Div test af hundefoder.
Fra : Claus

Dato : 08-08-05 22:36

Hundefoder har mange priser og kvaliteter, vi har altid anvendt Hills til
vores hunde, men findes der nogle objektive test der fortæller hvad der er
bedst til prisen. Jeg læste den tidligere post om Hennes som er væsentligt
billigere end Hills, - derfor kom jeg til at tænke på om der findes noget
forbruger info som er anvendeligt ( læs ikke fremstillet af en
hundefoderproducent).

Vi er iøvrigt godt tilfreds med Hills, men er selvfølgelig interesseret i at
spare penge hvis kvaliteten stadig er god.

--
Med Venlig Hilsen

Claus

Fra : Anette

Dato : 09-08-05 01:58

Claus wrote:
> - derfor kom jeg til at tænke
> på om der findes noget forbruger info som er anvendeligt ( læs ikke
> fremstillet af en hundefoderproducent).

Forbrugerbladet Tænk har op til flere sider om hundetørfoder
bla. http://www.taenk.dk/tt/2004/tt41/hund/artikel/

mvh/ Anette

Fra : qfha

Dato : 09-08-05 08:25

Der er som du nævner meget stor forskel på pris og kvalitet.
Det hænger dog ikke sammen med, hvad der er bedst til netop din hund.
Det er meget forskelligt hvorledes den enkelte hund reagerer på
lødigt conta ulødigt foder.
Man må prøve sig lidt frem. Jeg har haft hunde som fungerede bedst
på ulødigt foder. Er du i tvivl kan du hurtigt aflæse det på
hundens pels.
Hvis bare det var så enkelt, at man blot kunne købe det bedste, men
det er det ikke.
Dog mener jeg, at der er een regel man bør følge, og det er at hvalpe
altid skal have et kvalitetsfoder.
mvh
qfha

Fra : Bjarne K.

Dato : 10-08-05 13:35

"qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Smagsmæssigt er min til det ulødige. Køber olivers, men nåer jeg ikke lige
at få bestilt noget nyt inden vi løber tør, får han en protion Frolic, som
ellers kun bruges som godbidder. Det kaster han sig over, hvorimod alt det
andet vi efterhånden har prøvet, kun har ringe interesse, hvis det ikke
klistres til med noget leverpostej (dårlig vane)

Bare der dog snart kom et produkt på gaden, som både var sundt og som
hundene gad at spise. Jeg vil dog lige sige at Olivers er det af de lødige
han bedst har kunnet lide indtil nu.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Pwh

Dato : 10-08-05 14:13

Bjarne K. wrote:
> Bare der dog snart kom et produkt på gaden, som både var sundt og som
> hundene gad at spise. Jeg vil dog lige sige at Olivers er det af de
> lødige han bedst har kunnet lide indtil nu.

Hvis der blev afholdt en afstemning her i gruppen tror jeg også at Olivers ville vinde,
prøv evnt at tilsætte deres Omega3 Boost (fiskeolie), det er det rene slik for mine hunde.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-08-05 17:58

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ville vinde,
> prøv evnt at tilsætte deres Omega3 Boost (fiskeolie), det er det rene slik

Nej det er da Skyttens

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 10-08-05 18:42

> Nej det er da Skyttens
>
> M.V.H.....Benny..

Det bliver det vist ikke med de handelsbetingelser
Der kan de lærer meget af Olivers, ordne det hele over nettet
og få varen bragt til døren inden for 2-3 dage, sådan skal det værer

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-05 19:37

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:X%

> Det bliver det vist ikke med de handelsbetingelser
> Der kan de lærer meget af Olivers, ordne det hele over nettet
> og få varen bragt til døren inden for 2-3 dage, sådan skal det værer

Skyttens er et godt foder, men det er bøvlet og skulle ringe først og bede
om konto nr. osv.. Desuden er personen i den ande ende af røret yderst
uhøflig. Skyttens leverer vist nok også.

Olivers har for anden gang leveret foderet 400 meter fra vores hus, oppe ved
vores postkasse, så det med at det bliver bragt helt til døren, gælder
åbenbart ikke herude på bøhlandet. Det trælse ved at de levere så langt væk
fra huset, er selvfølgelig, at enhver der køre forbi deroppe bare kan nuppe
foderet. Vi fortsætter dog med at bruge dem.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Pwh

Dato : 10-08-05 20:22

> Skyttens er et godt foder, men det er bøvlet og skulle ringe først og
> bede om konto nr. osv.. Desuden er personen i den ande ende af røret
> yderst uhøflig. Skyttens leverer vist nok også.

Jeg undrer mig bare over at der er tilsat gluten og sukker til deres foder,
gluten er noget som mange andre slår på at deres ikke indeholder,
og ligefrem at fodre hunden med sukker kan jeg ikke se formålet med.

> Olivers har for anden gang leveret foderet 400 meter fra vores hus,
> oppe ved vores postkasse, så det med at det bliver bragt helt til
> døren, gælder åbenbart ikke herude på bøhlandet.

Har du ringet og brokket dig, ellers er de måske i god tro,
jeg har sågar været udsat for at de bar det hele vejen ind i huset alle 4 sække
en dag jeg var hjemme da de kom

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-05 21:21

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:ntsKe.3

> Har du ringet og brokket dig, ellers er de måske i god tro,
> jeg har sågar været udsat for at de bar det hele vejen ind i huset alle 4
sække
> en dag jeg var hjemme da de kom

Nej, jeg orker ikke rigtigt og ringe og brokke mig, da det jo vel ikke er
Olivers skyld, at fragtmanden ikke køre helt herned. Der er 1½ km. grusvej
hen til vores hus, fra den nærmeste asfalteret vej.
Har dog skrevet på bestillingen begge gange, at foderet kunne stilles i
vores udhus, hvis vi ikke var hjemme, hvilket vi dog som regel er.
Da vi boede i et lidt mere bebygget område, havde vi heller ingen problemer
med leveringen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Pwh

Dato : 10-08-05 22:44

> Nej, jeg orker ikke rigtigt og ringe og brokke mig, da det jo vel
> ikke er Olivers skyld, at fragtmanden ikke køre helt herned.

Så kan du jo ikke ligefrem betragte det som et problem når du ikke
kan ofre 2 minutter på at ringe til dem, de er såmænd meget søde
og hjælpsomme når man ringer til dem, kan jeg hilse og sige

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-08-05 22:35

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> om konto nr. osv.. Desuden er personen i den ande ende af røret yderst
> uhøflig. Skyttens leverer vist nok også.

Tja, men det skulle vel heller ikke være nødvendigt. Så tit skifter de vel
ikke kontonummer, så det burde da være det samme nummer hver gang. Du kan i
øvrigt bestille varer, og se konto og giro numre på http://www.skyttens.com
Så er du da ude over problemerne med uhøflig optræden.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 10-08-05 22:50

Benny Mortensen wrote:
> Du kan i øvrigt bestille varer, og se konto og giro numre på
> http://www.skyttens.com

Men priserne er åbenbart hemmelige
Det er da en af de ringeste hjemmesider jeg længe har set

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-08-05 23:20

> Men priserne er åbenbart hemmelige
> Det er da en af de ringeste hjemmesider jeg længe har set
>
> /Jens

Nå ja det kiggede jeg ikke efter, jeg skulle bare lige se, om ikke de havde
en hjemmeside, og det havde de.

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-08-05 22:22

> Det bliver det vist ikke med de handelsbetingelser
> Der kan de lærer meget af Olivers, ordne det hele over nettet
> og få varen bragt til døren inden for 2-3 dage, sådan skal det værer
>
> /Jens

Det problem har vi ikke, vi får det hos vores gamle købmand. Så vi henter
det bare, på vejen hjem.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 10-08-05 22:41

> Det problem har vi ikke, vi får det hos vores gamle købmand. Så vi
> henter det bare, på vejen hjem.
>
> M.V.H.....Benny..

Med de 60kg jeg køber af gangen for at få rabat, vil det nok værer
et problem for mig at få hjem bag på Maxi'en

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-08-05 23:13

> Med de 60kg jeg køber af gangen for at få rabat, vil det nok værer
> et problem for mig at få hjem bag på Maxi'en
>
> /Jens

Hvad pokker skal det sige. Har du ikke en Jyde Rolls til at spænde på
Maxien.... Jeg har da et par cykel trailere, kan de ikke bruges )...

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 11-08-05 08:57

> Hvad pokker skal det sige. Har du ikke en Jyde Rolls til at spænde på
> Maxien.... Jeg har da et par cykel trailere, kan de ikke bruges
> )...
>
> M.V.H.....Benny..

Af en eller anden mærkelig grun må man ikke hægte en trailer efter en knallert,
men jeg går nu også og ovevejer at købe mig en bil igen, det er bare så helvedes
dyrt at have bil her i landet

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-08-05 10:01

> [...]
knallert,
> men jeg går nu også og ovevejer at købe mig en bil igen, det er bare så

Det behøver det da ikke være. Hvis man kan leve med, at ens bil ikke er den
smarteste på vejen, og ikke er den der kommer først gennem lyskrydset, og
måske har et par år mere på bagen end gennemsnittet, så kan det nu holdes på
et ganske rimeligt niveau. Nu har jeg haft Kadett uafbrudt, siden 1979, og
bedre bil findes ikke. Pas godt på den, og den passer godt på dig.
Den kan købes for småpenge, og med en lovpligtig forsikring, så løber det
vel ikke op i det vilde.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 11-08-05 12:50

> [...]
> den, og den passer godt på dig.
> Den kan købes for småpenge, og med en lovpligtig forsikring, så løber

Det er jo forskelligt hvad man regner for dyrt, bare sådan en Kadyt som du
har koster jo 4-5000kr/år bare i vægtafgift og forsikring, bagefter skal der
fyldes benzin til 10 kr/l på, og nye dæk + andre sliddele skal der jo også til.
Så tro mig, selv en gammel Kadett er hamrende dyr i forhold til en Maxi
Men det er faktisk en Kadett 1,4 fra '90 som jeg evnt skal overtage
efter min Fars kone inden for 1 år, den skulle værer i god stand og jeg skal
give 6000kr for den, så hvis hun ikke ombestemmer sig ryger jeg nok på den

/Jens (der har haft 3 gamle biler og ved hvad det koster)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-08-05 15:54

> [...]

> give 6000kr for den, så hvis hun ikke ombestemmer sig ryger jeg nok på den

> /Jens (der har haft 3 gamle biler og ved hvad det koster)

Tja, der er nogle minimumsudgifter ved at have en bil, dem kommer man nok
ikke uden om. Er det en personvogn, ryger den måske i klassen under min,
som jo er en St.car. Jeg kan ikke huske om E modellerne kunne holde sig
under. Men skidt, Kr 5.000,- om året, det kan vel næppe gøres meget
billigere. Slidtage, tja det slipper man jo ikke for, uanset hvilken bil.
Men sammenlignet med en Maxi.... Tja du er fremme på kortere tid, og du er i
tørvejr når det regner, der kan holdes stævnemøder på bagsædet, og den har
varmeapparat.... Du får da meget for de sidste skillinger, så lad du bare
være med at pive )... og når den er udtjent, så har du et førsteklasses
hundehus

M.V.H.....Benny..

Fra : Simon

Dato : 12-08-05 23:56

> Nej det er da Skyttens
>
> M.V.H.....Benny..

Næh - Nutro! Og så er det endda billigt!

-Trine

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-08-05 10:53

"Simon" <sneevang@c.dk> skrev i en meddelelse

> Næh - Nutro! Og så er det endda billigt!
>
> -Trine

Sig mig lige.... Skal vi skændes, eller slås ))

M.V.H.....Benny..

Fra : Simon

Dato : 14-08-05 20:51

> Sig mig lige.... Skal vi skændes, eller slås ))

Slås helst Og hvis jeg ikke selv kan klare mig, sender jeg kampterrieren
og hans backup group efter dig!

-Trine

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-08-05 09:49

> Slås helst Og hvis jeg ikke selv kan klare mig, sender jeg
kampterrieren
> og hans backup group efter dig!
>
> -Trine

Hvis du ikke opfører dig ordentligt......

Så tager jeg konen med, Så kan du lære det Ka'du )

M.V.H.....Benny..

Fra : Sophus Vørsing

Dato : 17-08-05 00:06

"Benny Mortensen" <ikkenoget@brugbar.adresse> skrev i en meddelelse

> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Olivers
> ville vinde,
> for mine hunde.

> Nej det er da Skyttens

Yepper, holder også på Skyttens. Jeg bruger skyttens Special, til en
allergisk Boxer hvor symptomerne er væsentligt dæmpet samtidig med at Omega
3 + 6 fedtsyrerne giver en utrolig flot pels. Får leveret 2 x 20 kg til
døren af gangen for ialt kr. 540,- Bestiller via e-mail og har foderet 2-3
dage efter.
Det med tilsætningen af Majsgluten og sukker ved jeg ikke nok om til at
kunne udtale mig om.

Mvh Sophus

Fra : Anita Andersen

Dato : 18-08-05 10:42

Vi anvender foderet fra Henne både Kronch og et foder som vi selv får lavet
dernede som hedder Great Dane's som er et billiger produkt men stadig med
meget fisk.

Jeg kan godt lide at der er en del fisk i foderet (hvilket vi jo alle ved er
sundt) desuden er det ikke nødvendigt at tilsætte fiske olie til foderet.
Da vi har opdræt af Grand Danois & Toy Pudel samt Hundepension har jeg
erfaret at ingen af de hunde vi har i pensionen har fået dårlig mave af
dette foder, hvilket jo er en stor pluds for både hundene & os, desuden
vokser vores Grand Danois hvalpe perfekt med dette foder, hvilket ikke er
tilfældet med flere af de "Dyre" foder typer som tit omtales herinde.
Iøvrigt er det Dansk produceret hvilket jeg godt kan lide så støtter jeg et
Dansk firma og ikke et udlansk.

Vi har også Olivers som vi i øjeblikket tester & sælger, et andet foder jeg
syntes lyder til at være rigtig godt er Artemis som anvender flere
forskellige kød produkter i deres foder dette er også et foder som vi gerne
vil teste hos os, hvilket jeg ser frem til.

Mvh
Søren
www.torsted-hundepension.dk

Fra : qfha

Dato : 10-08-05 17:50

Næh, jeg tror det er nutro.
mvh
qfha

Fra : Pwh

Dato : 10-08-05 18:38

qfha wrote:
> Næh, jeg tror det er nutro.

Hvad tror du er Nutro ???
Det er fint nok at skærer i indlæggene, men der må værer grænser

/Jens