Kennel hoste igen igen igen, advarsel AA h~
Fra : thomas Duus Jürgense~

Dato : 25-08-05 17:53

Når vi skal nogen steder i længere tid har vi altid sendt hunden i
hundepension..

Første gang sendte vi den til Toksværd http://www.aahundecenter.dk/

der var ingen ting, der blev intet sagt da vi afleverede hunden og intet da
vi afhentede den, men 8 dage efter brugte vi over 200 kr i dyrlæge regninger
da rollo var hårdt ramt af Kennelhoste...

Vi lærte ikke af vores fejl, da vi troede det måtte være et tilfælde og at
de sikkert havde bekæmpet sygdommen til næste gang vi kom der...
Så da vi tog på ferie ½ år efter var rollo igen hos aa hundecenter, da min
far kom og hentede rollo fik han besked om at de havde kennelhoste, men vi
fik intet af vide da vi afleverede rollo...

Igen blev rollo hårdt ramt og det kostede igen mange penge...

Vi skiftede derfor til karin i herluflille, og hun kunne ikke forstå vores
historie da alle de dyrepensioner hun kendte lukkede når de fik kennelhoste
og desinfincerede.

Rollo har derfor været hos hende et par gange uden nogen som helst
problemer..

Men så stod jeg for 8 dage siden og snakkede med naboen i hækken, de havde
haft deres hunde hos AA en enkelt dag og nu havde de begge fået kennelhoste,
rollo stod allerede der og snuste til dem, så idag 8 dage efter har rollo
kennelhoste igen..

Derfor må jeg kraftigt advare alle om at AA hundecenter åbenbart INTET gør
for at bekæmpe kennelhoste, de oplyser heller ikke om at de er ramt når man
ringer og bestiller, først når du har betalt får du beskeden....

Jeg syntes der er utrolig dårlig forretningsmoral.....det koster os andre
mange penge hver eneste gang....

Thomas Duus Jûrgensen
Holme-olstrup

Fra : Anita Andersen

Dato : 25-08-05 19:15

"thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> da vi afhentede den, men 8 dage efter brugte vi over 200 kr i dyrlæge
> regninger da rollo var hårdt ramt af Kennelhoste...

Hvem siger den er blevet smittet hos AAhundecenter ?? den kunne næmt være
smittet efter den havde været i pension, (dette behøver ikke tage mere end 3
dage) så pas lige på hvem og hvad du beskylder dem for ! 200kr var da
billigt så lidt positiv er der da.
Du kan vacciner med kennelhoste, (og dog) det kan som regl dæmpe sygdommen
så din hund ikke får så kraftige anfald.
Det var jo lidt tragisk, men har du tænkt på at kennelhoster er lidt ligesom
influinza og smitter næmt og kan være svær at komme af med igen.

> [...]
> far kom og hentede rollo fik han besked om at de havde kennelhoste, men vi
> fik intet af vide da vi afleverede rollo...

Nu var det jo ikke sikkert at der var kennelhoste da du afleverede din hund
!!
Det kunne jo være at din hund rent faktisk er smitte kilden, dette kan du jo
ikke vide vel
Så rent faktisk kan du være skyld i at AAhundecenter lider et stort indtægt
tab, hvis du skulle lukke i længre tid.
Dog har de fleste større pensioner flere afdelinger hvor man så deler
hundene, men dette er bestemt ikke nogen garanti, forde hundene smitter
inden sygdommen ses.

> [...]
>
> Vi skiftede derfor til karin i herluflille, og hun kunne ikke forstå vores
> historie da alle de dyrepensioner hun kendte lukkede når de fik

Dette er da vist lidt for næmt, et sådan svar, og sikkert kun en udtagelse
for at få kunder, Tænk lige over den svar endnu en gang, Hvis fks.
AAhundecenter får et udbrud af kennelhoste så kan de jo ikke bare lukke,
muligheden for at de passer flere hunde som skal være der i længere tid er
der jo og de kan jo ikke ringe til folk på Kreta og sige at de skal hente
deres hund her og nu vel ?

> Rollo har derfor været hos hende et par gange uden nogen som helst
> problemer..

Bare vent så måske næste gang
"så kan du jo se om hun smider hundene ud af døren og lukker biksen hvilket
jeg dog tvivler meget på"

> [...]
> haft deres hunde hos AA en enkelt dag og nu havde de begge fået
> kennelhoste, rollo stod allerede der og snuste til dem, så idag 8 dage

Ikke særlig betænksom nabo du har der, måske du skulle lave et inlæg om ham
også

> Derfor må jeg kraftigt advare alle om at AA hundecenter åbenbart INTET gør
> for at bekæmpe kennelhoste, de oplyser heller ikke om at de er ramt når
> man ringer og bestiller, først når du har betalt får du beskeden....

Hvilke andelse har du om det ? Og hvis dit barn har det skidt en dag, og du
så bare skal på arbejde så sendes barnet vel i børnehave, Dagpleje eller
skole aligevel ??
(Moral er godt, dobbel moral er dobbelt så godt

> Jeg syntes der er utrolig dårlig forretningsmoral.....det koster os andre
> mange penge hver eneste gang....

Sådan er det desværre at have hund og af og til er man uheldig at de bliver
smittet fks. med kennelhoste i en hundepension.

> Thomas Duus Jûrgensen
> Holme-olstrup

Mvh
Torsted Hundepension
Søren

Fra : thomas Duus Jürgense~

Dato : 26-08-05 05:36

Det vil sige at du mener det er en tilfældighed at vores hund har fået
kennelhoste alle de 3 gange den har haft berøring med aa hundecenter ???

Iøvrigt, dyrlægeregningen var 2000 kr og ikke 200 de gange vi har været
derude.????

thomas

Fra : Kito

Dato : 26-08-05 06:21

> [...]
> kennelhoste alle de 3 gange den har haft berøring med aa hundecenter ???
>

> Iøvrigt, dyrlægeregningen var 2000 kr og ikke 200 de gange vi har været

Begge mine hunde var sammen på hundepension i Aalborg. den ene fik
kennelhoste efter en uge og den anden efter 1 måned. Jeg mener at have læst
at kennelhoste er noget hunde kun får en gang, lige som mennesker kun kan få
røde hunde mm en gang.
Lær at lev med det, da det kan ramme alle hunde, uanset om de mødes på
marken eller snuser til en lo.. på gaden.
Det er forkert at hænge en bestemt pension ud, da det sagten kan være dine
hunde der har bragt smitten ind i pensionen.

vh
Poul

Fra : Anita Andersen

Dato : 26-08-05 07:46

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er forkert at hænge en bestemt pension ud, da det sagten kan være
> dine hunde der har bragt smitten ind i pensionen.

Kennelhoste kan sammenlignes med forkøelse hos os selv og i meget få
tilfælde kan det udvikle sig til lungebetendelse hos hunde (især hos ældre
og svage hunde).
Det er ikke korrekt at det kun kan komme 1 gang. det er som, og smitter som
Influinza.
Mere kan læses på omtalte hundepension eller på denne link
http://www.netdyredoktor.dk/sw7219.asp

Mvh
Søren

Fra : Anita Andersen

Dato : 26-08-05 08:26

"thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil sige at du mener det er en tilfældighed at vores hund har fået
> kennelhoste alle de 3 gange den har haft berøring med aa hundecenter ???

Var det ikke kun 2 gange, den sidste var jo den ubetænksomme nabo der var
smitte kilden ?

> Iøvrigt, dyrlægeregningen var 2000 kr og ikke 200 de gange vi har været
> derude.????

Det var dyrt ! hvad har Dyrlægen gjort ved hunden ?, normalt er en
behandling ikke nødvendigt og hvis det er så plejer man at give pencilin kur
(ikke mod kennelhoste) men for at ungå at det evt. sætter sig som
lungebetendelse. Og en sådan behandling burdte ikke koste mere en max
800kr. og da slet ikke 2000kr

> thomas

Ps. du kunne jo vacciner din hund mod kennelhoste, jeg ved udemærket at den
langt fra er 100% effiktiv men den dæmper som regl udbrudet så Dyrlæge helt
er unødvendigt, og i nogle tilfælde undgår din hund helt sygdommen.
Du kan læse mere på den hundepension du selv omtaler eller fks. her

Fra : Mus

Dato : 26-08-05 11:06

> [...]
> kennelhoste alle de 3 gange den har haft berøring med aa hundecenter ???
>

> Iøvrigt, dyrlægeregningen var 2000 kr og ikke 200 de gange vi har været

Hvad søren var det da for en behandling jeres hund har fået. Det kan da ikke
have været for kennelhoste alene, ellers lysder det da til at er blevet
taget ved næsen.

Vores hund har haft kennelhoste to gange. Første gang fik han penicilin og
hostestillende medicin max 500 kr ialt. Anden gang valgte vi slet ikke at
tage til dyrlægen med ham.

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 26-08-05 06:06

"Anita Andersen" <Great-dane@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Sådan er det desværre at have hund og af og til er man uheldig at de
> bliver smittet fks. med kennelhoste i en hundepension.

-----------------------

Det var da et spidst svar at give!!!, har du interesser i aa hundecenter
eller hvad???

for mig er det meget uheldigt, og meget bemærkelsesværdigt at de bliver ramt
af kennelhoste flere gange, det lyder meget uprofessionelt fra pensionens
side i mine øre.

mvh. marie

Fra : Anita Andersen

Dato : 26-08-05 07:20

> [...]
>
> for mig er det meget uheldigt, og meget bemærkelsesværdigt at de bliver
> ramt af kennelhoste flere gange, det lyder meget uprofessionelt fra

Dit inlæg beviser jo bare at din viden omkring kennelhoste, man kan ikke
bare skrive det er AAhundepension sin skyld
og nej jeg har ikke den mindste interesse i denne pension, men det som er
sket kunne være sket i hvilken som helst hundepension det er ikke noget som
pensionen kan gørre for og jeg er sikker på at pensionen gør hvad der er
muligt for at ungå det, problemet er bare at der ikke er så meget at gørre.
At jeg skriver at det sagtens kunne være hans hund der var smitte bærre er
der ikke noget forkert i for det er bare fakta. (måske ikke lige alle 3
gange)

Mvh
Søren

Fra : rakijas@msn.com

Dato : 26-08-05 18:54

Da mange af vores kunder har rettet henvendelse til os og bedt os "give
tørt på" i forbindelse med dette indlæg, vil jeg fremkomme med denne
kommentar.
Tak for opfordringen kære kunder, men vi debatterer ikke offentligt
på et så usagligt grundlag som her udvises. Der er jo tale om
fuldstændig uvidenhed på det emne som debattøren frembringer. Thomas
Duus Jürgensen er kommet af med sin vrede og vi fortsætter vores gode
arbejde med hundene som vi plejer.
Thomas Duus Jürgensen har fået ny pension til hund (så den aldrig
risikere at få kennelhoste mere og vi har øget procentdelen af
tilfredse kunder, så der må jo være glæde i begge lejre.
Med venlig hilsen
Jan Sørensen
AA Hundecenter.