Sovested
Fra : Thomas Larsen

Dato : 09-08-05 15:18

Hejsa. Jeg har en golden retriver, en dejlig unghund på ca et ½ år..... Jeg
har så fået lidt modstridende oplysninger ang. hundens sovested. Han har
altid sovet alene ude i vores gang/bryggers og det har egentlig gået godt,
med kun et tapet uheld intet piven og hylen eller besørge uheld. Alt i alt
rigtig godt....Jeg har så fået at vide at man får en bedre hund hvis den får
lov at sove i samme rum som en, dvs vores soveværelse(ikke seng, egen kurv).
Mens andre siger den har bedst af at sove alene så den kan lære at være
alene... Men hvad siger i ? hvad er bedst ?

Mvh Thomas L.

Fra : Pwh

Dato : 09-08-05 15:47

Thomas Larsen wrote:
> [...]
> dvs vores soveværelse(ikke seng, egen kurv). Mens andre siger den har
> bedst af at sove alene så den kan lære at være alene... Men hvad

Det er sikkert forskelligt fra hund til hund, en helt lille hvalp ville jeg ikke
lade sove helt alene, men det er din jo ikke mere.
Hvis det er dig ligegyldigt, så kan du jo lade hunden selv vælge.
Mine 2 hunde bestemmer selv hvor de vil sove, og Angel sover helst hos
mig i sengen og Tyson sover helst for sig selv i sofaen i stuen.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 09-08-05 16:13

Thomas Larsen wrote:
> at man får en bedre hund hvis den får lov at sove i samme rum som en,
> dvs vores soveværelse(ikke seng, egen kurv).

Hej Thomas
Jeg hælder mest til at hunden er et flokdyr. Det er unaturligt for en hund
at sove adskilt fra sin flok.
For hundens stamfader, ulven, vil det at en ulv sover for langt væk fra
flokken betyde at flokken har udstødt den, at den er uønsket i flokken.

Vores hunde sover på gulvet i soveværelset, men trisser som regel ud i
gangen lige udenfor soveværelsesdøren i løbet af natten.
Samme øjeblik vækkeuret siger et pip er de dog tilbage, bare så klar til at
vi står op.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Sanne

Dato : 09-08-05 16:57

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> gangen lige udenfor soveværelsesdøren i løbet af natten.
> Samme øjeblik vækkeuret siger et pip er de dog tilbage, bare så klar til

Hej Anette.

Kom lige til at grine lidt af din måde, at fortælle på hvordan dine hunde
reagerer ved vækkeuret.
Vores gør akurat det samme...dertil skal dog siges,at hvis vi står op inden
vækkeuret ringer og vi alle er i f.eks køkkenet, når det ringer...ja, så
stormer hundene afsted til soveværelset....."mor og far skal jo op"
Ikke at jeg tror de er mindre bemidlet *sss* men de glemmer åbentbart nemt!!

Mvh
Sanne

Fra : tina

Dato : 09-08-05 19:20

"Sanne" <laurberg@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> "Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

Vores går frit i hele huset, men har dog lært at vi ikke vil have hund i
sengen.
Somregel lægger han sig foran gangdøren så ingen kan komme hverken ind eller
ud. Skal vi op og tisse er vi nødt til at vække ham før han flytter sig...
hvem sagde at sove tungt *griner*

Tina

Fra : Anette

Dato : 09-08-05 19:44

Hej Sanne
> far skal jo op" Ikke at jeg tror de er mindre bemidlet *sss* men
> de glemmer åbentbart nemt!!

*LOL* kan se det for mig
Hvad siger de så til at de ikke er der? Får I så en go'morgen hilsen mere i
køkkenet ?

Risikoen for at vores hunde ikke skulle finde os i sengen når vækkeuret
ringer er forsvindende lille.
Vi er ikke ret gode til morgener

/ Anette

Fra : x Vuf x

Dato : 20-08-05 15:20

On Tue, 9 Aug 2005 17:12:47 +0200, "Anette" <abc@def.es> wrote:

> [...]
>ud i gangen lige udenfor soveværelsesdøren i løbet af natten.
>Samme øjeblik vækkeuret siger et pip er de dog tilbage, bare så

Ja, en hundeejers lyksalighed.
Og sådan bør alle hunde sove.
I tæt nærhed af sin flokleder!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
2 hvid/zobel drenge + 1 tricolour pige

Fra : fam. Ager

Dato : 09-08-05 19:06

"Thomas Larsen" <medieburner@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> egen kurv). Mens andre siger den har bedst af at sove alene så den kan
> lære at være alene... Men hvad siger i ? hvad er bedst ?

hvis hunden har det godt med at sove alene, synes jeg da at det vil være
fjollet at begynde at ændre på det.
jeg har også haft hvalpe med i soveværelset de første dage, men jeg har nu
også mere end en hund. den sidste hvalp blev i gangen med den ældre hund, og
jeg tog en madras ned til ham de første dage.

så min mening er at det er lidt dumt, at begynde at lade den sove hos jer,
med mindre den er ked af at være alene.

mvh. marie

Fra : Thomas Larsen

Dato : 10-08-05 08:04

> [...]
> og jeg tog en madras ned til ham de første dage.
>
> så min mening er at det er lidt dumt, at begynde at lade den sove hos jer,

Ja kan godt se det ville være dumt at ændre på det, men hunden bliver osse
større, og vores gang er sq ikke særlig stor til ham, han er jo ved at blive
voksen nu. Samt at man måske ville knytte sig mere til ham hvis han sov
sammen med en, jeg føler ikke rigtig det "tætte" bånd er imellem os...

Fra : Søren LH

Dato : 10-08-05 17:15

> [...]
> sov sammen med en, jeg føler ikke rigtig det "tætte" bånd er imellem os...

Hvis han gerne vil sove med jer, og i afholder ham fra det, er det klart at
det ikke fremmer samhørigheden og flokfølelsen hos hunden.

Mvh
Søren

Fra : makkerlone

Dato : 11-08-05 07:48

Jeg har 5 hunde og alle døre er åbne om natten (dog ikke
yderdørene).

Den gamle labrador sover i sengen.
Den ældste border collie sover under sengen.
Den midterste border collie sover i sofaen i stuen.
Den yngste border collie sover i en kurv ved siden af sengen.
Den yngste labrador sover i et stort bur ved siden af sengen.

Den sidste kræver nok en lille forklaring.
Når jeg får en ny hvalp har jeg den i et stort bur ved siden af
sengen. Hvalpen slapper mere af, når den ligger i bur, for der kan den
ikke forstyrres af de andre hunde. Samtidig fortæller den, når den
skal tisse, så den lærer samtidig at blive renlig.
Hvalpen får altid en godnatkiks, når den skal ind i buret. Og når
hvalpen finder ud af det, så drøner den glad ind i buret, når vi
skal til køjs.

Lone Sørensen