dkk udstilling i odense
Fra : tina hedeman

Dato : 18-08-05 07:19

Hej med jer

Ja jeg bliver nok ikke populær når jeg skriver det her.
Jeg var med en nede og se dkk udstillingen i odense i lørdags og jeg blev
rimlig chokeret.
Jeg mener, at når man har sin hund med lufter man den udenfor og ikke
indenfor, en mand lod sin hund lette ben op af en skraldespand indenfor og
ja han så det godt...
Dem som frisere og klipper deres hunde, kunne man ikke lige feje eller samle
håret op fra gulvet???Jeg så godt nok en der gik rundt og fejede hundehår
op.
men det synes jeg hører med under ens pli.
Jeg forstår godt hvorfor at hundeejere nogengange er upopulære.
Jeg fik nemlig af vide kongres centeret bruger 2 dage på at gøre rent efter
udstillingen.

En anden ting er hvordan ejerne behandler hundene jeg blev gal. I et bur var
der 8-9 paplioner så gik de nærmest overnpå hinanden.
Jeg skærer ikke alle over en kam men nnogen tænker bare ikke på dyrenes ve
og vel men på hvordan de ser ud.

Lige en anden ting de racer der er forbudte i dk. men ikke i andre lande kan
de godt blive udstillet her alligevel?

hilsen Tina

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 18-08-05 12:05

"tina hedeman" <th@daf-grenaa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og vel men på hvordan de ser ud.
>
> Lige en anden ting de racer der er forbudte i dk. men ikke i andre lande

hej Tina - jeg var også i Odense Congress Center i søndags med mine
basenji - og her bliver jeg så til gengæld nok upopulær, når jeg fortæller,
at det der slog mig var at luften var så tung af cigaret røg ! selvom man
ikke må ryge i hallerne gør folk det alligevel, og jeg hader den lugt af røg
i ens tøj, hår og i hundenes pels når man kommer hjem - for ikke at tale om
den dårlige luft inde i hallerne -

derudover burde hundeejere ikke lade deres hunde tisse op ad en
skraldespand, men udenfor stank der nu også af hundetis, så det ville noget
.............. det mindede om de forskellige Festivaler, hvor alle tisser
op ad de nærmeste træ ! blot en lille sammenligning -

Det, at folk klipper og friserer deres hunde på en udstilling burde heller
ikke tillades - det bør man gøre hjemmefra ............ og hvis du er
sikker på, at der virkelig var 8-9 papillioner i et bur og du ikke mente de
havde det godt, burde du have kontaktet Dansk Kennel klubs Informationsboden
om dette - ellers bliver der jo ikke gjort noget ved det ...

hvilke racer tænker du på når du nævner forbudte racer i Danmark?

hilsen Pia

--
Pia Palmblad Wright
Basenji & Pharaoh hounds since 1972

Fra : tina hedeman

Dato : 18-08-05 12:21

Hej Pia

Jeg synes ikke det lugtede af røg i hallerne, det gik min næse forbi eg
tror nok er ikke helt sikker på at det var en mastina napoletano. Den
lignede bare. Jeg ved heller ikke om den er forbudt i dk. Men det er
generalt kan man udstille forbudte racer i dk?
Ja jeg ved de ting nu til næste udstilling jeg skal til mht. de 8 hunde i
burene.
hilsen tina

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 18-08-05 14:14

> [...]
> generalt kan man udstille forbudte racer i dk?
> Ja jeg ved de ting nu til næste udstilling jeg skal til mht. de 8 hunde i

hej Tina - jeg er nok mere sart hvad angår røg og det samme er mine hunde

hvad angår racen Mastino napoletano var der da et par stykker tilmeldt og
både dansk ejet og opdrættet (læser fra kataloget) - men denne race er ikke
forbudt i Danmark - mig bekendt er det en utrolig godmodig race - det har de
par stykker jeg har kendt været, men alt er relativt - hvad fik dig til at
tro den var forbudt ? er blot interesseret ............

Fik jeg forresten fortalt, at min tæve af eget opdræt blev bedst i racen og
dansk champion - armenene er kommen ned igen

hilsen Pia

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 19-08-05 11:00

> Fik jeg forresten fortalt, at min tæve af eget opdræt blev bedst i racen
> og
> dansk champion - armenene er kommen ned igen
>

> hilsen Pia

Tillykke mange gange

VH Pernille

Fra : Lene

Dato : 25-08-05 22:00

> Fik jeg forresten fortalt, at min tæve af eget opdræt blev bedst i racen
> og
> dansk champion - armenene er kommen ned igen
>

> hilsen Pia

Hej... og tillykke...

Jeg lagde også mærke til at der var virkelig mange hår på gulvet, specielt i
den hal med den store ring... Jeg synes også det er noget svineri. Jeg selv
har collie og ordner da hund dagen før. Men kan godt finde på at klippe en
smule på selve dagen. Men bruger da altid skraldespanden. - og netop i
Odense var der sat mange skraldespande. Så det burde ikke være sådan.

Lene

Fra : Anita Andersen

Dato : 18-08-05 12:27

Hvis en hunde race er forbudt i Danmark, så kan den naturligvis heller ikke
komme til udstilling i Danmark efter som den er forbudt her i landet.
Hvis dkk tillader dette så bryder de loven.

Mvh
Søren

Fra : tina hedeman

Dato : 18-08-05 19:00

Hej med jer

Jeg troede bare den race var forbudt, kan man finde en liste over forbudte
racer i dk.
Tillykke med din præmier Pia, det er altid rart at "vinde"noget.
hilsen tina

Fra : qfha

Dato : 18-08-05 22:29

Du har ret i, at man kan undres over folks adfærd på en
hundeudstilling. Men jeg tror det er den genrelle holdnng i samfundet
om, at man selv er det centrale, at man har mange rettigheder, men
glemmer sine pligter. Man kan også kalde det dårlig opdragelse.

Men fakta er sådan, både i Odense og til mange andre udstillinger i
Danmark.

Og her vil jeg faktisk præcisere, at man ofte ikke møder dette
svineri til udstillinger i andre lande. Her har man taget konsekvensen
af det, og har personale til at rydde op efter menneskenes rod og
hundenes efterladenskaber hele dagen. Det er ofte spejdere eller
sportsklubber som tjener en lille skilling ved at tage tørnen. Det
giver et mere behageligt "klima".

Det har altid undret mig, at DKK organisatorisk i forbindelse med
udstilinger virker temmelig amatøragtig i forhold til hvad man møder
i udlandet. Det gælder såvel det nævnte, som placering af ringe og
øvrige faciliter til udstillerne og ikke mindst tilskuerne.

Fra : makkerlone

Dato : 19-08-05 08:12

> [...]
> i udlandet. Det gælder såvel det nævnte, som placering af ringe og
> øvrige faciliter til udstillerne og ikke mindst tilskuerne.

Jeg har været til udstilling i udlandet (i forbindelse med VM i
lydighed) og hvad jeg så der var røstende. Folk med deres fine
udstillingshunde var for fine til at samle op efter deres hunde, for
det var der jo folk til.
Det jeg mener er, at folk bliver ligeglade, hvis der alligevel kommer
en person om f.eks. 15 minutter og samler lorten op. Men indtil det
tidspunkt, er der desværre risiko for, at 100 mennesker har trådt i
den og spredt den over et stort område (og slæber det ind i
hallerne).

Jeg har også til en dansk udstilling set en person lade sin hund tisse
på gulvet. Jeg skydte mig hen og lægge servietter og køkkenrulle
på, og forventede så at denne person med hundehvalpen ville samle det
op. Næh.... suk, det gjorde hun ikke. Lod det bare ligge. Dette var
ikke en udstillingsperson, men en lydighedsdame. Ak, jeg var skuffet.
Troede lige, at lydighedsfolket havde mere pli.

Lone
www.makker.dk

Fra : claus jensen

Dato : 19-08-05 08:27

hej
jeg var engang på udstlling i polen.
der gik der damer rundt med koste og vand og tørrede op og vaskede gulvet,
min hund var lidt stresset og lagde
en lille kage på gulvet, jeg ville så gøre rent efter den, men næ den polske
rengøring dame blev tosset. det skulle hund nok klare, siden den dag har jeg
luftet uden for og selvfølgelig samlet op
mvh claus (hvis cavalier hvalp vandt for 7 gang i odense)
http://www.123hjemmeside.dk/cavalier

Fra : qfha

Dato : 19-08-05 17:13

TILLYKKE

mvh
qfha

Fra : qfha

Dato : 19-08-05 17:12

Troede lige, at lydighedsfolket havde mere pli.

Jeg tror der er gode og dårlige hundeejere i alle typer af grupper. Vi
kan nemt blive enige om, at man selv bør samle og tørre op efter
hunden. Men da det ofte ikke sker, synes jeg det er rart at
udstillingsledelsen tager hånd om problemet og løser det, som de gør
i udlandet.
Ikke at tage hånd om det organisatorisk gør jo ikke hundeejerne
bedre. Desværre. Det virker derimod lidt amatøragtigt herhjemme i
sammenligning med det man oplever til de udenlandske udstillinger.
mvh
qfha

Fra : Kim Christensen

Dato : 20-08-05 09:44

Hvis du ser hvordan folkene gebærder sig på parkeringspladsen, så
forstår du hvorfor hundene nødvendigvis må forette deres nødtørft
indenfor. Folk kommer langvejs fra, finder en P plads, og iler direkte
hen til indgangen, og ind til udstillingsringen. Hvis fido virkelig for
tid til at besørge noget undervejs er det et held. Sådan så jeg
mange der gjorde. Trods deet at de så bagefter skulle vente en hel
time ved ringen før deres race skulle bedømmes.
Ja, det virkede faktisk som de søgte at undgå at hundene kunne nå at
lave noget udendørs...

Hilsen Kim

Fra : qfha

Dato : 20-08-05 14:01

Du har da bestemt ret. Men her tror jeg du skal bære over med de to
benede. De fleste er helt oppe at køre, nervøse og stressede.
Hvem der bare kunne være perfekt.