I aftes lå Stella meget syg men fik en sid~
Fra : Alice Trauelsen

Dato : 18-08-05 10:54

Det var været en hård tid og ikke mindst i dag. Stella er en hund,
labradorblanding på 11 år. Kort før vi skulle flytte kom hun i løbetiden,
og
det blødte som det ikke havde gjort i mange år. Vi ringede til dyrlægen
efter et par dage, og han sendte nogle penecelin piller, fordi han sagde
hun
havde nok blærebetændelse, det kunne han se gennem telefonen. Nå, men vi
flyttede, og de første dage hernede tisede og tisede hun, Else rendte ude
med hende dag og nat, ingen af dem fik meget søvn. Hun begyndte ikke at
ville spise. I lørdags snakkede vi igen med dyrlægen, og Erling kørte ned
til ham med en urinprøve, det viste sig at hun havde svær blærebetændelse
med kolibakterier. Ny medicin. Tiden er så gået, men efter det gik frem af
et par dag og hun holdt op med at tisse sig meget, så blev hun mere og
mere
svag. Her til morges var det rent galt, hun spiser ikke, når hun har
drukket
vand kaster hun det op, og når hun ligger så er hun utæt. Vi har ingen
bil,
og er jo helt nye hernede, så jeg har forgæves prøvet at få en dyrlæge til
at komme herud hele dagen, medens vi så hun blev svagere og svagere.
Dyrlægen kunne ikke komme, og ingen af de andre dyrlæger vi snakkede med
kunne komme, hele dagen har det drejet sig om Stella. Endelig her til
aften
ringede jeg til den dyrlæge der havde vagt, for vi kunne ikke se på hun lå
sådan. Hun kom inden for 10 minutter og undersøgte Stella, det er
antagelig
en livmoderbetændelse, så hun har fået noget smertestillende og noget
andet
medicin. Så har hun fået til i morgen, hvis det ikke er blevet væsentlig
bedre til i morgen, så er der nok kun den tunge gang, som vi har snakket
som
så meget de sidste dage, medens vi har "slås" for at få dyrlægen til at
komme. Men da klokken var ca. 22. 30 var jeg lige over ved Olde, for
Stella
er Olde og Elses gamle hund, og da havde hun igen kastet op. Hun var meget
svag og intet spist, og selv vandet kaster hun op. Det bliver en meget
lang
nat, for vi frygter hele tiden at vågne op, og se hun er død. Men vi vil
allerhelst vågne i morgen tidlig og finde lidt af vores egen gamle Stella.
At have dyr er det skønneste der findes, men når vi når til den tid vi
skal
sige farvel, så er det det sværeste der findes. Else er mest knust og vi
andre prøver at trøste hende og holde humøret oppe på hende selv om vi
også
græder indvendig. Så inden ret længe går vi i seng og så må vi se i
morgen.
For som dyrlægen sagde til Stella da hun klappede hende til farvel, så
lille
hund nu er det op til dig, har du kræfter nok til at slås? Det er
frygteligt
at være så hjælpeløs. Det gør bare så pokkers ondt, for selv om miraklet
skulle ske og hun bliver bedre, så ved vi det jo godt, vi har hende kun på
lånt tid, og inden lægen er det tid til at sige farvel. Men tideligt til
morges ringede jeg til dyrlægen, der var ingen grund til at vente mere,
det
havde ikke hjulpet og her tideligt til morges sagde vi farvel til vores
dejlige gamle hund gennem 11 år. Så der er sorgens dag, hernede i dag, det
gør bare så ondt. Men jeg må holde ud, og støtte Olde og Else så godt jeg
kan for de har brug for min hjælp. Nu er Stella oppe i regnbuehimlen
sammen
med sine brødre og alle de hunde hun har kendt i sit hunde liv. Vi vil
aldrig glemme vores Stella. Sov godt Stella.

Fra : Erik

Dato : 18-08-05 11:56

Hvor er det godt af dig og tage dig tid til at skrive den gribende
historie.
For 14 dage siden sagde vi farvel til min tro følgesvend gennem 12 år,
en dejlig og glad gravhund, så jeg ved hvilken sorg du oplever.
Husk at tænke på alle de dejlige stunder I har haft sammen - vi skal
overleve på minderne.
Mvh
erik

Fra : fam. Ager

Dato : 18-08-05 12:01

"Alice Trauelsen" <alice.trauelsen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med sine brødre og alle de hunde hun har kendt i sit hunde liv. Vi vil
> aldrig glemme vores Stella. Sov godt Stella.

-------------------------------

vrææææææl....
æv...det er bare så hårdt. en af de ting man aldrig bliver god til...
medfølelese herfra, men også en vis harme over at det skulle være så
besværligt for jer, at få en dyrlæge til at komme ud til jer. Det er en ting
jeg ihvertfald sætter stor pris på ved min dyrlæge, at jeg kan regne med et
hjemmebesøg, hvis det bliver nødvendigt.

mange hilsner og tanker fra marie

Fra : Holm

Dato : 18-08-05 12:07

> [...]
> hun
> havde nok blærebetændelse, det kunne han se gennem telefonen.

Hej Alice

Sikke en ufattelig dårlig dyrlæge!!!!!! Enhver ordentlig dyrlæge ville
straks have tænkt "pyometra/Livmoderbetændelse"
....jeg er helt paf, hvor ringe en dyrlæge er man så lige??
Man kan sg ikke "se" en diagnose i telefonen, med mindre man er synsk
Selv gamle hunde med livmoderbetændelse, har en fair chance for at klare en
operation.
Men hvor er jeg ked af det på jeres vegne, det er så hårdt at miste en hund
som har været der (næsten) altid.
Har selv gamle Thor på 14 ½ hvis tid rinder ud hver dag,.o((snøft...

Men den der dyrlæge???? FØJ siger jeg bare!!!

Mange hilsener
Holm

Fra : x Vuf x

Dato : 19-08-05 21:14

On Thu, 18 Aug 2005 13:07:08 +0200, "Holm" wrote:
>"Alice Trauelsen" <alice.trauelsen@post.tele.dk> skrev...

Jeg føler dybt med jer.

>Sikke en ufattelig dårlig dyrlæge!!!!!! Enhver ordentlig
>dyrlæge ville straks have tænkt "pyometra/Livmoderbetændelse"

Det var faktisk også det, jeg sagde, på trods af, at jeg ikke er
dyrlæge. Kan du huske det Alice? Hvad jeg vil med den bemærkning?
Jo, når en hundeopdrætter kan høre det ud fra sygehistorien, hvorfor
kan en studeret dyrlæge så ikke komme frem til den rigtige diagnose?

> [...]
>sgu ikke "se" en diagnose i telefonen, med mindre man er synsk
>Selv gamle hunde med livmoderbetændelse, har en fair chance for at

Jo, men tror du ikke Holm, at Stella har ventet for længe på
den rigtige diagnose?

>Men hvor er jeg ked af det på jeres vegne, det er så hårdt
>at miste en hund som har været der (næsten) altid.
>Har selv gamle Thor på 14 ½ hvis tid rinder ud hver dag,.o((snøft...

Ja, det er frygtelig hårdt. I 2004 mistede jeg 4 og i år har jeg
allerede mistet 1 mere...

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
2 hvid/zobel drenge

Fra : Niau

Dato : 18-08-05 12:16

> [...]
> aldrig glemme vores Stella. Sov godt Stella.

> Den har indtil videre sparet mig for at få 1 spam-mails.

Hej Alice

Det var godt nok en meget trist historie. Vi måtte også sige farvel til
vores elskede Lady (halv pomeranien og halv papillon) gennem 10 år. Det hele
skete i løbet af et par dage og til sidst var det for sent. vi fandt aldrig
ud af, hvad der var galt.
Vi føler med jer herhjemme og kan kun sige, at det bliver lidt nemmere med
tiden. Selvom der nu er gået 5 mdr. kan jeg stadig finde på at græde over
hende. Det bliver nemmere og ellers så er du velkommen til at skrive og tale
ud... det havde jeg meget brug for.

De kærligste hilsner Thanh Nhi N.

Fra : Claus

Dato : 18-08-05 17:33

"Niau" <thanh_nhi_nguyen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Alice Trauelsen" <alice.trauelsen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Jeg tænker på jer.....det har været en hård kamp for alle...-men den rigtige
beslutning....

Men...nøj hvor blev jeg rørt, jeg håber det hjalp lidt at fortælle. De 2 i
kurven fik lige et klem selv om de var godt våde efter stranden.....

Vh Claus

Fra : Alice Trauelsen

Dato : 18-08-05 22:17

Tideligt her til morges måtte vi ringe efter dyrlægen igen, hun kom
indenfor
10 minuter, og nu har Stella fået fred, og hviler sammen med sine brødre
og
alle vores andre dyr oppe på regnbuehimlen. Det er forfærdeligt hårdt, men
der var ikke mere vi kunne gøre. Så nu sidder vi bare tilbage med smerten
og
tomheden. Vi vil savne vores kære Stella.