Tynd Sct. Bernhard
Fra : Viggo Stengaard Fjor~

Dato : 06-08-05 11:16

Hej

Vores super skønne han på 14 mdr. er lige på det tyndeste. Vi har prøvet
forskellig foder, men han vil ikke rigtig tage på. Han er sund, rask og
meget glad.
Er der en eller anden der har et godt råd, så han kan få lidt mere sul på
kroppen ?

Pft.
Viggo

Fra : fam. Ager

Dato : 06-08-05 11:41

"Viggo Stengaard Fjordside" <vsf@(noSpam)post4.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42f48dca$0$63761$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> meget glad.
> Er der en eller anden der har et godt råd, så han kan få lidt mere sul på

er han meget tynd, eller bare meget slank?
i mine øjne skal en ung hund af de store/tunge racer ikke være for godt i
stand, det er kun godt, at han ikke er det, da der ikke er så meget for den
at slæbe rundt på, med hensyn til knogler og led og skader på disse på sigt.
han er stadig kun lige blevet et år, og vokser stadig, så med mindre han er
ektrem tynd og syg, så ville jeg ikke tage det så tungt. har du talt med din
dyrlæge om det? kan han have orm? er hans appetit i orden?

mvh. marie

Fra : Viggo Stengaard Fjor~

Dato : 07-08-05 09:22

Som sagt er han sund og rask, det er dyrlægen der mener at han gerne må få
lidt mere sul på kroppen.Han er vel et sted mellem meget slank og tynd.
Appetitten fejler intet og han får mere end det anbefalede foder. Som sagt
har vi prøvet forskellig foder, hvilket ikke hat hjulpet.

Fra : fam. Ager

Dato : 07-08-05 11:48

"Viggo Stengaard Fjordside" <vsf@(noSpam)post4.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42f5c498$0$63809$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> Appetitten fejler intet og han får mere end det anbefalede foder. Som sagt
> har vi prøvet forskellig foder, hvilket ikke hat hjulpet.

jeg havde set tiden an i nogle måneder endnu, det skal nok komme, måske få
chekket ham for orm.
mvh. marie

Fra : ena

Dato : 07-08-05 17:13

Har selv en kæmpe han (Sct bernhard) som nu er 18 md. han er også meget tynd
men har perfekte vinkler og er meget muskuløs - jeg har haft flere store
hunde og dette er den første som er A på såvel hofter som albuer - hunden
skal have en god kost i sin opvækst men hold ham hellere lidt for tynd end
for tyk.

Fra : qfha

Dato : 06-08-05 16:41

Sikker på han ikke har orm?

Ellers må du vise ham til opdrætteren eller dyrlægen for at høre om
han er for tynd. Hellere tynd en tyk i vækstperioden.