Løbetræning med en Beagle
Fra : Ukendt

Dato : 16-08-05 21:49

Hej hundevenner!

Vores - dejlige Beagler er nu godt 13 måneder, og jeg vil gerne begynde at
løbe med hende i skoven (i snor - naturligvis).
Jeg vil starte træningen langsomt op med et par korte joggeture om ugen, og
langsomt øge tempo og distance. Hvor langt og hvor ofte kan eller bør jeg
løbe med hende, når hun er kommer i god træning?

mvh

Søren

Fra : Jens

Dato : 17-08-05 07:58

> [...]
> og langsomt øge tempo og distance. Hvor langt og hvor ofte kan eller bør
> jeg løbe med hende, når hun er kommer i god træning?

Jeg kan ikke give et særligt præcist svar - men vores erfaring er, at vores
beagle tæve på snart 6 år klarer det mest utrolige. Vi løber ikke med hende,
men tager cykelture fra tid til anden.

Tempoet behøver du ikke være urolig for - hun løber det meste af tiden
hurtigere, end de fleste mennesker kan ret langt til af gangen.

Distancen? Vores tæve tager fint 10-15 km fordelt over nogle timer med en
lille håndfuld pauser. Rekorden er vist ca. 35 km på en hel dag - som hun af
egen vilje afsluttede med en imponerende slutspurt på ½-1 km, hvor det kneb
med at følge med på den lejede cykel på Samsø!! Den efterfølgende nat sov
hun også ret godt

Så bare gå løs! Hun vil garanteret elske løbeturene i skoven!!

Jens & Emma

http://emma.schoenemann-paul.dk/

Fra : Anette

Dato : 17-08-05 20:18

Søren wrote:
>Hvor langt og hvor ofte kan
> eller bør jeg løbe med hende, når hun er kommer i god træning?

Netdyredoktor har en glimrende startvejledning, så I kommer i form sammen

http://www.netdyredoktor.dk/sw16722.asp

/ Anette