Hjælp - vores hund har ondt!
Fra : uh

Dato : 24-08-05 19:49

Håber at der er nogle som vil tage sig tid til at svare os i vor nød. (Folk
som har fået deres tæve steriliseret).

For 2 dage siden, (mandag om formiddagen) blev vores 3årige dværgpuddel
steriliseret. Fik bagefter at vide at man så småt måtte gå tur med hende
allerede dagen efter operationen - hvis hun selv ville det - altså i det
små. MEN, her om onsdagen, vil hun stadig hverken det ene eller det andet.
Ligger blot og ser ud til at have masser af smerter, puster og stønner.
Hviler hele døgnet, bevæger sig ikke. Hun tør tydeligvis ikke bevæge sig
pga. meget stærke smerter. Af og til giver det et kæmpejag i hende så hun
farer frem og er ved at vælte alt muligt. Derefter sidder hun blot forskræmt
og ryster en halv times tid. Har kun taget sparsomt vand til sig - og i går
aften en smule godbidder (2 små pølser), vil ellers ikke spise noget som
helst. Hun får antibiotika, og smertestillende medicin, men tydeligvis ikke
tilnærmelsesvis nok til at stilne smerterne...

Vi var til tjek hos dyrlægen i går eftermiddags, De tager det oppe fra og
ned, siger at hun ikke har feber, samt at de kan se på hendes slimhinder at
der ikke er indre blødninger.

HVORDAN reagerede din hund i forhold til denne beskrivelse? HVAD gjorde du
for evt. at lindre? HVOR længe tog det førend der var bedring? HVORNÅR kunne
din hund bevæge sig frit rundt, og hvornår begynde at lege igen? Husk evt.
at informere om din hundsstørrelse og alder.

På forhånd tusind tak!

Andreas.

Fra : Jytte B

Dato : 24-08-05 19:56

"uh" <uibpvækmeddette@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> din hund bevæge sig frit rundt, og hvornår begynde at lege igen? Husk evt.
> at informere om din hundsstørrelse og alder.

Vi fik vores to dværgpinschertæver sterilliseret sidste år, da var de 4 år.
Dagen efter var de stille og spiste kun lidt, men dagen efter igen var de
helt friske og sprang rundt og spiste normalt.
Du må til dyrlægen igen, og hvis han ikke tager det alvorligt, må du prøve
at finde en anden dyrlæge. For mig lyder det slemt.
Jeg har også tidligere fået sterilliseret tæver, og ingen af dem var syge
bagefter.

God bedring med din hund.

Hilsen
Jytte

Fra : Futte

Dato : 24-08-05 20:03

Nu er det godt nok 8 år siden min hund blev steriliseret, men hun havde slet
ikke de symptomer du beskriver. Det er en newfoundlænder jeg har og jeg
husker altså ikke at vi tog ret mange specielle hensyn udover det
"almindelige". Hunden var velfungerende. Det eneste mén hun havde det var
man kunne se på hende at stingene strammede.
Jeg syntes absolut ikke det lyder normalt det du beskriver om din hund. Kan
godt forstå du er lidt urolig. Et nyt tjek hos dyrlægen syntes jeg bør
gøres.

Med venlig hilsen
Lene

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 24-08-05 20:07

"uh" <uibpvækmeddette@mail.dk> writes:

> HVORDAN reagerede din hund i forhold til denne beskrivelse?

Vores newf blev steriliseret for knap 4 måneder siden og hun var da
også træt et par dage, men slet ikke som du beskriver. Og der gik
endda betændelse i såret.

Til dyrlægen igen, og sig at nu skal hun undersøges ordentligt. Og er
han ikke samarbejdsvillig, så find en ny dyrlæge!

Har hun feber?

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : pwh

Dato : 24-08-05 20:32

> Til dyrlægen igen, og sig at nu skal hun undersøges ordentligt. Og er
> han ikke samarbejdsvillig, så find en ny dyrlæge!

Det må jeg tilslutte mig, min Angel (Labrador/Rottweiler 1.5 år)
blev stereliceret her i vinters. Hun var frisk dagen efter, og endte op med
at rende så meget omkring sammen med min store hanhund at hendes syning
sprang op igen, så hun måtte lukkes op og rimpes sammen en gang mere.
Heller ikke efter anden omgangs operation viste hun synderlige tegn på ubehag.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-05 21:04

> [...]

> ned, siger at hun ikke har feber, samt at de kan se på hendes slimhinder

Har ikke erfaring med neutralisering af tæver, men har dog haft kattene
afsted.

Anyway- det lyder ikke helt normalt, at din tæve skal have så ondt så længe.

Jeg ville forhøre mig hos en anden dyrlæge.
Nu er det forhåbentlig ikke dyrlæge Jens Breth Hansen i har brugt ?

Jeg håber, at i finder ud af noget snart, så jeres hund kan få det bedre.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : uh

Dato : 24-08-05 21:43

TAK til jer alle!

Jeg vil lige skynde mig at takke for de (foreløbig 5) mails med kommentarer
fra jer som har besvaret - og selv har fået steriliseret jeres tæver - og en
enkelt kat

Det var absolut brugbare svar, og jeg vil "tage ved" vores dyrlæge i morgen,
igen igen igen.

Glemte at sige at vores hund ikke har feber, det tjekkede dyrlægen igår. En
af jer (Lene) nævnte at din hunds sting tydeligvis strammede. Det er muligt
at netop det er problemet for vores hund også, så tak for din mail derom.

Det er jo absolut heller ikke blot et lille uskyldigt indgreb i sig selv, at
skære og fjerne et sundt organ ud af en krop - i fuld narkose...

Hav det godt allesammen!

Mange hilsener fra
Andreas.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 25-08-05 12:02

"uh" <uibpvækmeddette@mail.dk> wrote in message
> [...]
> en
> enkelt kat
>
> Det var absolut brugbare svar, og jeg vil "tage ved" vores dyrlæge i

Jamen den bedste måde du kan takke de venlige mennesker på er ved at poste
"slutningen" på historien

Peter

Fra : uh

Dato : 25-08-05 16:30

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse >

> Jamen den bedste måde du kan takke de venlige mennesker på er ved at poste
> "slutningen" på historien
>
> Peter

Du har helt ret - og den skal nok komme. Foreløbig har dyrlægen set på hende
igen i eftermiddags, (og sandelig også i nat blev dyrlægen besøgt) og efter
en lille tur på gulvet der, hvor Happy viste at hun godt kunne gå på alle
fire, var dyrlægens konklusion at det nok var mest psykisk hun var berørt.
Nu ser de lige tiden an, og så vender vi tilbage med forhåbentlig en god
afslutning.

Venlig hilsen og foreløbig tak fra
Andreas' mor.

Fra : Futte

Dato : 25-08-05 19:41

Min tanke har da også været at din hund - måske - kunne være mere "pivet" en
mange andre hunde. Jeg kender da hunde der hyler bare man nærmer sig med en
neglesaks f.eks. Så det kan vel være med hunde/dyr at deres smertegrænse er
lige så forskellig som den er hos mennesker. Der er også hunde der kan
reagere frygteligt hvis man ynker dem!! Er jeres hund mere nervøs end
"almindeligt" i det daglige? Hvordan var den inden den blev opereret? Men
jeg syntes at hunden skulle undersøges af en dyrlæge trods alt. Den hund jeg
har nu kan man næsten gøre alt ved uden hun reagere, men jeg har haft en del
hunde gennem årene og specielt når jeg tænker på et dyrlægebesøg med de
forskellige hunde, så har reaktionerne være meget forskellige.

Lene

Fra : fam. Ager

Dato : 25-08-05 06:11

> [...]
> din hund bevæge sig frit rundt, og hvornår begynde at lege igen? Husk evt.
> at informere om din hundsstørrelse og alder.

jeg fik min tæve steriliseret for en måneds tid siden, en boxer, og hun var
meget dårlig derefter. jeg var afsted til dyrlægen med hende dagen efter
igen, hvor hun fik ekstra smertestillende, væske, og kvalmestillende. hun
var meget apatisk, og var helt sikket meget dårlig tilpas, ville ikke spise
eller drikke overhovedet.
men på 3. dagen var hun i klar bedring, og 4. dagen ville hun med ud og gå
en lille tur, og begyndte at ville lege med de 2 andre hunde.
så jeg håber at du tager til dyrlægen med hende igen, for det lyder ikke
rart!.
som andre nævner, find en ny dyrlæge hvis den anden ikke tager det seriøst.

god bedring med hende!

mvh. marie

Fra : tina hedeman

Dato : 25-08-05 07:00

hej med dig

Jeg fik også min tæve steraliseret i foråret og hun tog det meget pænt,
samme dag hun kom hjem ville hun ud og gå tur men ikke ret langt og vi gik
ikke lange ture de første par dage.
Jeg lagde spor ud for at aktivere hende på den måde istedt for. Men hun fik
smerstillende piller i 4 dage. Men hun vil gerne slikke i såret men hun
havde fået "tøj"på for at beskytte stingene.
Jeg vil tage til dyrlæge igen og måske en anden en.
Jeg håber det bedste man står tit magtesløs når de ikke kan tale til os.
hilsen tina

Fra : x Vuf x

Dato : 26-08-05 10:29

On Wed, 24 Aug 2005 20:48:46 +0200, "uh" wrote:

> [...]
>HVORNÅR kunne din hund bevæge sig frit rundt,
>og hvornår begynde at lege igen? Husk evt.
>at informere om din hundsstørrelse og alder.

Gå omgående uden svinkeærinder til en anden dyrlæge!!!
Dette indlæg er så gammelt, at jeg håber,
du HAR været ved en anden dyrlæge!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
2 hvid/zobel drenge + 1 tricolour pige

Fra : uh

Dato : 26-08-05 17:59

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse >

> Gå omgående uden svinkeærinder til en anden dyrlæge!!!
> Dette indlæg er så gammelt, at jeg håber,
> du HAR været ved en anden dyrlæge!

Hej igen, og yderligere tak til alle responderende/velmenende mennesker!

Sidste nyt, her 4 dage efteroperationen.

Har siden sidst været 2 gange yderligere (således 3 gange i alt) til
dyrlægetjek siden op. i mandags, den ene gang kl. 02 om natten, onsdag nat.
Dette fordi hunden vedblev med at pibe og pludselig "ryge fremad som en
raket" - tydeligvis pga. smerter som forskrækkede hende... Har siden da
snakket med 2 uvildige dyrlæger om sagsforløbet. Disse har været lidt mere
åbne omkring evt. komplikationer der jo KAN ske, hvis uheldet skulle være
ude. Det kunne være betændelse i bughulen, at man glemte en vat-tampon i
op.-såret, samt indre blødninger. Ydermere kan nogle hunde have vanskeligt
ved at udskille narkosen/blive dårlige efterpå.

Hvorom alting er, så er temperaturen altså normal hos hunden, hvorved kan
udelukkes betændelse i bughulen. Slimhinder og tunge ser fine ud, hvorved
kan udledes at der ikke er indre blødninger, og ydermere er en fin
blodgennemstrømning hos dyret.

De ekstra gange vi har været ved dyrlægen har hunden fået en ekstra
smertestillelse via sprøjte. Alligevel er "springene" fremad ikke blevet
fuldstændig elimineret. Hun har meget svært ved at sove om natten.

Kraven (plast-skærmen) hun skal bære omkring halsen til stingene skal
fjernes, er tydeligvis en særdeles traumatisk oplevelse for hende, især om
natten. Vi forsøger at fjerne den det meste af døgnet hvor vi kan overvåge
at hun ikke slikker såret (det må hun nemlig ikke). Men om natten hvor vi
ikke kan være over hende konstant, må hun nødvendigvis bære den...

Her på 4. dagen går det dog - trods alt - lidt fremad. Hunden er blevet lidt
mere opmærksom på at verden eksisterer udenfor. Har været lidt ude i haven
idag og ligge (men stadig med periodevise smertejag). Igår tog vi ud i
naturen, på dyrlægens anbefaling), en ganske lille tur. Og for første gang
fik hun tisset og pøllet udendøre. (Ellers har det beklageligvis foregået de
foregående dage i møblerne og på gulvet pga. de pludselige smerter som
forskrækker hende.) Så der skal vaskes end del betræk og tæpper, når det
hele forhåbentlig snart er vel overstået.

Dyrlægernes konklusion er altså at hunden er mere sart/pivet end de fleste
andre, og at man skal forsøge at "flytte fokus" fra ubehaget ved at såret
strammer og niver, samt de pludselige smertejag. Man må naturligvis ikke
ynke hunden og opnå en selvforstærkende negativ effekt, men omvendt
forefindes absolut også helt reelle smerter.

Det har kostet en del søvn hos alle parter de sidste nætter, men hunden HAR
det dog bedre end de første dage. Det virker tydeligvis som om at selve
frygten for de evt. kommende jag låser hende i at ville bevæge sig mere end
absolut nødvendigt. Så det psykiske aspekt er åbenbart en væsentlig faktor,
selve traumet omkring hele operationsforløbet/efterforløbet. Så man bør
lokke og motivere med bevægelse så godt man kan, tvang virker ikke. De
første dage var hun fuldstændig indifferent mht. hvorvidt jeg forlod hende
eller ej. Nu kan jeg lokke hende med ved at sige "skal du ud med far?" Så
responderer hun pr. automatik, kommer med uden at vurdere for evt. kommende
smerter.

Jeg skal nok "følge sagen til dørs" - altså informere om det kommende
forløb. Vi håber at kunne klare weekenden uden dyrlægen...

Mange hilsener til jer alle,
Andreas.

Fra : Futte

Dato : 26-08-05 19:46

Hvornår skal stingene fjernes? Er lidt spændt på om det ikke forsvinder når
de er taget.
Med hilsen
Lene

Fra : fam. Ager

Dato : 26-08-05 19:58

sikke en omgang!

jeg håber på snarlig bedring af hende, det er svært at være menneske, når
man ikke kan tale med hunden, og det kun er gisninger og formodninger man
kan komme med.
held og lykke med det.

mvh. marie - som synes at det er dejligt med tilbagemeldinger på
historierne!.

Fra : uh

Dato : 30-08-05 07:03

> [...]
> kan komme med.
> held og lykke med det.
>
> mvh. marie - som synes at det er dejligt med tilbagemeldinger på

Her er sidste nyt med vores dejlige hund...

Her præcis en uge efter operationen står det noget bedre til med livsmodet,
især i perioder. Men hun har stadig kraftige smerter som overrumpler hende
rigtig mange gange i døgnet. I perioder kommer disse jag stort set hele
tiden, hvor hun prøver at flygte febrilsk fra dem. Hun styrter frem og
tumler alt hun kan ind i en busk eller lignende, i et tragisk forsøg på at
gemme sig, at flygte for smerten, vånder sig og får hedeture og
hjertebanken.

Vi håber utroligt meget at det blot er stingene der niver og irriterer, men
det virker unægteligt voldsomt, og hun piver stadig når det er værst. Om 3
dage skal stingene tages, og så bliver det spændende at se om det giver en
forskel.

Dog, i dag har vi gået vores "gamle sædvanlige tur" i skoven. Tilmed kastet
med sten som hun gladeligt løber efter og finder. Men selv under disse
adspredelser stopper hun forpint op i ny og næ, måske 20 gange på en tur -
så det er ikke det rene sjov.

Generelt vil jeg sige at min kone og jeg umådeligt har fortrudt at vi er
hoppet på den limpind som vi afgjort føler er stukket os ud fra de danske
dyrlæger. At man opererer en fuldkommen rask hund og fjerner et sundt
velfungerende vitalt organ som påvirker dyret psykisk resten af dets liv.
Man får jo at vide at man snarligt bør få sin hund steriliseret allerede
mens man kommer til de allerførste dyrlægekontroller. Nogle dyrlæger fjerner
livmoderen på ganske små hvalpe, hvis udvikling så går i stå derfra. Så har
man mentalt en hvalp resten af livet, selv når den er fuldvoksen...

3.200 kr. for mindre end en times operation, som giver hunden traumer og
smerter, og sandsynligvis inkontinens (tisseri/drypperi) som ældre. Uha, det
gør vi aldrig mere... Der er nogle ting jeg fortryder gennem mit 45 årige
liv, men dette slår meget!

Hilsen
Andreas

Fra : fam. Ager

Dato : 30-08-05 07:24

> [...]
> det
> gør vi aldrig mere... Der er nogle ting jeg fortryder gennem mit 45 årige

nu er det yderst sjældent at de får det så slemt som i jeres tilfælde, og
psyken ændrer sig ikke fordi de er blevet steriliserede, de bliver måske
mere stabile, end hvis de skal i løbetid, der kan psyken svinge meget.
jeg er glad for, at min blev steriliseret, selvom hun også var hårdt mærket
af det flere dage efter, men ikke så slemt som jeres. hvis du opvejer
risikoen for brystkræft, livmoderkræft osv. så er det mange procent du
formindsker ved at lade den sterilisere.
jeg synes nu også at det lyder drastisk at lade hvalpe sterilisere.

jeg vil lige slå et slag for bach blomsterremedier, som kan være en stor
hjælp i sådanne situationer, med stress, smerter og ubalance hos hunden, jeg
har virkelig haft god gavn af det på min tæve, som kommer fra et mindre godt
hjem, og har været voldsomt stresset og angst. hun har virkelig fået velvære
igen, og er slet ikke så frustreret som tidligere. det virker ikke sløvende
på nogen måde, og det er helt naturligt. det var måske en god ide til jeres
tæve, for at hjælpe hende på vej?

mvh marie, og fortsat held og lykke med hende..

Fra : pwh

Dato : 30-08-05 20:15

uh wrote:
> [...]
> hvalpe, hvis udvikling så går i stå derfra. Så har man mentalt en
> hvalp resten af livet, selv når den er fuldvoksen...

Hvad i alverden er det for en gang bavl at skrive, surt at det er gået som
det er for din stakkels hund. Men derfra til at give dyrelægerne skylden er
der sgu da langt, det har da ene og alene været din beslutning og ikke andres.
Hvis du er så svag en sjæl at du kan overbevises om at gører noget ved din
hund som er dig grundliggende imod af en tilfældig dyrelæge, så er du ikke
egnet til at have ansvar for en hund i mine øjne.
Det minder mig meget om den debat der kørte om fjolset der aflivede sin hund
med et loppemiddel, og bagefter gav producenten skylden for at brugsanvisningen
ikke var blevet læt højt for hende, tag dog for helvede et ansvar for egne handlinger
og giv ikke skylden på dyrelægen hvis de har udført et korrekt stykke arbejde.

> [...]
> ældre. Uha, det gør vi aldrig mere... Der er nogle ting jeg fortryder
> gennem mit 45 årige liv, men dette slår meget!

Det havede du vel sat dig ind i inden du sagde ja til operationen,
hvis ikke er du da dybt uansvarlig, det er nok også ret overdrevet
med de bivirkninger som du beskriver.
Min egen tæve fungerer da 110% her 9 mdr efter operationen,
og jeg har da hørt så meget posetivt fra folk der pgr sygdom har fået deres
tæve stereliceret i en sen alder, de har tit fået en helt ny ungdom siges der.

/Jens (der bliver knotten over sådan en gang bavl)

Fra : uh

Dato : 30-08-05 23:07

"pwh" skrev bl.a. >

> [...]
der.

> /Jens (der bliver knotten over sådan en gang bavl)>

Jens - der er ikke nogen som har overdrevet her!!!! kun dyrlægen, som har
prist operationen inden den fandt sted, uden at fortælle om den slags
komplikationer, som her har vist sig.

Er det ikke at overdrive når man taler om 110 % ?

Andreas' mor - som bliver s....sur over at Jens tillader sig den slags
insinuationer.

Fra : pwh

Dato : 31-08-05 07:38

> Jens - der er ikke nogen som har overdrevet her!!!! kun dyrlægen, som
> har prist operationen inden den fandt sted, uden at fortælle om den
> slags komplikationer, som her har vist sig.

Et hvert normalt tænkene menneske ved sgu da for helvede at der er en
risiko forbundet ved alle operationer.
Men det lyder til at jeg har ret i min antagelse i at du bare har lyttet til en
dyrelæge, og ud fra det besluttet at få din tæve stereliceret, det kalder jeg
da at undersøge sagen grundigt inden man går i gang

> Er det ikke at overdrive når man taler om 110 % ?

Det er jo bare en vending,
jeg runder gerne ned til 99% hvis det kan glæde dig.

> Andreas' mor - som bliver s....sur over at Jens tillader sig den slags
> insinuationer.

Du er da ikke kommet med nogle argumenter som kan overbevise mig om
at det ikke var rigtigt det jeg skrev, så kan du blive lige så s....sur som det
passer dig, men jeg er desværre allergisk overfor den slags vattet klynkeri
som du meldte ud med.

Skulle jeg så også have skrevet et klynkede indlæg da Angel's syning sprang op,
jeg kan da fortælle dig at min dyrelæge var meget selvbebrejdende pgr det
da hun var i tvivl om hun havde instrueret mig godt nok. Jeg tog da dengang hele
skylden på mig selv og sagde til hende at hun ikke skulle have dårlig samvittihed,
det var mig og ikke andre end mig der lod Angel rende for meget omkring.
Og den smule bøvl du har haft med din hund nu ville jeg gerne have byttet med
for den omgang jeg var igennem efter Angel var blevet syet igen.
Hun skulle holdes i absolut ro i 10 dage, prøv det med en livlig unghund der bor
sammen med en meget legesyg hanhund, jeg måtte holde fri i 10 dage og overvåge
hende 24 timer i døgnet, jeg var ved at blive vanvittig og hundene også, men jeg klynkede
sgu ikke og prøvede at give gud og hvermand skylden, den var min.

/Jens

Fra : Futte

Dato : 31-08-05 20:41

Klap nu lige hesten - eller hunden for den sags skyld!!!
At stå med en hund der har det skidt efter en operation er absolut ikke spor
spændende - uanset om det er dyrlægens eller ens egen skyld. Ingen kan vel
påtage sig skylden i den forstand, for som rigtig sagt/skrevet, så ved vi jo
alle godt at der er en risiko ved enhver operation. De allerfleste
operationer forløber uden problemer, men så er der altså også enkelte der
ikke ender så godt. Andreas´ hund har fået nogen komplikationer og hvorfor
skulle det være overdrevet. Alle hunde reagere ikke ens på en operation. Når
det er sagt, så syntes jeg jo nok at Jens har ret i at du ikke kan klandre
dyrlægen alene, og det du oplever nu bør i hvert fald ikke få dig til at
lade være med at få en evt tæve sterilliseret en anden gang. Jeg har også
fået opereret gamle hunde p.g.a livmoderbetændelser og det er korrekt at man
får en næsten ung hund igen. Det er helt sikkert at mine hunde fremover skal
steriliseres da jeg aldrig har haft så harmonisk en hund som hende jeg har
nu, som er den eneste der er blevet steriliseret som ung for at undgå løbe
tid. Alle de andre hunde jeg har haft har givet store problemer, både med
løbetid (blod alle vegne i huset og hanhunde ved døren!) og falsk
drægtighed, store hormonpåvirkninger og mælkekirtelcancer og
livmoderbetændelser. Ta´ alle de risici med, så tror jeg nok jeg til enhver
tid vil vælge at få min hund Steriliseret.
Jeg tror et eller andet sted at det er stingene der får din hund til at fare
sammen -som før skrevet, den kan have en lille smertetærskel eller er mere
"pivet". Skriv og fortæl om det ikke holder op når stingene er fjernet.

LH

Fra : pwh

Dato : 31-08-05 21:20

Futte wrote:
> De allerfleste operationer forløber uden problemer,
> men så er der altså også enkelte der ikke ender så godt. Andreas´
> hund har fået nogen komplikationer og hvorfor skulle det være
> overdrevet.

Det tror jeg da heller ikke at Andreas har overdrevet, jeg læste det
bare som at det ville blive generelle og forventelige komplikationer
for alle tæver der blev stereliceret, det mener jeg er overdrevet.
Hvis det ikke skulle værer læst sådan beklager jeg da,
men det ændrer ikke ved at jeg synes det er en gang klynkeri
og ansvarsfraskrivelse at give dyrelægen hele skylden.

/Jens

Fra : Futte

Dato : 01-09-05 05:22

Det er vi enig i!

LH

Fra : Futte

Dato : 01-09-05 05:51

Jeg vil forøvrigt også gerne lige sige at jeg godt forstår den frustration
man står i. Jeg har ikke prøvet det med en hund med men en perserkat, der
tog skade af at være i narkose. Det bliver en længere historie at udrede, så
det vil jeg ikke og katten overlevede med meget svage mén. Men jeg gav da
også dyrlægen skylden i den første frustrerende tid. Også fordi min
sædvanlige dyrlæge havde ladet en ny dyrlæge gøre indgrebet uden jeg vidste
det. I dag ved jeg ikke hvem der havde skylden, om nogen kan gives skylden.
Og ja, jeg ved godt der altid er en risiko, men nu havde katten været
bedøvet en del gange før. Så når man sidder med så syg et dyr og ikke aner
om det overlever, så er man nok tilbøjelig til at overreagere og prøve at
placere en skyld. Men for at redde og hjælpe dyret var det også nødvendig at
se det hele i øjnene og få det bedste ud af det. I dag har jeg en næsten hel
normal kat som dog bliver holdt inde. Det eneste mén der er er at den har en
lille smule problemer med at høre eller at bedømme hvor evt lyde kommer fra.
Og så er den ene pupil en lille smule større end den anden.
Men jo alt kan gå galt, og det sætter en i en dyb frustration som jeg
sagtens kan sætte mig ind i. Jeg sagde også at jeg gør det aldrig mere! Men
det gør man jo. Men til gengæld forlanger jeg at det er en dyrlæge jeg
stoler på og har tillid til, der tager sig af mine dyr!

LH

Fra : pwh

Dato : 01-09-05 07:50

Futte wrote:
> [...]
> ladet en ny dyrlæge gøre indgrebet uden jeg vidste det. I dag ved jeg
> ikke hvem der havde skylden, om nogen kan gives skylden.

Det kan jeg da også godt følge dig i, men som jeg læser det var det en
bestemt dyrelæge som du mente evnt var ansvarlig.
Andreas udråbte med sit "De Danske dyrelæger" i mine øjne hele den
Danske Dyrelægestand til en gang forbrydere, det mente jeg ikke var fair.
Om Andreas egen dyrelæge er et useriøst fjols aner jeg sikkert ikke noget om,
ved mindre han benytter sig af samme steder som jeg selv.

Kan du forresten ikke vænne dig af med at topposte, det er ikke til at finde
hoved eller hale i debatten når den har kørt et stykke tid.
Check evnt. http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

/Jens

Fra : uh

Dato : 01-09-05 23:20

> [...]
men jeg klynkede
> sgu ikke og prøvede at give gud og hvermand skylden, den var min.

Kære Jens. Du vil gerne rette på andre indsendere af indlæg til NG'erne - og
det kan der måske være god grund til, det skal jeg ikke påtage mig nogen
dommerrolle i.....MEN: du mangler selv en masse i almindelig omgangstone, og
er på den måde med til at ødelægge NG'ernes styrke, som ligger i kontakt
mellem folk, der af forskellige årsager henvender sig til en NG. Du har
totalt ødelagt lysten til at videresende flere oplysninger om den lille hund
der her har været tale om.

Min søn Andreas vil ikke ned på dit diskutionsplan og jeg selv slutter
historien med dette indlæg.

Når jeg ser på citatet øverst, altså dit indlæg, hvor du bagatelliserer et
tilfælde du ikke kender, og dernæst fremhæver din egen præstation da din
hund var igennem et vanskeligt forløb, kan jeg næsten ikke kende tilfældet
fra dit indlæg som du sendte tidligere (24. august 2005 21:32), i hvilket du
skrev:
----------------------
citat: Det må jeg tilslutte mig, min Angel (Labrador/Rottweiler 1.5 år)
[...]

citat slut.
---------------------------

Kan du selv se at det kan være svært at tro på din seriøsitet? Det er fint
nok at have meninger om alt muligt, men det er for nemt at skrive hvad som
helst i en NG når man er anonym som du, troværdigheden bliver nemt sat over
styr, og du har tilladt dig at blive grov over for fremmede folk som sætter
ærlighed højt, og af samme årsag heller ikke overdriver, men helt seriøst
beretter fakta og beder andre om en sammenligning fra lignende situationer.

Lad nu være med at ødelægge det for flere, hold dig til ordentlige indlæg
herefter.

Mvh uh

Fra : pwh

Dato : 02-09-05 09:28

> [...]
> årsager henvender sig til en NG. Du har totalt ødelagt lysten til at
> videresende flere oplysninger om den lille hund der her har været

Så så, rolig nu
Så grov har jeg da heller ikke været, jeg tror at noget af det bunder i at
jeg simpelthen har misforstået dig, og du mig åbenbart.
Så må du jo hellere prøve at lede mig på rette spor frem for at spille forurettet.

> Min søn Andreas vil ikke ned på dit diskutionsplan og jeg selv slutter
> historien med dette indlæg.

Man skal nu også passe på ikke at blive for nærtagende når man skriver
på Usenet, jeg har da også fået hug igennem tidene herinde, det er en del
af spillets regler hvis man skal kalde det sådan

> [...]
>
> citat slut.
> ---------------------------
>
> Kan du selv se at det kan være svært at tro på din seriøsitet?

Bestemt ikke, jeg skrev om de FYSISKE ulemper som Angel havde
i forbindelse med sine 2 operationer i første omgang.
I anden omgang skrev jeg om de praktiske ulemper der var forbundet
med hendes anden operation, det skrev jeg intet om til at starte med
da jeg ikke vurderede at du kunne bruge det til noget da du vist kun
har 1 hund og den jo ikke ligefrem sprang omkring.
Emnet tog en kedelig drejning da du og din søn skulle til at klynke og
angribe de danske Dyrelæger, der syntes jeg det var på sin plads at jeg
beskrev hvordan jeg og mine hunde havde det med 2 operation.

> Det er
> fint nok at have meninger om alt muligt, men det er for nemt at
> skrive hvad som helst i en NG når man er anonym som du,

Øhh, jeg er vel ikke mere anonym end du er "Andreas Mor"

> [...]
> samme årsag heller ikke overdriver, men helt seriøst beretter fakta
> og beder andre om en sammenligning fra lignende situationer.

Som sagt mener jeg da ikke at jeg er specielt grov, måske lidt provokerende
Hvis du nu forholdt dig til at svare på hvad jeg skrev i stedet for at spille
fornærmet, så kunne det jo værer at jeg gav en undskyldning hvis jeg havde
misforstået dig.
Jeg har på intet tidspukt påstået at du og din søn har overdrevet forløbet med
jeres hund, jeg mener kun det er at overdrive hvis man skriver at det er forventelige
komplikationer for alle hunde. Og i skrev jo netop "hunde" og ikke "min hund",
derfor læste jeg det som en generalicering som jeg mener er overdrevet.
Læste jeg dig forkert så må du da bare rette mig i stedet for at blive sur,
det er da ikke helt fair overfor mig, jeg kan jo misforstå hvad du skriver.

> Lad nu være med at ødelægge det for flere, hold dig til ordentlige
> indlæg herefter.

Lige den bemærkning tror jeg ikke du får den store opbakning til her i gruppen,
jeg er nok kendt for at sige min mening, men jeg tror ikke at jeg bliver opfattet
som specielt grov, tonen er til tider lidt hård herinde, sådan er det bare.
Som man siger, kan du ikke tåle lugten i bageriet,
så lad værer med at opholde dig der.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 02-09-05 11:38

On Fri, 2 Sep 2005 10:27:50 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]

Det håber jeg da ikke!

> [...]
>og du mig åbenbart. Så må du jo hellere prøve at lede mig
>på rette spor frem for at spille forurettet.

Ja, det ville være en go' ting.

>Man skal nu også passe på ikke at blive for nærtagende,
>når man skriver på Usenet, jeg har da også fået hug
>igennem tidene herinde, det er en del af spillets regler
>hvis man skal kalde det sådan

Det er jo netop humlen. Det skrevne ord er til tider ret
u-gennemskueligt! I starten var du heller ikke min kop te,
men jeg har lært at "læse" dig.

>Emnet tog en kedelig drejning da du og din søn skulle til
>at klynke og angribe de danske dyrlæger.

Ja, det var ikke lige sagen!

>Øhh, jeg er vel ikke mere anonym end du er "Andreas Mor"

Overhovedet ikke.Vi "kender" Jens og hans hunde, men dig
og din søn kender vi ikke. Der er ingen af os, der skriver
vores adresse eller tlf.nr. her! Måske har vi en henvisning
til en hjemmeside, hvor folk kan tjekke os ud, men det er
da ikke alle, der har dèt!

>Som sagt mener jeg da ikke at jeg er specielt grov,
>måske lidt provokerende

<Host>...Jooo... Provo-Jens... ;-D

>Læste jeg dig forkert så må du da bare rette mig i stedet
>for at blive sur, det er da ikke helt fair overfor mig,
>jeg kan jo misforstå hvad du skriver.

Nå nå nå! Små slag!

Fra : pwh

Dato : 02-09-05 11:58

> Det er jo netop humlen. Det skrevne ord er til tider ret
> u-gennemskueligt! I starten var du heller ikke min kop te,
> men jeg har lært at "læse" dig.

Det passer jo ikke Sonja, du har altid elsket mig højt
Nej du har da ret, jeg skulle da også lige lærer i starten hvordan
man "snakkede" sammen her i gruppen og lærer folk at kende

> Overhovedet ikke.Vi "kender" Jens og hans hunde, men dig
> og din søn kender vi ikke.

Nemlig, folk der kommer meget her i gruppen ved rimeligvis hvor jeg bor
og lufter mine hunde, det er i Rødovre og jeg kommer meget på Engen.
At jeg ikke udbreder min E-Mail og Tlf-nr er da helt normalt på Usenet.

> <Host>...Jooo... Provo-Jens... ;-D

Sådan er jeg til tider, det fremmer tit debatten hvis man provokerer lidt
Men jokker jeg uberettiget nogle over tæerne, så plejer jeg ikke at værer
bleg for at sige undskyld.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 02-09-05 23:26

On Fri, 2 Sep 2005 12:57:52 +0200, "pwh" wrote:

>Det passer jo ikke Sonja, du har altid elsket mig højt

Ih ja da... <La' ham bare bli' i troen>

>Nej du har da ret, jeg skulle da også lige lære i starten hvordan
>man "snakkede" sammen her i gruppen og lære folk at kende

Ja, man skal lige stikke en finger i jorden og mærke efter
hvilken vej vinden blæser!

Det er ikke helt ved siden af, når vi i en anden gruppe siger,
at folk skal læse 4000 indlæg, inden de blander sig i debatterne.
Det er så yderst sjældent, de gør det, men så er det også,
at vi får disse misforståelseskrige...

Du har helt ret i begge dele.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 02-09-05 21:28

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:52URe.13$7S1.1@news.get2net.dk...

> [...]
> bare.
> Som man siger, kan du ikke tåle lugten i bageriet,

ja undskyld - men efter at have fulgt tråden vil jeg sige at i denne tråd er
det lykkedes dig at være både grov, uforskammet og arrogant

jeg gider ikke diskutere med dig, men det var sådan dine indlæg virkede på
mig

PEter

Fra : pwh

Dato : 03-09-05 08:38

> ja undskyld - men efter at have fulgt tråden vil jeg sige at i denne
> tråd er det lykkedes dig at være både grov, uforskammet og arrogant

Det er sgu da meget godt klaret af mig
Nej spøg til side, det der fornærmer den ene preller jo af på den anden.

> jeg gider ikke diskutere med dig, men det var sådan dine indlæg
> virkede på mig

Fair nok, der er jo heller ikke så meget af diskuterer,
hvis du vælger at opfatte det sådan er det jo dit valg.

/Jens

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-09-05 16:24

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:4pcSe.16$8%4.8@news.get2net.dk...

> Det er sgu da meget godt klaret af mig
> Nej spøg til side, det der fornærmer den ene preller jo af på den anden.

korrekt, men der vil de fleste så vælge at forsøge at udtrykke sig på en
måde så færrest mulige bliver stødt. På mig virker din bemærkning om "luften
i bageriet" direkte dum. Det kan opfattes som om du insitere på din ret til
at være uforskammet, som værende mere vigtig end at flest mulig deltager på
usenet. Dette finder jeg underligt

> Fair nok, der er jo heller ikke så meget af diskuterer,
> hvis du vælger at opfatte det sådan er det jo dit valg.

Det jeg mente med at ikke at ville diskutere var måske snarere at det ikke
var for at fornærme dig, men blot oplyse dig om hvordan du virker på andre
mennesker.

Peter

Fra : John P [jopa]

Dato : 03-09-05 16:32

Peter K. Nielsen skriblede bla:

> Det jeg mente med at ikke at ville diskutere var måske snarere at det
> ikke var for at fornærme dig, men blot oplyse dig om hvordan du
> virker på andre mennesker.

Rolig nu.
Som du beskriver det virker han ikke på mig.
Jeg har selv været ude med riven ind i mellem og fået røvfuld derfor, som
jeg ikke har til sinds at tage til efterretning.
Vi er så forskellige og sådan skal det være.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 03-09-05 16:52

> korrekt, men der vil de fleste så vælge at forsøge at udtrykke sig på
> en måde så færrest mulige bliver stødt.

Det gør under normale omstændigheder skam også,
Jeg har udtalt mig lidt udiplomatisk, men jeg har da ikke fornærmet
Andreas eller hans Mor personligt, efter min egen mening.

> [...]
> insitere på din ret til at være uforskammet, som værende mere vigtig
> end at flest mulig deltager på usenet. Dette finder jeg underligt

Den bemærkning skal du læse i sin helhed, så vidt jeg kan se er du helt
ny i gruppen eller meget tavs af dig.
Tonen herinde er altså til tider som sagt lidt hård, kan man ikke tåle det
så skal man nok holde sig fra at debatterer herinde.
Det var det jeg mente med bemærkningen,
og ikke for specielt at give mig selv frie tøjler.

> Det jeg mente med at ikke at ville diskutere var måske snarere at det
> ikke var for at fornærme dig, men blot oplyse dig om hvordan du
> virker på andre mennesker.

Øhh, den retter vi lige til "virker på nogle andre mennesker"
Hvis du skal angribe min person eller måden jeg skriver på vil jeg synes
at det ville værer mest fair at du chekkede op med nogle af de andre postings
jeg er kommet med (en hel del), at dømme mig ud fra en enkelt sag er ikke reelt.

Bemærk også at Sonja (x Vuf x) som er en af de gamle her i gruppen ikke havde
nogle probs med mine indlæg, hende og jeg har da også taget nogle ture fra tid til anden,
det hører ligesom bare med at vi hundemennesker bider lidt af hinanden til tider

/Jens

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-09-05 21:05

> Den bemærkning skal du læse i sin helhed, så vidt jeg kan se er du helt
> ny i gruppen eller meget tavs af dig.

måske er jeg så tavs fordi jeg ikke bryder mig om tonen herinde. (har
tidligere været aktiv i gruppen)

> [...]
> tid til anden,
> det hører ligesom bare med at vi hundemennesker bider lidt af hinanden til

i så fald er "hundemennesker" underlige. Jeg vælger at tro at det i givet
fald kun gælder de "hundemennesker der optræder her i´gruppen, for de
mennesker jeg møder når jeg lufter min hund er generelt høflige mennesker
der taler ordentlig til hinanden, men okay, jeg trækker mig bare tilbage
igen, og lader jer passer jer selv

Peter

Fra : pwh

Dato : 03-09-05 21:31

> måske er jeg så tavs fordi jeg ikke bryder mig om tonen herinde. (har
> tidligere været aktiv i gruppen)

Jamen det er jo dit valg, så skarp synes jeg nu heller ikke tonen er
særlig tit, men nogen er altså mere nærtagende end andre.

> [...]
> høflige mennesker der taler ordentlig til hinanden, men okay, jeg
> trækker mig bare tilbage igen, og lader jer passer jer selv

Tjo, det kan der værer noget om.
Men hånden på hjertet, hvor tit diskuterer du andet end vejr og vind med
de hundeluftere du møder på din vej.
Jeg gider da selv efterhånden ikke det med at stå med en klynge hundemennesker
nede På engen mere, det er altså 90% af tiden ligegyldigt pladder der bliver lukket ud.
Utroligt mange mennesker er bange for at sige deres mening, man må hellere mene
det samme allesammen så der ikke opstår gnidninger, det reulterer bare tit i ligegyldigt
pladder som man ikke bliver en fis klogere af.

/Jens

Fra : Futte

Dato : 04-09-05 18:41

Helt ærlig - jeg syntes godt nok også det er underligt at voksne mennesker
ikke kan finde ud af at tale pænt til hinanden. Jeg bryder mig heller ikke
om at skrive til diverse indlæg fordi der næsten altid kommer en eller anden
irettesættelse eller hvad det nu er. Så for det meste forholder jeg mig også
passiv, fordi det ikke lige er min stil. Og jeg mener bestemt ikke det er
fordi jeg er nærtagende, men bare høfligt opdraget. Og der er altså visse
mennesker herinde der er ubehagelige og som oftest styre diskussionerne.
Ikke rart for de mennesker der beder om et godt råd eller bare trænger til
at komme af med frustrationer m.m. og så få en ordentlig svada. Gider ikke
høre på en person der er ked af det, så lad dog være med at kommentere det.

LH

Fra : pwh

Dato : 04-09-05 19:31

Futte wrote:
> [...]
> mig heller ikke om at skrive til diverse indlæg fordi der næsten
> altid kommer en eller anden irettesættelse eller hvad det nu er.

Så slemt synes jeg nu ikke det er, der var en overgang hvor tonen
også var for stram efter min smag, men det sidste lange stykke tid synes
jeg da at det har kørt helt ok.

> [...]
> men bare høfligt opdraget. Og der er altså visse mennesker herinde
> der er ubehagelige og som oftest styre diskussionerne.

Der vil self altid værer nogle der er mere dominerende end andre,
men jeg kan ikke komme på nogen der konsekvent er ubehalige herinde.
Ved mindre du self tænker på mig, og sådan opfatter jeg ikke mig selv,
det meste af tiden bestræber jeg mig da på at værer høflig, men til tider
kommer der altså postings der bringer mit pis i kog.

> [...]
> af med frustrationer m.m. og så få en ordentlig svada. Gider ikke
> høre på en person der er ked af det, så lad dog være med at

Det kunne man så vælge, men så ville alle og enhver også kunne slippe afsted
med at skive hvad som helst helt uimodsagt, det ville jeg kalde konfliktsky.

Kan du forøvrigt ikke vænne dig til at svarer i bunden af indlæggene,
det er lidt besværligt at skulle læse baglæns

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 03-09-05 21:10

On Sat, 3 Sep 2005 17:23:33 +0200, "Peter K. Nielsen" wrote:

>Det jeg mente med at ikke at ville diskutere var måske
>snarere at det ikke var for at fornærme dig, men blot
>oplyse dig om hvordan du virker på andre mennesker.

Hallo!!! Tal for dig selv!
Du hidser dig mer og mer op og glemmer helt, at det
var hunden og ikke dig, det drejede sig om!

Fra : uh

Dato : 03-09-05 23:43

> Hallo!!! Tal for dig selv!
> Du hidser dig mer og mer op og glemmer helt, at det
> var hunden og ikke dig, det drejede sig om!
>

> --
> Vh Sonja

S O O N J A A - tag det nu selv roligt - ikke? Udråbstegn er brugt
flittigst når man er ophidset og ehh..............nå ja, du havde jo "kun"
fire udråbstegn, men jeg opfatter alligevel dermed dit indlæg som et hidsigt
forsvar for din gode ven - I kender jo, som I fortæller i andre indlæg
hinanden i gruppen her - MEN det er ikke kun din og Jens' gruppe og den er
ikke kun til rygklapperi mellem hundevenner, som ikke kan acceptere andre
indlæg end fra de gammelkendte, men også vældig brugbar som kontakt til
hundeejere som har mere erfaring end nye hundeforældre, der gerne vil have
gode råd og/eller en lille snak om hunde. Dette bliver nemt forpurret af fx
pwh's grove tilbagevisning om at acceptere lugten i bageriet eller
forsvinde. Han har minimum skræmt een væk - til glæde for hvem? han taler om
at VÆLGE at opfatte - der er vist ikke plads til at vælge

Man har ikke pligt til at læse 4000 indlæg før man selv blander sig i
debatten, eller måske endda starter en tråd, men pligt til at holde sig til
emnerne for gruppen, og det sker ikke altid. Desuden bør man udvise en smule
takt og tone, og ikke "rive hovedet af hinanden". Denne tråd er også
efterhånden blevet et miskmask - hvem har æren for det??

Vi mennesker er meget forskellige, og nogle er mere følsomme end andre, der
som elefanter kan trampe rundt i en glasbutik og ødelægge det hele.

Du har intet som helst at have din opfattelse af Peter K. Nielsen i, hvem
kan opfatte hans indlæg som andet end saglige? der er ikke antydning af
hidsighed, så din bemærkning ovenfor er ikke særlig klog, vel?

Tilbage til hundene, lad dog det indspiste rygklapperi være eller hold det i
interne mails. Og lad os andre være her også!

mvh uh

Fra : x Vuf x

Dato : 04-09-05 09:55

On Sun, 4 Sep 2005 00:43:01 +0200, "uh" <uibpvækmeddette@mail.dk>
wrote:

KLIP...en masse bavl!

____ _ ____ __ __ __ __ __
| __ \ | | / __ \ | \ | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | \| | | |/ / | |
| |_| | | | | | | | | |\ | | < |_|
| __/ | |__ | |_| | | | \ | | |\ \ _
|_| |____|\____/ |_| \_| |_| \_| |_|

_,..._
/__ \
>< `. \
/_ \ |
\-_ /:|
,--'..'. :
,' `.
_,' \
_.._,--'' , |
, ,',, _| _,.'| | |
\\||/,'(,' '--'' | | |
_ ||| | /-' |
| | / \ / -'| `--.'|
| | H H / | |
|_|_..-H-H--.._ / ,| |
|-.._"_"__..-| | _-/ | |
| | | | \_ |
| | | | | |
| | |____| | |
| | _..' | |____|
jrei | |_(____..._' _.' |
`-..______..-'"" (___..--'

Fra : Linnea og Kalle

Dato : 04-09-05 10:27

> [...]
>
> Tilbage til hundene, lad dog det indspiste rygklapperi være eller hold det
> interne mails. Og lad os andre være her også!

Godt Skrevet!
En rar omgangstone tak!

Og hvordan går det med hunden?
Hilsen Linnea

Fra : Futte

Dato : 04-09-05 18:46

Hvornår var det du skulle have fjernet stingene på din hund - og hvordan går
det? Der er jo nogen af "os" der gerne vil vide hvordan det går den stakkels
hund.

Med venlig hilsen

LH

Fra : pwh

Dato : 04-09-05 19:21

uh wrote:
> [...]
> havde jo "kun" fire udråbstegn, men jeg opfatter alligevel dermed dit
> indlæg som et hidsigt forsvar for din gode ven -

LOL
Sonja, vi må nok tage hinanden i hånden og gå hen i skammekrogen
Manget tak til Uh for et godt grin, det er ikke det værste man kan få sig

/Jens (som selvfølgelig er helt enig i at Sonja er en grov og usleben person)

Fra : Futte

Dato : 04-09-05 19:37

Hvorfor mailer I ikke til hinanden!!! Så kan andre med almindelig dannelse
også være med herinde uden at blive høvlet ned med nedladende kommentarer og
dumme bemærkninger. Det er som om at gruppen styres af et par bestemte
personer hele vejen igennem. Nye "medlemmer" jages hurtigt væk og det er vel
meningen at alle skal kunne være her og dele erfaringer, bekymringer, sorger
og glæder og få gode råd og vejledning eller andet, hvis der er behov for
det.

LH

Fra : John P [jopa]

Dato : 04-09-05 20:08

Futte skriblede bla:
> [...]
> kunne være her og dele erfaringer, bekymringer, sorger og glæder og
> få gode råd og vejledning eller andet, hvis der er behov for det.

Alle skal kunne være her, men som i det virkelige liv er man ikke altid
enige, og det må man tage med uden at være sart.

Et par stykker af de "faste" har da også bedt mig om at fise ud af gruppen,
hvilket jeg da vil sk... på.
Personligt vil jeg da ikke ændre stil for at behage andre.

Fra : pwh

Dato : 04-09-05 21:20

John P [jopa] wrote:
> Et par stykker af de "faste" har da også bedt mig om at fise ud af
> gruppen, hvilket jeg da vil sk... på.

Hvad, er du i gruppen endnu, har vi ikke sagt at du skulle fise af
Ellers kommer Sonja's sofapuder bare efter dig

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 04-09-05 21:44

pwh skriblede bla:

> Hvad, er du i gruppen endnu, har vi ikke sagt at du skulle fise af
> Ellers kommer Sonja's sofapuder bare efter dig

Nå det var nu ikke nogen af jer
Men lad det ligge jeg er som sagt efter flere års deltagelse på usenet
blevet bekendt med fordelen ved killfilter

Og Sonja kan ikke true mig med hendes kobbel af pibedyr.
Min schæfer vil slikke dem ihjæl

Fra : x Vuf x

Dato : 04-09-05 23:17

On Sun, 4 Sep 2005 22:43:57 +0200, "John P[jopa]" wrote:
>pwh skriblede bla:

>Nå det var nu ikke nogen af jer
>Men lad det ligge jeg er som sagt efter flere års deltagelse
>på usenet blevet bekendt med fordelen ved killfilter

Ja, hurra for killfilteret!

>Og Sonja kan ikke true mig med hendes kobbel af pibedyr.
>Min schæfer vil slikke dem ihjæl

Du er åbenbart aldrig blevet lagt ned af et kobbel Papilloner
og blevet overslikket! Det er IKKE nogen spøg!
Desuden er alle store hunde bange for små hunde! :-þ

Fra : pwh

Dato : 05-09-05 05:08

x Vuf x wrote:
> Desuden er alle store hunde bange for små hunde! :-þ

Tyson blev ihvertilfælde sat på plads af en gravhund igår

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 06-09-05 23:17

On Mon, 5 Sep 2005 06:07:55 +0200, "pwh" wrote:

>Tyson blev ihvertilfælde sat på plads af en gravhund igår

<Fniiiiis>...Hva´sagde jeg!

Fra : pwh

Dato : 05-09-05 05:06

John P [jopa] wrote:
> Og Sonja kan ikke true mig med hendes kobbel af pibedyr.

LOL
Kobbel af pibedyr er næsten bedre end sofapuder

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 04-09-05 23:14

On Sun, 4 Sep 2005 22:20:16 +0200, "pwh" wrote:

>Hvad, er du i gruppen endnu, har vi ikke sagt at du skulle fise af
>Ellers kommer Sonja's sofapuder bare efter dig

Hold mig udenfor. Jeg har aldrig nogensinde bedt nogen
om "at fise af". Usenettet er et offentligt forum, og de,
der ikke kan tåle et modsigende svar, har ikke noget at
gøre i en diskutionsgruppe!

Fra : pwh

Dato : 04-09-05 21:17

Futte wrote:
> Hvorfor mailer I ikke til hinanden!!! Så kan andre med almindelig
> dannelse også være med herinde uden at blive høvlet ned med
> nedladende kommentarer og dumme bemærkninger.

Ja du må da meget undskylde, men jeg syntes at Uh's indlæg til Sonja
var så langt ude at jeg kun kunne grine af det

> [...]
> kunne være her og dele erfaringer, bekymringer, sorger og glæder og
> få gode råd og vejledning eller andet, hvis der er behov for det.

Nu synes jeg nok der er "et par bestemte personer" der er ved at gå en
smule i selvsvig over det indlæg jeg oprindeligt skrev til Uh.
Prøv lige at bakke engang og læs det en gang mere, jeg brugte da ikke nogle
grove personlige øgenavne eller andet af den skuffe.
Jeg forholdt mig meget kritisk til Uh's udtalelser på en nok ikke særlig venlig måde,
men det falder mig nu engang svært at skælde ud på en venlig måde.
Det er da også pudsigt at Uh ikke overhovedet har anfægtet mine påstande,
kun brokket sig over min formulering, inden for fodbold kalder man det vist
at gå efter manden og ikke efter bolden. Noget siger mig at jeg har haft ret i et
par af mine påstande, og det har nok gjort lidt ondt, altså vælger Uh at angribe mig
i stedet for at forklarer sig.
Det er lykkedes Uh at dreje fokus væk fra et tåbeligt indlæg som han/hun kom med,
det må jeg lade ham/hende, det var elegant og flere røg i fælden og fik det drejet over
på en idiotisk debat omkring min og Sonja's person.

/Jens

Fra : uh

Dato : 04-09-05 23:36

> Ja du må da meget undskylde, men jeg syntes at Uh's indlæg til Sonja
> var så langt ude at jeg kun kunne grine af det

Selvfølgelig synes du det, du og Sonja er jo af samme kaliber, kender endda
hinanden og forstår måske slet ikke folk som er mere fintfølende. - Tænk på
at folk er mere sårbare når et familiemedlem, hund eller menneske lider,
hvilket var årsag til starten på tråden.

> Nu synes jeg nok der er "et par bestemte personer" der er ved at gå en
> smule i selvsvig over det indlæg jeg oprindeligt skrev til Uh.

Sikke da overdrivelser.

> [...]
venlig måde,
> men det falder mig nu engang svært at skælde ud på en venlig måde.

Du forholdt dig ikke bare kritisk, hvilket du skam gerne må, men du
foregav at vide bedre end indsenderen af indlægget, nemlig at der blev
overdrevet, hvad smerter og reaktion fra hunden angår. Endvidere anklager du
Andreas for ikke at tage ansvar:

pwh's citat fra 30-08-21:14:

> [...]
handlinger
>og giv ikke skylden på dyrelægen hvis de har udført et korrekt stykke

Som ansvarlig hundeejer tager man gerne mod gode råd, og tror naturligvis på
hvad dyrlægen siger. Om arbejdet er korrekt udført kan nok ikke altid
vurderes før senere, om overhovedet, men bliver det naturligvis som oftest.
Dyrlæger og læger er mennesker - og kan lave fejl, såvel som alle vi
andre, det kan der jævnligt læses om i aviserne. Jeg kan ikke se nogen
sammenligning med den loppehistorie, forstår ikke hvor du vil hen, det har
intet med denne sag at gøre. Min søn har gjort alt hvad dyrlægen sagde, og
meget mere til.

> [...]
ret i et
> par af mine påstande, og det har nok gjort lidt ondt, altså vælger Uh at

Det er morsomt at se hvad du får ud af mine få saglige og pæne indlæg kære
Jens. Min søn Andreas har mistet lysten til at deltage i den slags debatter,
hvilket jeg tidligere har gjort opmærksom på, så alle senere indlæg er mine,
og jeg har altså andet at lave end at sidde og svare på dine indlæg. Du har
ret til at have din mening, den kan/vil/skal jeg ikke anfægte, jeg har lov
til at have mine ditto. Man kan kvaje sig - og sige undskyld, det lærte vi
som børn, ikk? Det kan jeg stadig, og gør det gerne, hvis jeg finder det
rimeligt, og det kunne andre måske også have behov for. Hvis du føler jeg
har angrebet dig, så er det udelukkende for dine arrogante og urigtige
påstande.

> [...]
det drejet over
> på en idiotisk debat omkring min og Sonja's person.

Sikke noget sludder - hvordan er det nu......ehh.....der er et eller andet
selv Guderne kæmper
forgæves imod, jeg husker ikke lige hvad......nå, spøg tilside: jeg gider
ikke bruge min tid på tåbeligheder og det viste sig tidligt, at alt for
meget uvedkommende pladder blev blandet ind i det som sagen handlede om. Det
var dig selv som startede på det, ved at tale om mangel på ansvar. Jens,
kære
Jens, hvis min tæve var blevet steriliseret ville jeg nok ikke lade hende
fare omkring med min anden hund så såret springer op.....det ville jeg synes
var meget uansvarligt, for det havde dyrlægen jo sagt til dig ikke, altså
fortalt dig
hvordan du skulle behandle din hund efter operationen?

Se NU blev også jeg personlig. Jeg har talt om at bedre omgangstonen her i
gruppen, det finder jeg ikke er så idiotisk som du mener, men der er grænser
for hvor meget tid jeg kan bruge på det, så nu vil jeg trække mig i god ro
og orden, med håbet om at noget af det jeg har fægtet for er trængt ind -
jeg
gider ikke diskutere på for lavt et plan.

Det hele handlede om at en lille hund havde store smerter i meget lang tid,
og smertestillende medicin kunne tilsyneladende ikke mildne det, så det
kunne være rart at høre om andres erfaringer. Det har vi nu hørt og
kvitterer med at fortælle at det trods alt går fremad, langsomt men
forhåbentligt sikkert - men kors, hvor har det været drøjt.

Kan I nu have det godt allesammen, her ender vores historie i hundegruppen,
tak for sympati for hunden, tak for mange gode indlæg. Til sidst lige en
forklaring til dig kære Jens: jeg er ikke så anonym som du, min
e-mailadresse er nem at tolke, bare lidt krypteret af hensyn til spammere,
hvorimod din er ubrugelig. Det var bare det jeg
hentydede til i et tidligere indlæg, jeg er skam ikke interesseret i at
kende din fysiske adresse.

Mange venlige hilsener til alle interesserede
uh - mor til Andreas, ham med hunden.

Fra : pwh

Dato : 05-09-05 19:47

> Selvfølgelig synes du det, du og Sonja er jo af samme kaliber, kender
> endda hinanden og forstår måske slet ikke folk som er mere
> fintfølende.

Sonja og jeg kender kun hinanden her fra gruppen,
og vi var bestemt ikke perlevenner til at starte med,
og kan da stadig ryge i totterne på hinanden.

> Sikke da overdrivelser.

Jeg er glad for at du er enig

> [...]
> overdrevet, hvad smerter og reaktion fra hunden angår. Endvidere
> anklager du Andreas for ikke at tage ansvar:

Nope, det er ikke det jeg skriver.

> pwh's citat fra 30-08-21:14:

Hvor skriver jeg at i overdriver mht jeres hunds smerter ???
Og jeg kommer med den påstand at hvis i foretager så drastisk et indgreb
kun baseret på hvad en enkelt dyrelæge har sagt, så er i uansvarlige.
Er min påstand ikke korrekt, jamen så er jeg jo forkert på den.

> Jeg kan ikke se nogen
> sammenligning med den loppehistorie, forstår ikke hvor du vil hen,
> det har intet med denne sag at gøre. Min søn har gjort alt hvad
> dyrlægen sagde, og meget mere til.

Nu ved jeg ikke om du overhovedet kender loppehistorien,
men princippet med at fralægge sig ansvaret var fuldstændigt det samme.

> [...]
> det kunne andre måske også have behov for. Hvis du føler jeg har
> angrebet dig, så er det udelukkende for dine arrogante og urigtige

Næh, jeg føler mig såmænd ikke specielt angrebet af dig.
Jeg føler bare mere at du prøver at fjerne fokus fra det indlæg hvor
du/i udråber den danske Dyrelægestand til forbrydere der lokker
uskyldige mennesker til at øve vold mod deres hunde.
Jeg troede faktisk at det var mit sprog du var blevet fortørnet over,
for det skal jeg da gerne give dig en undskyldning for hvis det er,
det kunne klart have været skrevet pænere fra min side.
Det havde bare ikke ændret en tøddel på hvad jeg mente.

> Det var dig selv som startede på det, ved at tale om
> mangel på ansvar.

Det fik da dig til at ændrer retning fuldstændigt i stedet for at svarer
på mit indlæg, nej det er dig der har kørt denne tråd helt af sporet.
Du kunne jo også bare have ignoreret mig eller puttet mig i dit Killfilter,
der er ingen der har tvunget dig til at debaterer med mig.

> [...]
> til dig ikke, altså fortalt dig
> hvordan du skulle behandle din hund efter operationen?

Hvor ved du fra hvilke instuktioner min dyrelæge gav mig,
det har jeg ikke skrevet en fis om.
Men at jeg nok var uansvarlig i det stykke kan jeg sikkert ikke helt
fraskrive mig, forskellen er bare at jeg åbent tager anvaret på mig selv
og ikke prøver at finde syndebukke andre steder.

> Se NU blev også jeg personlig.

Det føler jeg da på ingen måde, det er da helt i sin orden at du har
en mening om hvordan jeg behandlede min tæve.
Jeg blev nu ikke kaldt uansvarlig da jeg skrev historien i sin tid herinde.

> [...]
> trække mig i god ro og orden, med håbet om at noget af det jeg har
> fægtet for er trængt ind - jeg
> gider ikke diskutere på for lavt et plan.

Det kan jeg da godt følge, og kommer du fortsat i gruppen vil jeg da
også vide i fremtiden at du ikke accepterer en hård tone,
jeg kendte dig ikke og jeg burde derfor nok have været mere afdæmpet
indtil jeg vidste hvem jeg talte med, men jeg blev altså sur over jeres indlæg
og sådan var det altså, jeg er faktisk normalt er ret venligt menneske

> [...]
> nu hørt og kvitterer med at fortælle at det trods alt går fremad,
> langsomt men forhåbentligt sikkert - men kors, hvor har det været

Godt at hører at det går fremad, det er et helvede når ens dyr er syge,
det skal nok blive godt det hele, og så har i faktisk en bedre hund i
mine øjne, da risikoen for diverse sygdomme bliver minimeret.

> Kan I nu have det godt allesammen, her ender vores historie i
> hundegruppen, tak for sympati for hunden, tak for mange gode indlæg.

Tak og i lige måde, jeg regner ikke med at du er sur over alle mine indlæg

> [...]
> hensyn til spammere, hvorimod din er ubrugelig. Det var bare det jeg
> hentydede til i et tidligere indlæg, jeg er skam ikke interesseret i

Hvad skal du da bruge min e-mailadresse til, har du prøvet at maile
til mig privat siden du ved den ikke virker.
De fleste andre her i gruppen kan da finde ud af at underskrive
med sit fornavn, det gør du jo ikke engang, eller hedder du Uh ??

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 04-09-05 23:10

On Sun, 4 Sep 2005 20:21:22 +0200, "pwh" wrote:

> [...]
>/Jens (som selvfølgelig er helt enig i at Sonja er en grov og usleben person)

Jamen det er sg* da træls, at fordi det ikke lykkedes at angribe dig,
så sku' jeg lige pludseligt angribes fra højre og venstre!

Fra : Futte

Dato : 02-09-05 15:33

Du må ikke undlade at fortælle hvordan det går når din hund har fået fjernet
stingene, det er jeg nemlig ret spændt på. Vil du ikke skrive her, så skriv
til mig privat.

LH

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-09-05 19:18

"Futte" <le_ha@privat.tele.dk> writes:

> Hvornår var det du skulle have fjernet stingene på din hund - og hvordan går
> det? Der er jo nogen af "os" der gerne vil vide hvordan det går den stakkels
> hund.

Jeg er også nysgerrig!

/Trine