også undskylde over alle som må have følt sig stødt af mine
kommentarer til PWH.
Jeg håber at jeg for fremtiden kan bidrage positivt og konstruktivt til
gruppen.

Hilsen Tommy

Fra : pwh

Dato : 01-09-05 08:33

Tommy wrote:
> Jeg håber at jeg for fremtiden kan bidrage positivt og konstruktivt
> til gruppen.

Hvis du så også lærer og quote korrekt og ikke topposte som nu,
så vil alt værer perfekt

/Jens

Fra : Anita Andersen

Dato : 01-09-05 09:14

" > Hvis du så også lærer og quote korrekt og ikke topposte som nu,
> så vil alt værer perfekt
>
> /Jens

Jeg ved ikke rigtig hvad som er mest ødelæggende for gruppen, at man ikke
svare helt korrekt på et inlæg, eller om man "kommer" til at reklamer lidt,
eller om det er Jens der leger "Betjent" for ikke en eneste af dine inlæg
omhandler andet en om hvordan andre skal begå sig her inde, og ikke en
eneste om selve emnet.
Er der ikke en gruppe til dette formål ? fks. Net.betjent.dk ellers kunne
det måske være en ide at oprette det til formålet

Mvh
Søren
www.torsted-hundepension.dk
Pension, Opdræt af Grand Danois samt Toy Pudel.
Butik med billig hundeartikler & foder.
Ps. 1 gul GD han tilbage, se mere på overstående link

Fra : John P [jopa]

Dato : 01-09-05 09:40

Anita Andersen skriblede bla:
> [...]
> Er der ikke en gruppe til dette formål ? fks. Net.betjent.dk ellers
> kunne det måske være en ide at oprette det til formålet

Det er en af de ting der er så skæg i denne gruppe i modsætning til mange
andre grupper.
Gør man opmærksom på noget uhensigtsmæssigt det kunne være toppostning
eller
salg som bør være i markedsgrupperne,
så er man en netbetjent.

Syntes da at jens skriver masser af seriøse indlæg

--

Mvh.John

Fra : Mus

Dato : 01-09-05 08:54

> [...]
> salg som bør være i markedsgrupperne,
> så er man en netbetjent.
>
> Syntes da at jens skriver masser af seriøse indlæg

synes nu ikke det er noget specielt for denne gruppe, synes det er således i
mange grupper.

LN

Fra : John P [jopa]

Dato : 01-09-05 10:11

Mus skriblede bla:

> synes nu ikke det er noget specielt for denne gruppe, synes det er
> således i mange grupper.

ok men i de grupper jeg ellers følger er der ingen som regel der tager
anstød af at blive tilrettevist.

Jeg går ud fra at der er en årsag til at der er oprettet en fundats for
denne gruppe, og derfor behøver man ikke at betegne folk "netbetjente" fordi
de prøver at få orden på rodet i indlæggene.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 01-09-05 10:04

John P [jopa] wrote:
> [...]
> mange andre grupper.
> Gør man opmærksom på noget uhensigtsmæssigt det kunne være toppostning

På det punkt skiller denne gruppe sig meget ud, 80-90% af de gange
jeg påpeger at topposting er forkert så bliver jeg svinet til.

> Syntes da at jens skriver masser af seriøse indlæg

Tak skal du have, det samme kan jeg da også sige om dig

/Jens

Fra : pwh

Dato : 01-09-05 10:09

Anita Andersen wrote:

> [...]
> eneste af dine inlæg omhandler andet en om hvordan andre skal begå
> sig her inde, og ikke en eneste om selve emnet.

For 7000 gang er det ikke for at lege betjent at jeg gør opmærksom
på hvordan man quoter korrekt, men fordi det nok bliver gjort forkert
af ren uvidenhed. Jeg blev da selv i sin tid vist tilrette og tog det til mig.
Jeg bemærkede at Thomas blev ved med at topposte i en tråd jeg
prøvede at følge, jeg havde ikke selv indput til emnet, men prøvede at
følge med for at blive klogere, det er bare svært når folk skriver baglæns

/Jens

Fra : Thomas Larsen

Dato : 01-09-05 12:37

> Jeg bemærkede at Thomas blev ved med at topposte i en tråd jeg
> prøvede at følge, jeg havde ikke selv indput til emnet, men prøvede at
> følge med for at blive klogere, det er bare svært når folk skriver baglæns

Godt så. Jeg brokkede mig heller ikke pga du mente jeg quotede forkert, men
ovder de " barnlige " indlæg i denne tråd. irreterende for mig at komme og
se der er indlæg som jeg tror er et brugbart svar til mig & min hund. men så
er det bare lidt bogstav gylle og bedte jer om at diskutere videre i den
tråd jeg lavede til jer....

Men har nu prøvet qat qute korrekt, korriger mig hvis dette osse er forkert.

Mvh Thomas L.

PS. Vores hund har været i bur idag i 3½ time og så ret søvndrukken ud da
jeg kom hjem og løftede tæppet, ikke et tegn på den stress som man så ved
ham nå man kom hjem før... Nu går han osse derind når jeg står ude ved buret
og siger "i bur" til ham, så han har åbenbart accepteret det... Ell. stadig
en glad og livlig hund man har, og så bliver der ikke splittet ting af

Stadig tak for gode indlæg

Fra : pwh

Dato : 01-09-05 13:24

> Men har nu prøvet qat qute korrekt, korriger mig hvis dette osse er
> forkert.

Helt perfekt

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 01-09-05 23:19

On Thu, 1 Sep 2005 13:36:55 +0200, "Thomas Larsen"
<medieburner@gmail.com> wrote:

>Men har nu prøvet at qute korrekt, korriger mig hvis dette osse er forkert.

Nej, nu er det helt på plads og dejlig nemt og overskueligt.

> [...]
>jeg kom hjem og løftede tæppet, ikke et tegn på den stress som man så ved

Det er jo alletiders. Hunden har åbenbart fundet sig en tryg hule i
buret.
Ellers må jeg jo erkende, at jeg selv er modstander af bure, men gerne
vil løse tingene på anden måde, men hvis det virker for jer, så er det
jo fint.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Thomas Larsen

Dato : 30-08-05 20:31

Fra : Anita Andersen

Dato : 30-08-05 13:18

Kom en tur forbi min butik og køb et bur, så skal jeg instruer dig i hvordan
den bruges.
Du er ikke den første med dette problem.
www.torsted-hundepension.dk

Mvh
Anita

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 30-08-05 14:14

> [...]
> man kommer hjem, jeg mener en lille kravlegård på ca 4-6 m2 hvor han kan

Hej Thomas

jeg genkender fuldt ud situationen. Min yngste lab.tæve, der nu er 3½ år,
var nøjagtig ligesådan, da hun var i den alder. Alt blev ødelagt, hvis jeg
forlod huset for en kort bemærkning, biblioteksbøger, telefonledninger, sko
m.m.m. og jeg var ved at gå ud af mit gode skind. Jeg overvejede faktisk
alvorligt at videreformidle hende til en forening, der uddanner servicehunde
til hjælp for blinde, men fik så af hendes opdrætter det gode råd at
anskaffe et ret stort bur, der stod i køkkenet, og som hun blev så glad for,
at hun ofte sov i det om natten for åben dør. Når jeg så var nødt til at
tage hjemmefra for at ordne indkøb og andet, fik hun et gnaveben ind i
buret, og når jeg kom hjem, åbnede jeg lågen uden at gøre noget særligt ud
af det - altså ingen store gensynsscener. Det fungerede fint, indtil hun
blev 1 år og havde haft den første løbetid, derefter blev hun "voksen" og
mere rolig, og buret kunne sættes væk. Nu skal det siges, at jeg dengang var
efterlønner og meget hjemme hos hundene, jeg ville ikke have nænnet at lade
hende være i buret en hel arbejdsdag.
Håber, du finder en løsning på problemet.

Mvh Anelise

Fra : Thomas Larsen

Dato : 30-08-05 14:34

Jeg er osse på skole. Han laver ikke ballade hvis han er alene i kort tid,
under 2½ time, men overstiger jeg denne grænse er det som om så er balladen
der, selvfølgelig er der osse nogle gange hvor han intet har lavet, selvom
han har været hjemme i over detntid... Jeg tror jeg vil prøve det råd med
buret, jeg har ikke så hård en skolegang i øjeblikket 17 timer fordelt på
hele ugen så det er begrænset hvor længe jeg er væk. den længste skole dag
er på 5 timer... + 1 time i transport..

Fra : Thomas Larsen

Dato : 31-08-05 13:55

Første dag hvor han var alene i bur forløb godt, han var i bur i 2 timer
alene hjemme, havde fået en nabo til at gå over og lytte engang hver 30. min
om der var brok, men der var stille alle 3 gange han var her... Han går
stadig ind og ud af buret selv, dette skyldes nok mest lysten til
godbidderne som han ved der falder når han går derind

Men dejligt der ikke er splittet noget af idag, dog skal jeg lige vænne mig
til tanken om at min dejlige golden sidder spærret inde mens jeg har min
fulde frihed, men det går nok over, han har det jo nok bedre derinde

Mange tak for råd til alle

Fra : fam. Ager

Dato : 31-08-05 14:36

> [...]
> mig til tanken om at min dejlige golden sidder spærret inde mens jeg har
> min fulde frihed, men det går nok over, han har det jo nok bedre derinde

Det lyder dejligt!, og ja, det er faktisk både en rar fornemmelse,
ihvertfald når man kommer hjem til et helt hus, men samtidig er der lige den
dårlige samvittighed man skal af med!.

så kan du lade ham være der i et stykke tid,når han skal være alene, og så
prøve igen med at lade lågen stå åben, når du føler at det er tid til at
forsøge igen.

det værste min tæve har gjort efter bur-perioden er at splitte en pakke med
toiletpapir ude i gården...og det er da nemt sluppet, fremfor sko, paneler
og døre....og jeg er ret sikker på, at det har været hylesjovt for alle 3
banditter!.(-;

mvh. marie
de har så mulighed for at gå ind og ud i sommerhalvåret.

Fra : Anita Andersen

Dato : 31-08-05 14:51

> [...]
> mig til tanken om at min dejlige golden sidder spærret inde mens jeg har
> min fulde frihed, men det går nok over, han har det jo nok bedre derinde

Kan fortælle at vi har endnu aldrig haft nogen kunder hvor metoden er slået
fejl for, når der er gået en uge eller to så kan du prøve at lade buret være
åben og så er det sansynligt at den godt kan finde ud af det uden at den
splitter noget, Husk det er en go ide at der ikke ændres noget fra gang til
gang altså hvis hunden fks. er i køkknet og døren til gangen eller stuen er
lukket så husk at lukke den hver gang, for hunde kan godt lide at "alt" er
som det plejer.
Men begynder den igen så giv den en uge til, indtil den har lært det.

Fra : Thomas Larsen

Dato : 31-08-05 15:16

Nu vil jeg ikke bruge burret som en straf "indtil den har lært det" nu
bliver det sådan over en periode indtil han ikke er så hvalpet mere, og hvs
jeg syns at burret fungere ordentligt ja så vil jeg fortsætte med det......
og hvis ikke så kan jeg jo tænke over om han skal ha lov og være fri
igen....

Mvh Thomas L.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-09-05 09:15

> [...]
det......
> og hvis ikke så kan jeg jo tænke over om han skal ha lov og være fri

Du må aldrig bruge buret som en straf.

M.V.H......Benny..

Fra : Thomas Larsen

Dato : 01-09-05 12:39

> Du må aldrig bruge buret som en straf.
>
> M.V.H......Benny..

Nej vil jeg heller aldrig nogensinde gøre, bare en af de andre der skrev "så
kan du jo sætte ham derind igen til han har lært det" ell. noget derhenad,
tror ikke det var ment så hårdt, men nu har han accepteret han skal være der
så det er jo fint nok

Fra : John P [jopa]

Dato : 01-09-05 12:53

Thomas Larsen skriblede bla:

> [...]
> noget derhenad, tror ikke det var ment så hårdt, men nu har han
> accepteret han skal være der så det er jo fint nok

Tror at hunde generelt er glade for en hule eller et sted der er deres eget.
Min hund har en hundegård, og den føler sig åbenbart tryg der for hvis jeg
lukker den ud og døren til hundegården står åben går den som regel selv
derind og lægger sig selvom den har hele ejendommen til rådighed.

Fra : pwh

Dato : 01-09-05 13:28

John P [jopa] wrote:
> Tror at hunde generelt er glade for en hule eller et sted der er
> deres eget.

Min Tyson bruger da stadig den hundehule jeg biksede sammen
til ham da han var hvalp, jeg byggede den heldigvis så han kunne
vokse og stadig værer i den. Det er tydeligt at han søger hen i den
hvis der feks bliver brændt fyrværkeri af eller sker andre farlige ting

/Jens

Fra : Erik

Dato : 03-09-05 07:55

Jeg kan anbefale dig at læse Hundelytteren af Jan Fannell.
Den giver dig en forklaring og metode på dit problem med hunden.
Mvh
Erik